Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| morsan30 - Ej medlem längre | 2011-08-06 13:15 | |
![]() | Du ska välja den telefonen du vill ha. Jag säger bara att jag är väldigt nöjd med min android och att man då kan välja mellan olika telefonmärken. | |
| babatrik | 2011-08-06 13:19 | |
![]() | För er intresserade har ni en jämförelse mellan Iphone4 och HTC Evo (en Androidtelefon) här: www.youtube.com/watc...L7 yD-0pqZg Jämförelsen inkluderar också en träffande beskrivning av snittiphoneanvändaren. För övrigt är Steve Jobs djävulens avkomma. | |
| Sigrids mor | 2011-08-06 13:54 | |
![]() | Okej! Hjälp mig med detta då: I höst börjar jag praktik och jag gissar att det skulle vara redigt smidigt att ha en mobil där jag kan ta bilder samt skriva text, göra uppgifter, skriva upp möten(agenda), fylla i mina tidrapporter, göra minnesanteckningar mm mm. Rent privat vill jag messa smidigt (ja jag tillhör dom som betalar för fria sms och tjänar på det), ta bilder, filma, ringa, använda nätet på mobilen. Jag vill ha GPS och jag skulle vilja förstå hur man använder sig av musik, talböcker osv på mobilen. Är det i det läget jag borde ha en android? Eller Iphone? | |
| Bitte - Administratör | 2011-08-06 13:55 | |
![]() | Jag skulle gå in på en butik och få hjälp där samtidigt som man ser telefonen Bitte | |
| morsan30 - Ej medlem längre | 2011-08-06 13:56 | |
![]() | Jag tycker du ska välja en android.... Man kan göra så otroligt mycke med den + att du då kan välja vilket märke du vill ha. Sen kan du ju gå in på en affär och säga vad du vill använda den till och fråga vad dom tycker och om dom kan förklara lite. Lycka till | |
| Sigrids mor | 2011-08-06 14:13 | |
![]() | Sist gjorde jag det. Poängterade att jag ringer extremt lite. Brukar ha samtalskostnad på sådär 2 kr. Poängterade också att jag messar väldigt mycket så den funktionen är viktig för mig. (jag bad också om bra kamera och internet) Och vad händer??? Messfunktionen på min mobil är inte ett dugg bra!!! Kameran var okej för att vara för några år sedan - men va faen......jag messar massor och fotar inte ens varenda dag. Därför vill jag ha åsikter från andra och inte bara från en säljare. | |
| Tjattefackap | 2011-08-06 14:28 | |
![]() | Att messa med pekskärm är ett gissel. Satsa på en lur med knappar eller både och. | |
| Sigrids mor | 2011-08-06 15:14 | |
![]() | metal-eliot: Ja du har så rätt!!! Nu har jag ju vant mig - men ändå. Jag skulle ju gärna se konversationen. Jag vill liksom se varför någon messar "ja" till mig t.ex. Och jag skulle vilja att det rymdes en anings mer än 100 mess i mobilen. Riktigt tröttsamt att jag måste gå in och tömma in-och utkorg för att kunna ta emot fler mess. Min förra mobil tömde automatiskt de äldsta messen så det aldrig blev mer än 500 (eller hur många det nu var. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-08-06 15:38 | |
![]() | Är absolut ingen expert, men min son som är datatekniker säger att smartphone är överskattad. Han har ingen, har en vanlig mobli, kommer inte ihåg märket tyvärr, men han kan göra det mesta med den. | |
| Gunilla _ | 2011-08-06 15:40 | |
![]() | Obs! Reklam ;) Har en iPhone 3 och från att tidigare ha bytt ett par gånger om året (lite lätt prylgalen...) så är jag nöjd sen 1,5 år tillbaka (men byter nog när femman kommer :p) Har kvar alla sms sen jag köpte den (och det är hur smidigt som helst att skriva med qwerty), en väldans massa appar (väder, nyheter, Spotify, hemsidor, spel mm) och mp3musik - och den är inte på långa vägar fylld (iofs 16 GB). Så... iPhone is da shit! :D Jag saknar inte ens att inte kunna spela betapet i den. | |
| morsan30 - Ej medlem längre | 2011-08-06 16:42 | |
![]() | Med min telefon ser jag hela konversationen mellan mig o den jag messar med. Skriver från telefonen nu också. :) | |
