Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 276 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bobo flux | 2012-04-09 07:52 | |
![]() | Det märks ju att man snart är 30. Jag trodde jag hade dragit på mig en gubbasträckning i höger lår i fredags, men nu verkar det som att det är en muskelbristning. Nu ska jag äta gröt och lyssna på Calle Jularbo. | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2012-04-09 08:59 | |
![]() | 32 år jag kunde inte för mitt liv förstå hur man kunde leva så tråkigt som de flesta vuxna verkade göra när jag var tonåring. Nu har jag problem att förstå motsatsen. | |
| Spira - Ej medlem längre | 2012-04-09 09:18 | |
![]() | Tycker nog att man bör ha passerat halvseklet åtminstone för att räkna sig som gammal... Men det är kroppen som åldras, inuti är jag ungefär densamma (tror jag i alla fall). Jag märker att jag tycker det är roligare nu att träffa gamla vänner "från förr", folk som vet vem jag är och vad jag har i bagaget. Och så bryr jag mig inte längre om vad folk tycker, jag gör som jag vill. Och så undrar jag hur jag har kunnat slösa bort så mycket tid, samtidigt som jag undrar hur i hela friden jag har orkat göra allt jag gjort alla dessa år... | |
| Tokpet | 2012-04-09 10:26 | |
![]() | Kul med en tråd för oss gamlingar Poussitiv! Är själv - 39:a och platsar alltså ( med råge ) i gruppen ... för övrigt platsar jag dåligt i den " gamla gemenskapen ". Jag har t ex inget intresse av att umgås med min egen generation, typ jämngamla kompisar. Samma sak med musik av gammalt datum - blir lika deprimerad av båda. Har svårt att tänka mig att gå med i nån form av pens-förening för att spela boule el hemska tanke, gå på sk gammeldans ... Min favvo-syssla är nog att beta av litteratur som jag inte hann med under mitt yrkesliv. Lyssnar på NY musik ( Mixmegapol ), varvat med P1. Är mycket ute på `nätet ´. Inget behov av motion, det är bara så grymt tråkigt ( även om jag är ganska säker på att det är nyttigt i lagom dos ). Om inte pensions-bidraget vore så förb uselt skulle jag resa till varmare breddgrader - kylan är den gamles fiende! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-04-09 10:34 | |
![]() | Jag är 38 och har många pensionärsegenskaper. Min höft låser sig ibland när jag reser mig upp, jag har ont i ryggen när jag vaknar och mina slemhinnor är sköra. Jag förfasar över folk med ansiktet fullt av piercing och jag avskyr apoteksreformen. Dessutom är jag mer reaktionär än de flesta: Jag har aldrig varit i närheten av en sexleksak (varsågod för informationen) och har inga planer på det heller. Jag tycker att kvinnor som aktivt väljer bort barn är suspekta. | |
| Bitte - Administratör | 2012-04-09 10:38 | |
![]() | Vem eller vad är det som avgör hur gammal man är det är det åldern eller sinnet ?? Har ju själv passerar mittlinjen och inte fasen känner jag mig gammal , klart det finns krämpor men det kan ju även yngre ha, Sedan har väl alla åldrar och hela livet sin tjusning och det bli till vad vi gör det Bitte | |
| stol | 2012-04-09 10:46 | |
![]() | Det värsta med att bli äldre är att man ratas från yrkeslivet. Har du passerat 45-50 är du körd. Sverige är ett av dom sämsta länderna i världen på att ta vara på den äldre arbetskraften. | |
| mir_anda | 2012-04-09 11:39 | |
![]() | Kanske ska förtydliga mig - att jag är född 39! ( Detta med tanke på alla " ungdomar " här ;-) ) | |
| Klungan | 2012-04-10 11:31 | |
