Spelrum
Giraffen31
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 223

Forumkategorier

Användare Inlägg  
henrik_l2012-05-14 13:32
Antal inlägg: 918

Jag tror knappast att det var en läggmatch. Det har väl hänt sjukare saker än det där i ligan, tex målisen som gjorde tre tabbar varav två riktigt grova mot arsenal osv.

Ang ihopköpta lag, det är självklart att man kan köpa framgång med pengar. Visst, laget ska fungera ihop men det är ju bara att byta ut spelarna mot andra topplirare tills det funkar. Dzeko tex har ju fått nöta bänken, ett annat lag hade kanske bara haft råd med honom och inget mer. Ett lag utan ihopköpta spelare måste ju oxå få sin enhet att funka och det är då bra mkt lättare om man är en klass bättre än motståndet på varje position. Chelsea gjorde det, nu har city gjort det.

proMiLLan2012-05-14 13:32
Antal inlägg: 2124

Såg inte matchen (QPR va det va?). Berätta. Vad hände?

sebgra2012-05-14 13:33
Antal inlägg: 175

Wow.

sebgra2012-05-14 13:35

2 Citymål på övertid gav guldet.

slånbär2012-05-14 13:37
Antal inlägg: 5539

Men ett lag som blir köpt för att lägga sig har naturligtvis inte valmöjligheten att "vi gör det om det inte är negativt för oss". Lägger man sig så måste man ju göra det oavsett. Finns väl ingen som betalar för att KANSKE vinna? Och man vet ju inte ens hur många minuter tillägg det blir eller hur? Det hade ju varit några huvuden som hade rullat om laget varit betalt men inte hann förlora? Det är väl ingenting ovanligt att ett lag gör två snabba mål skillnaden var att det nu skedde dom sista minuterna i matchen och dessutom på övertid. Nä - jag tycker mer att det luktar dåliga förlorare och missunsamma människor som spekulerar kring detta.

slånbär2012-05-14 13:43

Vad är det för fel att göra som Chelsea och City då? Om man har en massa pengar och kan köpa in dom bästa varför inte göra det då? Fotboll på den nivån vi talar om nu handlar ju om att vara bäst-inte att ha lite roligt och lira med polarna sedan ungdomstiden. Är det jante som spökar? Man ska minsann arbeta sig upp för egen maskin om det ska gå att kalla sig för mästare-likställs det med doping för en del tro? Inom hockyn är det ju precis samma sak. Varför skulle annars svenska spelare åka utomlands och spela om det inte vore för pengarna? Hur många lag är det som är byggda helt eller till största delen på spelare fostrade inom den egna akademin?

sebgra2012-05-14 13:47

Det allra roligaste är dom United-supportrar som ylar om köpelag när deras eget lag också är byggt runt spelare värvade för hundratals miljoner kronor.

slånbär2012-05-14 13:53

Sån är ju fotbollen redan när det gäller ungdomsfotbollen här hemma också. Visserligen handlar det inte om pengar men ära lockar tillräckligt. Ett lag från en breddklubb som sticker upp och lyckar ta sig långt inom seriespelet och kanske tom vinner och går till slutspel kan vara rätt säkra på att till nästa säsong ha förlorat sina toppspelare till storklubbarna som värvar aktivt redan i ung ålder.

bobo flux2012-05-14 14:23
Antal inlägg: 11371

sebgra, United har värvat spelare, ja. Men var de fått sina pengar ifrån att värva?

bomah - Ej medlem längre2012-05-14 17:30
Antal inlägg: 1021

"Men ett lag som blir köpt för att lägga sig har naturligtvis inte valmöjligheten att "vi gör det om det inte är negativt för oss". Lägger man sig så måste man ju göra det oavsett. Finns väl ingen som betalar för att KANSKE vinna?"

Bullsheit. Kunde mycket väl vara så. Att inom 5 minuter på övertid göra två mål är bara helt jävla otroligt. Detta trots att city varit en man mer på plan hur länge som helst. Jag såg de två sista målen och åtminstone ena såg vääldigt misstänkt ut.

För övrigt är jag ingen stor anhängare av konspirationsteorier, och är en romantiker till naturen som älskar när verkligheten överträffar fiktionen, men det här var för bra för att vara sant.

sebgra2012-05-14 17:40

Fast diskussionen har aldrig handlat om var ett lag får sina pengar ifrån. Det om något är väl extremt irrelevant. Enbart den envise dåren kan tycka att det gör skillnad om pengarna kommer direkt från en rik ägare eller från två miljoner kineser som köper souvenirer och svindyra matchbiljetter.

