Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 3 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 257 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| devilseye | 2011-08-10 10:49 | |
![]() | Det gäller väl i så fall det som säljs numiss evelyne, dom kan ju inte förhandla bort redan given garanti. | |
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-08-10 10:50 | |
![]() | Jaha, oj! Får man byta ut en decilitermått som man använt sedan Krita-perioden mot ett nytt, så förstår jag definitivt bättre varför man kan tänka sig att betala extra. Det lär ju spara både pengar (och miljö) om man har så fördelaktig garanti på grejerna. | |
| miss evelyne | 2011-08-10 10:57 | |
![]() | Jupp det får man. Ska kolla upp om mina grejor har livstids garanti också för det sa hon jag fick det av i present. morsan har bytt ett litermått där markeringarna försvunnit, lite byttor och så vidare som hon haft i evigheter... hon vägrar dock byta grejorna sen Krita bara för dom inte finns längre och hon är så pass nöjd med det hon har. Sen passar ju locken och så till flera olika burkar om jag inte minns fel osv. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-08-10 11:04 | |
![]() | Har inte TW, tycker att det är sjukt dyrt. Tror att det blir små små repor i all plast och den blir ohygienisk med tiden. Bättre med billigt och kunna byta. | |
| Pubbe | 2011-08-10 12:00 | |
![]() | Vi har en hel del olika TW grejer! i princip alla de burkarna, knivarna, knivslipen osv är helt fantastiskt bra. Beroende på användningsområden tycker jag definitivt det är värt priset. Har man tex matburk med sig på jobbet som riskeras att glömmas kvar eller så så kan det va bra med billigare alternativ. Repor blir det typ bara om du skär i burkarna, vilket känns onödigt att göra. Min favoritprodukt är nog den äldre ganska stora men sjukt bra ostkupan. Den nyare har jag dock hört ska vara sådär. | |
| Sigrids mor | 2011-08-10 12:06 | |
![]() | Så här står det om garantin nu för tiden. Det betyder att det är fabrikationsfel som gäller för livet. vanligt slitage ersätts ej. Däremot så ersätts gamla grejer eftersom då fanns det en annan garanti. "Kvalitetsgaranti och reservdelsservice Tupperware-produkter behäftade med material- och fabrikationsfel utbytes alltid av din Tupperware-konsulent. Denna garanti inskränker dock inte de rättigheter du som konsument har enligt svensk rätt. Produkter som visar spår av vanligt slitage eller har använts felaktigt men som inte har material- eller fabrikationsfel omfattas ej av kvalitetsgarantin. Om en produkt kommer i kontakt med öppen eld, varma kokplattor, varmt matfett eller skarpa föremål kan produkten skadas. Du kan även tappa bort ett lock eller andra delar. Genom att kontakta din konsulent kan du nästan alltid köpa en ny reservdel i tillgängliga färger." | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-10 12:07 | |
![]() | om det uppstår en spricka i ett lock får man ett nytt lock,om det gamla lämnas in,garantin gäller om man inte orsakat skadan själv,och dom sitter på stra reservdelslager som kostar pengar,sen ska konsulenterna ha sina30% på försäljningen,nu prövas varge reklamation för sig,vilka tw burkar är dåliga? vilka är bra,bättre knivar finns inte | |
| Mebiti | 2011-08-10 12:14 | |
![]() | Tupperware köper man ju på loppis, finns en hel del där och då kan man ju köpa de som ser ut att vara i nyskick och inte sunkiga! Fem spänn istället för vad dom nu annars kostar. | |
| Tess 08 | 2011-08-10 12:15 | |
![]() | Ja just ja! Knivar fick jag en gång i värdinnegåva :) De är jättebra!! Köpte också en sån där lökhackare (på den tiden fanns inet en massa billigare varianter) och den är suverän! | |
| Sigrids mor | 2011-08-10 12:16 | |
![]() | Jag använder pepparkvarnen varenda dag. Den är kanonbra! | |
| Biggalo | 2011-08-10 12:41 | |
![]() | Jag också såna fyrkantiga kakburkar som Tess skriver om , de är jätte bra. Jag har fyra fyrkantiga med olika färg på locken och en avlång som som rymmer en hel panna (liten) morotskaka eller liknande som har topping som kladdar. Jättebra. Jag har också deras gamla tillbringare med lock som sluter tätt. Jag tycker deras grejer är bra. Jag har dock inte köpt något på många år. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-08-10 16:29 | |
![]() | tacka vet jag min gamla nam-nam-mugg | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2011-08-10 16:52 | |
![]() | De är inte värda priset. Billigare burkar är minst lika bra. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-11 14:23 | |
![]() | nam-nam mugg är det Esska? | |
| ANDERStG | 2011-08-11 14:46 | |
![]() | Tupperware är ju från 40-talet när plast var nytt och fint och den amerikanska medelklassen sökte sin livsstil. Det är ett under att de överlevt. Kvalitet (i plastkategorin) men överprissatt. | |
| vigren | 2011-08-11 14:59 | |
![]() | Tycker inte de är värda sitt pris... Andra förpackningar fungerar precis lika bra och går ju att byta ut allteftersom... Fast jag måste säga att billligare "lådor" håller ju nästan hur länge som helst de med. Länge sedan jag hörde om TW men det kanske kan bero på att jag konsekvent nekat att gå på partyn de senaste 30 åren... ;) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-08-11 18:14 | |
![]() | Hmmm, har aldrig blivit inbjuden till ett TW party. Känns lite sektliknande. Plasthemmafrusekt typ. Har sett en del grejer dock. Dom grejerna har inte varit snygga alls. | |
| morsan30 - Ej medlem längre | 2011-08-11 18:17 | |
![]() | Har en hel del då min mamma har sålt. Hade TW-party nån gång förrut och tycker att visst är dom bra men tycker INTE dom är värd priset. :) | |