Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade1
Mobilspel
Pågående20 505

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Zaskia - Ej medlem längre2011-05-17 17:03
Antal inlägg: 576

Jag skulle knacka på hos grannen och be dem dämpa sig lite. Störningsjouren skulle jag bara anlita om grannarna inte vill ta hänsyn och ofta stör. Då är det bra att störningsjouren finns.

_kicki_2011-05-17 17:51
Antal inlägg: 149

Vi har också jätteproblem med våra grannar. De spelar olidlig hög musik hela dagarna, det är otroligt svårt för mig att sitta hemma och plugga:/ Tidigare spelade de musik fram till midnatt, då deras samlag tog över, och sedan hörde man deras stönanden, förlåt vrålanden, i 2-3h. Jag överdriver inte- de höll på som kaniner. Efter deras show valde de sedan att åter slå igång musiken igen plus att de låg och pratade om deras samlag fram till kl 06 när jag behövde kliva upp för att åka till mitt extrajobb som jag har vid sidan av studierna.

Vi bor inte i ett särskilt lyhört hus, men när de har sin sänggavel mot vår sovrumsvägg kan ni ju bara tänka er hur det låter inne hos oss :/ Vi bankade i väggen, vi konfronterade dem, vi satte upp lappar i trapphuset (så att fler grannar kanske också skulle våga klaga) och bad om tystnade efter kl 22 så att man kunde få sova men det bara fortsatte. Efter att ha lidit i ett par månader fick vi nog, vi ringde hyresvärden. Det upphörde inte ändå. Så nu ringer vi störningsjouren så fort vi inte blivit informerade om fester eller dylikt. Nu har det *peppar peppar* varit tyst efter kl 22 de senaste veckorna.

Kul för dem att de har ett fantastiskt sexliv liksom. Det har jag med, men inte låter jag grannarna höra det för det. KUl för dem att de vill vara vaken till kl 06 trots att de arbetar. Det vill inte jag. Kul för dem att de vill lyssna på musik. Det vill jag med, men jag kan lyssna utan att det behöver höras i hela kvarteret.

magnusito2011-05-17 20:23
Antal inlägg: 4919

Be dem hålla på samtidigt som de spelar musik så slår de två flugor i en smäll. Om inte gå ner med ett maskingevär och få tyst på dem för alltid. jag blir hatisk bara jag läser om det...

dinodog2011-05-17 20:24
Antal inlägg: 4973

Jag skulle ringa alla mina vänner, sedan ta en tripp in till grannen och säga som i reklamen "Har ni fest eller".
Och se förväntansfull ut med flaskan i högsta hugg :)

Nä skämt åsido det skulle jag förmodligen inte gjort.
Men vi har en i vårt område som gärna spelar högt och sent in på nattkröken. Dessutom festar han själv och spelar dansbandsmusik. Hans grannar som bor vägg i vägg på båda sidor (är ett radhus) tröttnade på han, efter att ha försökt att prata med han vid flera tillfällen. Så numera skickar dom ett sms till honom att "nu går vi och lägger oss och vill sova ostört utan musik tack"

Och märkligt nog så blir det tyst.

Miss_jk2011-05-17 21:25
Antal inlägg: 8941

Jag har gett upp och gör ingenting längre, men om en månad flyttar vi ifrån de j-a asen.

Pottränad - Ej medlem längre2011-05-17 21:41
Antal inlägg: 4315

Där jag bor just nu är det välsignat lugnt! Inga festande grannar och när de humpar hörs de inte.
Det är en lisa att sätta sig på balkongen med en kall pilsner på aftonen och bara insupa livet.

schmuppisch2011-05-17 21:55
Antal inlägg: 596

Min granne spelar trummor i sitt sovrum. Hans sovrum gränsar till vårt. Han är en nattuggla. Toppa?
Ja just, han är sjutton och hans mor är en riktig curlingmamma som vägrar att inse vilket as han är.

le-lou2011-05-17 21:56
Antal inlägg: 17496

märkligt hur man kan reta sig så oerhört på sin granne haha. Jag känner igen mig, jag vill göra allt möjligt med dem när det drar igång. Nu har vi precis fröjdats av grannarna som bor vägg i vägg och deras dagliga bråk, det skriks och slängs i dörrar. Jättemysig stämning här hemma blir det.

schmuppisch2011-05-17 22:01
Antal inlägg: 596

ja just. vår lösning skulle ju med också..

