Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade31
Mobilspel
Pågående18 871

Forumkategorier

Användare Inlägg  
The Mag2011-04-28 20:56
Antal inlägg: 180

Simma lugnt, liknande saker händer i stort sett alla föräldrar.

Tvålis - Ej medlem längre2011-04-28 20:58
Antal inlägg: 4429

PÅ gnills tema...trotsig Maya 2,5 år vägrar att klä på sig, vill att mamma ska göra det. Mamma vägrar också att klä på henne men lovar å andra sidan heligt att om inte Maya klär på sig inom 10 minuter så kommer hon att åka naken till dagmamma. (Januari)

Dagmamman var cool när jag ställde ner en naken ilsken Maya bredvid kassen med kläder som jag slängt ner hennes kläder i.

" -Jasså en sån morgon?"

malman2011-04-28 21:07
Antal inlägg: 1457

helt underbart tvålis, jag gillar det, det är ju inget barnen skadar sig på, utan man är bara konsekvent och visar att man menar vad man säger helt rätt

gnill2011-04-28 21:09
Antal inlägg: 1942

tvålis spännande syftning där, jag läste det först som att mamma skulle åka naken till dagmamman och tyckte det var ett intressant hot :).

Tvålis - Ej medlem längre2011-04-28 21:15

Ha ha gnill, för min 10-åriga tös hade det inneburit ett trauma utan dess like.

bladlusen622011-04-28 21:24
Antal inlägg: 205

malman du är inte en dålig mamma, försök att lägga det åt sidan nu
olyckor händer så lätt, styrkekramar i massor till dig <3

storråda2011-04-28 22:13
Antal inlägg: 85

Efter att ha läst igenom den här tråden har min ångest inför föräldraskapet minskat något... Kanske kan även jag, som är en klant utan dess like, passa som förälder i framtiden hehehe

tipitina2011-04-28 22:15
Antal inlägg: 2687

Tvålis- du gav mig just kvällens garv!!!

Zmurfy2011-04-28 22:20
Antal inlägg: 117

Ni måste släppa de där nu, de där med "årets mamma"-strävan. Er ångest över att barnen skadar sig ibland, har tråkigt ibland, skriker jag hatar dig mamma ibland, skadar mer i förlängningen än olyckshändelser med hjärnskakning som följd.

Jag förstår känslan trots att jag inte är mor själv, men det är en omöjlighet att skydda dem till 100% hur mycket vi än vill.

malman2011-04-28 22:30

klart att vi inte kan skydda vara barn från allt, och jag tror inte det är meningen att vi ska klara det häller, men man får ändå dåligt samvete, och det är ju bara mänskligt.

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2011-04-28 22:40
Antal inlägg: 3488

Jag lyckades dra armbågen ur led på en högst osamarbetsvillig 1,5-årig dotter när hon skulle på med ytterkläderna för att gå hem från dagis. Det kändes ju så där...

malman2011-04-28 23:11

såg en film där jag tyckte att de sa någe bra:)
"någon frågade mig om jag är det bästa för min dotter och jag svarade att alla gör fel och gör sina misstag, men jag älskar henne mer än någon annan någonsin kan göra, och det räcker mycket långt"

så mitt misstag är ju inte allvarligare än vad ni andra har "lyckats" med så det känns lite bättre nu. men nu ska jag sova man blir ju väckt 1 gång i timmen på sjukhuset för kontroll, men Ronja var jätte duktig hon blev väckt undersökt och somnade om omedelbart, om grät inte äns när de väckte henne trots att de lös med en lampa i ögonen. UNDERBART med en så lugn bebis.

men jag kunde ju napps sova så nu säger jag god natt alla och tack för att ni delar med er,

koksiken2011-04-28 23:16
Antal inlägg: 304

Jag vände mig bort en millisekund från min unge när hon var några veckor gammal... en rejäl betongsula med klinkergolv hade lätt spräckt skallen på henne... som tur var så var jag också en slarver och hade en tvätthög precis brevid skötbordet, när hon gjorde en frivolt ner i högen med rödaktiga kläder så tappade hon andan ett par sekunder och skrek sedan ilsket en stund.

ALDRIG mer att jag släppte henne helt med blicken när hon låg där... alltid en hand på magen!

Du är alltså långt ifrån ensam!
=)

Emellertid2011-04-29 13:53
Antal inlägg: 154

Föräldrar är också människor, och därför är vi inte fullkomliga. Lägg ribban lagom högt, alltså...

slånbär2011-04-29 14:22
Antal inlägg: 5539

zmurfy- du skrev en sak nämligen att du kan förstå känslan trots att du inte är förälder själv men jag tror att dom flesta här håller med om att man inte fattar på riktigt förrän man faktiskt blir förälder själv. Det GÅR inte att förstå med hjärnan. Min älste son är nitton snart och en mycket skötsam och duktig kille men varje gång han går ut med kompisarna eller kör iväg med bilen så gnager det i magtrakten tills han är hemma igen- det hjälps liksom inte. Jag visar det inte utan tvärtom så visar jag att jag liter på honom fullt ut men det går inte att låtsas inför sig själv- man är alltid orolig. Kanske det blir lite bättre när dom flyttar hemifrån men jag tror tyvätt inte det. Det är den enda baksidan med föräldraskapet och priset vi får betala för allt det underbara som kommer med det.

nettan232011-04-29 14:28
Antal inlägg: 4086

Kan ju säga från andra hållet att misstag e misstag.

Min mamma hade strukit och dragit ut kontakten, gick för att hämta dricka åt mig, jag var ca: 1 1/2 år. Då pilade jag fram och lyckades välta det fortfarande varma strykjärnet på min hand och det brände in till benknotorna. Har fått transplantera hud på handen och det har blivit ärr över de tre längsta fingrarna.

MEN jag skulle aldrig anklaga mamma för det, jag upprepar misstag är misstag, släpp det ;)

slånbär2011-04-29 14:43
Antal inlägg: 5539

nettan-jag tror att alla fattar att det är misstag och man kommer över det men det är en tröst att läsa om andras missar ändå.

vindpuss - Ej medlem längre2011-04-29 17:48
Antal inlägg: 44

Jag har övermedicinerat min unge av misstag pga trötthet. Det kändes sisådär. Hon blev visserligen inte dålig men det var en ganska allvarlig medicin och jag hade sån ångest att jag bröt ihop.

Tvålis - Ej medlem längre2011-04-29 22:04

Jag har precis fått lite plåster på såren efter ha nattat töserna efter kvällens talang. På väg ut ur mellan tjejens rum så säger hon "Mamma, din talang är att vara världens bästa, goaste och härligaste mamma."

Näst intill tårar på det.

malman2011-04-30 21:46

ååå vad gulligt tvålis,

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?