Plast som plast. Vill man uppleva äkta fotbollskärlek går man med fördel på fotboll här på hemmaplan istället för att "heja" på United eller annat valfritt storlag på kontinenten enbart för att dom vinner stora titlar.

bomah - Ej medlem längre2012-05-14 17:57
Antal inlägg: 1021

Word.

slånbär2012-05-14 20:29

Personligen så tycker jag att fotboll "här hemma" är så jävla tråkig att man nästan somnar. är inget fan av PL heller. Jag föredrar "latinofotbollen" eller spanska ligan.
bomah-skulle du har tyckt att det var lika konstigt om målen kom i mitten av matchen då? Eller är det just att dom kom på övertid som gör det så misstänkt för dig? För helt ärligt-tror du verkligen att ett lag som fått betalt för att lägga sig kan riskera att leda matchen vid stopptid och hoppas på att motståndarna ska fatta att dom nu har möjlighet att göra två snabba och vinna på ett tillräckligt trovärdigt sätt??? Jag tycker att just det faktumet att dom ledde vid stopptid gör att det verkligen inte kan vara tal om en läggmatch. Ingen vet hur många tilläggsminuter det blir-oftast är det ju bara tre och att då hinna göra två mål är ju svårt(men inte omöjligt). Ingen har råd att först ta pengar för att lägga sig och sedan inte göra det-fattar du vilka konsekvenser det skulle kunna fått för dom?

rensar2012-05-14 22:25
Antal inlägg: 15

Vill bara påpeka att jag hållit på city denna säsong eftersom det är kul när det händer nåt nytt och gracerna fördelas, men som sagt, denna gång luktar det lite illa.....

bobo flux2012-05-14 22:44
Antal inlägg: 11371

Uniteds hemmasnickrade "class of ´92" med egna talangerna Scholes, Giggs, Neville-bröderna, Nicky Butt och David Beckham är väl ändå att betrakta som en betydligt mindre plastig pengagenerator jämfört med Shejk Mansours petroldollars? Plast tillverkas väl förresten av olja?

...Och ja, jag är lite bitter.

Jarnis862012-05-14 22:59
Antal inlägg: 1663

Ingen större skräll att den Liverpool-födde, före det City-spelaren, Barton skulle bli utvisad. Heja Joey!

henrik_l2012-05-15 04:39
Antal inlägg: 918

slånbär: jag tycker såhär. visst, svenska spelare sticker utomlands och lirar för att komma ut i europa, spela i en bättre liga och tjäna mer pengar men även för att utvecklas som spelare och bli bättre. Inget konstigt med det. Sen kan vi ta en spelare, relativt okänd, ett lag köper honom och ger honom chansen, han utvecklas till en storstjärna, fansen sjunger hans namn och älskar honom och när han gör mål kysser han lagmärket på tröjan inför fansen. Sen kommer en rik arab och säger "kom till oss så får du ett par miljoner i veckan" och då sticker han dit istället. Vem behöver så mkt? Hade det varit jag så hade jag stannat i det lag som gett mig chansen från början och trott på mig, förutsett att laget har en teoretisk chans att vinna nåt i framtiden vill säga. Alla vill ju vinna....men fotbollen har blitt rutten tack vare alla rika ägare. Ingen jantelag där inte, visst kan man köpa spelare men det får ju vara nån måtta. Det är knappast främjande för fotbollen att skita i att satsa på egna och ha en hel drös landslagsspelare på bänken. Jämför gärna med steven gerrard i liverpool, ett föredöme tycker jag.

Advokat2012-05-15 07:56
Antal inlägg: 88

Varför finns det kvinnor som svarat i den här tråden?

SirMattBusby2012-05-15 08:09
Antal inlägg: 1813

Skit sak samma, jävligt bittert att förlora titeln på det sättet...Kostade en fjärrkontroll när jag bör kanal för att se upplösningen på City - QPR och precis får se Aguero springa runt.

Hade inga som helst förhoppningar att United skulle ta det men sen tändes ju hoppet ju längre tid det tog och som det slutade förstår jag om de mer konspratoriska tror på läggmatch.

Jag vill inte tro det men vi får väl hålla koll på QPR-spelarnas garage framöver men jag vill inte tro att Mark Hughes skulle ställa upp på nåt liknande.

Nåväl, United kommer studsa tebax, det gör de alltid:)

slånbär2012-05-15 08:47

Advokat-Nu skojar du va?

Henrik-håller med dig i det mesta. Det börjar tyvärr redan i ungdomsfotbollen.Jakten på vinst och ära startar i tidig ålder och storlagen har folk ute och spanar på duktiga spelare redan när dom är i tolvårsåldern, ibland ännu tidigare. Breddklubbar har sällan en chans att värja sig för redan i den åldern är den allmäna inställningen den att det är positivt för dom duktiga spelarna att flytta till stora hårt satsande lag för att dom ska kunna utvecklas maximalt. Det jag såg under mina år som ungdomsledare var tvärtom-killar vars fotbollsintresse knäcktes av alldeles för stora krav i för tidig ålder.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?