![]() | Mer självkänsla har man få med åren. Åtminstone i mitt fall. Är inte det minsta ängslig att göra bort mej, kan skratta gott åt mina misstag! Det kan däremot inte min 20-åriga dotter som skäms för sin mamma många gånger : ) | |
| Palini | 2012-04-10 11:38 | |
![]() | Minns ni tiden före internet? Tänk att det gick att leva utan internet ändå. =) | |
| Kirstin | 2012-04-10 12:24 | |
![]() | Spira, ditt inlägg gjorde mig alldeles tårögd. Jag är inne i en riktigt sentimental fas just nu, efter att en väninna, som också var 47, dog för en månad sen. Jag är dessutom en gammal morsa, fick barn när jag var 40, så det här med tidsåldrar är intressant. Gammal nostalgi och sentimentala tankar blandas med ytterst praktiska saker som mellanmål, gympapåse och rättstavning. Drömmen om ett hus på landet och hönor, får och hundar står mot det praktiska med att bo i staden där vänner och familj finns och att det är gångavstånd till allt. Jag avskyr alla val vi måste göra idag, som inte fanns när vi var små. Elbolag, telefoner, datorer, vårdcentralen - you name it. Det tar så mycket energi. Jag tycker om att ha definierat vad som är viktigt i livet för mig: familj och vänner, god mat, resor och möten. Drömmer ni andra också om att vinna pengar och aldrig mer behöva jobba? | |
| jordgubb_40 | 2012-04-10 12:37 | |
![]() | Visst drömmer man om att vinna mycket pengar!!! Men skulle nog inte sluta jobba kanske gå ner i tid. | |
| Maja G | 2012-04-10 12:46 | |
![]() | ...oopps, hamnade visst i fel tråd:) | |
| vigren | 2012-04-10 12:56 | |
![]() | Det känns mkt bra att ha "mognat" och att ha den erfarenheten man sitter på idag. Har iofs aldrig haft några åldersnojor utan har alltid tyckt att just den åldern man befinner sig i nu är den bästa... Konstigt va'? Många i min omgivning tycker det är onödigt att fira födelsedagar, "det är inget att fira att man blir gammal", men jag tycker tvärtom. Det är väl verkligen något att fira att man har fått hänga med ytterligare ett år! Det är ju ingen självklarhet precis... | |
| Mindymoo | 2012-04-10 14:58 | |
![]() | Min ammas ständiga replik när folk klagade över hur gamla de blev: "att bli gammal är kul, tänk på alternativet". Om jag hade pengar.... skulle jag slippa leta nytt jobb vid 60 års ålder. | |
| Mindymoo | 2012-04-10 15:01 | |
![]() | *mammas | |
| Observer | 2012-04-10 21:30 | |
![]() | Gammal, det måste man väl vara när man har närmare till pensionen än från konfirmationen ??? | |
| Tokpet | 2012-04-10 23:08 | |
![]() | Palini ; ja vad tusan gjorde man på kvällarna/nätterna i tiden före internet? Satt förmodligen framför ngt kasst TV-program med mycket flimmer på skärmen. Ganska märkligt när jag tänker efter - NU, när TV-bilden åtminstone är okey, ser jag mkt sällan på den, tycker det är mest skräp även om det finns något guldkorn ibland ... | |
| Tokpet | 2012-04-10 23:08 | |
![]() | Palini ; ja vad tusan gjorde man på kvällarna/nätterna i tiden före internet? Satt förmodligen framför ngt kasst TV-program med mycket flimmer på skärmen. Ganska märkligt när jag tänker efter - NU, när TV-bilden åtminstone är okey, ser jag mkt sällan på den, tycker det är mest skräp även om det finns något guldkorn ibland ... | |
| Tokpet | 2012-04-10 23:12 | |
![]() | Måste ha drabbats av nån akut form av Parkinsson eftersom mitt inlägg kommer in 2 ggr !! Jag är alldeles säker på att jag bara postade det EN gång - det är ett mao ett elände att bli gammal eller ? | |