Vi pratade med dem och efter att hon sagt att de inte gör något fel alls och att hennes son är bäst i världen så var det lugnt i tre hela dagar. Sedan var han igång igen. Så vi började banka i väggen när vi störde oss och tillslut kom de över 10:30 en onsdagkväll och undrar varför vi bankar. Vi påpekar då att han trummat och de blir tysta och säger: "men kom över istället och säg till, det är så otrevligt med bankandet". HAH! Vem vill, när man lagt sig, gå över till grannen och klaga? Så nu när han sätter igång så bankar vi/alternativt riktar våra högtalare mot väggen och drar på riktigt tunga trumsolon i försök att få honom ur takt. Tur att vi bara har andrahand i ett halvår till, sedan kan jag äntligen få sova!

Mamah2011-05-17 22:36
Antal inlägg: 54

Jag brukade konfrontera grannen (som flyttade för snart 2 år sen tack o lov!!), han och hans tjej bråkade väldigt väääldigt ofta , dom började vid 01 tiden och när man äntligen lyckades somnaom vaknade man kl 03 av att dem istället hade försonings sex...
Han gillade att ha fest på torsdagar (vårt sovrum låg bredvid hans lilla 1a och med hans maffiga musikanläggning så agerade hans lya baslåda åt oss) som tur är är han long gone...

kverulanten - Ej medlem längre2011-05-17 22:47
Antal inlägg: 1130

Mina grannar har aldrig fest :(

hojjo2011-05-18 00:14
Antal inlägg: 34

Bara mesar ringer störningsjouren.

Ceckes12011-05-18 00:19
Antal inlägg: 748

Jag stör mig otroligt på att vad jag än flyttar så ska det borras i väggar,,alltid dessa grannar som borrar o borrar..Men det är ju inget man kan göra åt. Vill de och har de behov av att bygga om så har de. Men kan inte fatta att det ska va så mycket borrande ständigt..Jag stör mig som fan på detta oväsen o försöker plugga igen öronen med öronproppar, eller spela musik i lurar men man blir ju trött på att man inte kan få va utan nåt i öronen nån gång..vill helst ha tyst men utan öronproppar. Borrande grannar kan man nog aldrig på nåt sätt bli av med.

le-lou2011-05-18 00:31
Antal inlägg: 17496

jag hatar mina grannar, har jag sagt det ? (eurodisco på volym 8 av 10 just nu).

nygiants2011-05-18 04:05
Antal inlägg: 762

Är det lag på att man ska hantverka med högljudda verktyg mellan 07 och 09 om man bor granne med någon som jobbar natt? Helst ska man toppa det med att klaga att man spolar i toaletten mellan 22 och 07 också samt klaga på påstådd fest i ens lägenhet när man varit i Italien i 10 dagar...

silverbjälke - Ej medlem längre2011-05-18 07:33
Antal inlägg: 928

jag har nästan en kilometer till tomtgränsen så jag störs inte av grannen.

nygiants2011-05-18 13:30
Antal inlägg: 762

Förbjud grannar!

Cisa - Ej medlem längre2011-05-18 13:48
Antal inlägg: 25

Ja ni är så så otroligt lättretade... jag störs då aldrig av en granne!

magnusito2011-05-18 13:49
Antal inlägg: 4919

Men respektera den som inte vill ha högvlymmusik hela natten. Är det kräset eller.

Cisa - Ej medlem längre2011-05-18 13:52
Antal inlägg: 25

Som sagt, vi lever olika liv. Det borde man kanske främst respektera..

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?