| Kirkelina | 2011-08-06 17:01 | |
![]() | Det är något som går att ställa in om du vill se konversationen eller inte på en androidtelefon. När det gäller att skriva på en pekskärm så är det en vanesak och det finns flera smartare tangentbord att ladda ner från Android-market. Själv har jag Swiftkey X som lär sig vad du brukar skriva och föreslår ord. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2011-08-06 17:07 | |
![]() | Morsan30: har du provat och jämfört mycket eftersom du kan uttrycka dig så tvärsäkert? Kan du gå igenom några viktiga skillnader du har upplevt mellan iOS och android? Det är inte alltid en fördel att kunna välja på många telefoner - hårdvaran blir enormt viktig och skillnaden kan vara milsvid mellan olika android-lurar. Os:et i sig garanterar inte en bra användarupplevelse. När någon rekommenderar android utan vidare info ger det egentligen ingenting som rekommendation. Iphones å andra sidan har en fast hårdvara, på gott och ont. Alla app-utvecklare vet t ex vad deras användare sitter på, vilket ger mindre strul i en del situationer. En del android-lurar går heller inte att uppgradera till nyare os-versioner hur som helst. Viktigt att kolla. Det finns fler gratis appar till android, mycket beroende på att man inte behöver betala eller ha en Mac för att utveckla dem. Å andra sidan finns alla appar man behöver för det du nämner till båda plattformarna. | |
| morsan30 - Ej medlem längre | 2011-08-06 17:13 | |
![]() | Jag säger inte att jag vet hur iphonen är för jag har inte ägt ngn. Jag säger vad jag tycker om att ha en android. Jag har också sagt att det är olika från person till person om man vill ha en android eller en iphone. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-08-06 17:17 | |
![]() | HTC Desire, som är en android, är min baby. Jag fullkomligt älskar den. Mannen har en iPhone 4 och han älskar den. Jag tycker att den är knölig, men att pekbordets knappsats är bra. Det är nog så att man är van vid sin egen. Finns väldigt mycket tillbehör till iPhonen så om det är viktigt så ta det i beaktan. Men HTC Desire är bäst. Utan tvekan. | |
| morsan30 - Ej medlem längre | 2011-08-06 17:19 | |
![]() | Tvålis... Jag funderade på den men tog motorola defy istället. Är iaf skitnöjd med den. :) | |
| Kirkelina | 2011-08-06 17:24 | |
![]() | I min familj har vi tre androider som alla är nöjda med. Jag har en Nexus S, ena sonen en Samsung Galaxy S2 och den andra sonen en Sony Eriksson Arc. Dottern har iPhone 4 och är helnöjd med den och slutligen min man har en gammal vikbar samsung som han vägrar släppa ifrån sig. | |
| Kirkelina | 2011-08-06 17:31 | |
![]() | Det jag tycker är bra med android är synkroniseringen med Google-kontot. Det gör att jag har samma kalender på telefonen som på datorn t.ex. Om jag skaffar en ny telefon så följer de flesta apparna med automatiskt och de som jag köpt behöver jag inte köpa igen. Hela kontaktlistan finns också både på datorn och telefonen genom Google-kontot. Det finns massor med bra appar att ladda ner helt gratis och de flesta betalapparna är inte särskilt dyra. Alla familjens telefoner (utom mannens förstås) har även Gps och bra kameror. Jag hade min telefons gps på bilsemestern till Tyskland i år och det fungerade alldeles utmärkt. | |
| Didis | 2011-08-06 18:49 | |
![]() | Själv var jag jättenöjd med min HTC Desire S, just för att det var android och ändå rätt bra pris, otroligt minne, bra kamera och ändå lätt och hanterbar. Sedan gick den sönder. Efter 2,5 månad. Helt plötsligt var den inte jättebra. | |
| Kirkelina | 2011-08-06 19:02 | |
![]() | Men efter 2,5 månader - då hade du väl garanti? Min tappade jag i toaletten efter en månad, men hade som tur var försäkring så jag fick en ny | |