Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 563 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Megaherz | 2011-03-14 17:19 | |
![]() | Här är det tyvärr svårt för kvinnor att få jobb, eftersom chefen är rädd att de(vi) ska bli gravida.. Och det förväntas då att kvinnan slutar arbeta och blir mor på heltid :/ | |
| nyckelpigan_ | 2011-03-14 17:27 | |
![]() | Crazy Monday - tyvärr finns det killar precis som tjejer som är omogna. Enligt min erfarenhet är det då vanligt att killar att vi gnäller och de skäller. Helt enkelt en typ av härskarteknik dvs förlöjligande och förminskande. Nu vet jag inte hur du framställde det hela men någon konstruktiv diskussion blev det inte verkar det som. För egen del så ser jag mycket "orättvisor" både för män och kvinnor i dag. Många killar har det inte heller lätt. Visst finns "killvälden". Själv jobbar jag i en bransch där det är ca 20-80 (killar) men jag tycker det är kul och trivs! Som sagt - ingen lätt värld varken killar eller tjejer har idag. Ock du Monday, omogna människor är ingen ide att snacka med! Nästa gång så säg bara något som; Oj, vad aggressiv du blev. Måste vara känsligt för dig. Då kan det bli kul :-) | |
| Tvillingbror - Ej medlem längre | 2011-03-14 17:27 | |
![]() | jo det är nog tyvärr så, det är lite mutter på avbytarbänken på mitt jobb då det är tre kollegor gravida samtidigt nu... Chefen tycker det är roligt för dem men ingen bra situation annars, svårt att få tag i folk just nu! | |
| Zizzi | 2011-03-14 17:51 | |
![]() | Något som jag inte förstår är varför situationen lönemässigt inte bara ändras till att bli rättvis? Vad sitter det i? Lika lön för lika jobb, det är ju så självklart. Sen finns det ju yrken där muskelmassa krävs, t ex inom brandkåren. Men i många fall kan ju en kvinna ha mer muskler och vara starkare än en man. I sådana yrken så får väl en styrketest avgöra vem som ska ha mera betalt, inte vilket kön man tillhör. Något annat som förvånar mig är äldre kvinnor och även män, inte är så attraktiva på arbetsmarknaden. Ta mig, t ex, jag tänker ju inte (och kan nog inte heller) bli gravid. Jag är även mycket rädd om det yrke jag får och planerar inte att sluta för att avancera inom någon annan firma. Jag super inte skallen av mig på helgerna och sjukskriver mig därför inte för att jag har baksmälla. Jag borde ju vara den perfekta människan att anställa :-). | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2011-03-14 17:52 | |
![]() | Om jag var chef skulle jag anställa dig Zizzi, du ser förtroendeingivande ut :) | |
| Zizzi | 2011-03-14 17:54 | |
![]() | Och lite frusen, kanske? haha | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-03-14 18:04 | |
![]() | Crazy Monday: "och när dom skällt klart så sa den ena, nu har du snackat en halvtimme, men inte sagt ett enda vettigt ord." Jag skulle nog drista mig till att påstå att dom männen du mötte där var mycket "speciella". Jag har under mina 41 år hittills inte mött en enda man som kommit med ett sådant uttalande. Men det betyder ju inte att dylika personer inte finns. Däremot (absolut inget försök att sabba tråden, bara ett enkelt konstaterande...) har jag hört många kvinnor uttala sig grymt nedsättande både till och om män. Så, idioter finns det nog gott om i bägge "läger". | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-03-14 18:19 | |
![]() | Jag är inte övertygad om att kvinnor har mindre svängrum än män. Däremot så tror jag att våra definitioner på "svängrum", vad det nu står för, har ett manligt perspektiv där det kvinnliga har ett lägre värde i vissa fall. Jag kan ofta uppleva att jag som kvinna har mycket större möjligheter att välja bort stereotypa bilder och välja min egna roll. Men ofta så kan jag uppfatta det som att en del tycker att vissa av de alternativen inte räknas eftersom dom är mer kvinnliga och tycks utan värde. Män har nog på ytan mer svängrum, men tänker jag igenom det så tycker jag att dom har mycket mer stereotypiska fängsel än vi kvinnor. | |
| Asfalten | 2011-03-14 18:36 | |
![]() | Ibland skulle en global utrotning av det manliga könet vara aktuellt. | |
| Asfalten | 2011-03-14 18:38 | |
![]() | Men jag antar att det vore dumt i praktiken.. | |
| shulten | 2011-03-14 19:35 | |
![]() | Vad svängrum/frihet är vad vi själva definierar det som. För vissa kan kanske svängrum/frihet definieras som att ha en bag in box vin i den ena handen och ett par hundralappar kvar på det övertrakaserade kreditkortet. | |