Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 457

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2013-07-16 21:04
Antal inlägg: 37631

Vi hade en vakt som vaktade oss så vi åt dom panerade fiskbullarna,eller det där dallriga i en form med små fläskbitar i jag kommer mycket väl ihåg lukten,jag blev tvingad att dricka mjölk som jag avskydde,ofta satt jag hela rasten och väntade till dom vaktat klart,flera gånger stoppade jag maten i fickorna så jag kunde slänga den då jag kom ut.på högstadiet åt jag hemma nästan jämt eller hos kompisar jag bodde 50 meter från skolan,avskydde skolmaten mest för den var alldeles för salt,Har 2 barn i 7:an som klagar jämt på skolmaten och får pengar med sig så dom kan köpa mat

Mollee2 - Ej medlem längre2013-07-16 21:25
Antal inlägg: 6950

Betapetter: Hemmagjord ugnspannkaka är sjukt gott, men jag kan inte minnas att skolans sladdriga pannkakor var någon höjdare... var ingen bacon i dem heller!'

I grundskolan kan jag inte minnas att jag någonsin skippade lunchen, om det ej var friluftsdag eller dylikt.

kiwiskal2013-07-16 21:30
Antal inlägg: 2684

Förlåt, det här är nog väldigt ointressant, men när jag gick på dagis (DET HETTE SÅ DÅ!) så tvingade jag min mamma att säga att jag var allergisk mot mandel för att jag haaatade mandelfisk. Jag fick fiskpinnar istället. Manipulativ much? Curlingmamman tvingade mig aldrig att äta äcklig mat hemma, men hon gjorde ingen egen mat till mig. Passade inte laxen fick man äta potatis och sallad.
Slut på den intressanta anekdoten.

VildaVittra2013-07-16 21:37
Antal inlägg: 386

Ja, när jag började på gymnasiet så gjorde jag det varje dag, för deras vegetariska mat var helt oätlig. Då jag hade jobb så gick jag och mina kompisar till restaurangerna i centrumet istället.

I årskurserna innan hände det att jag gick till min mammas arbetsplats och åt istället om maten inte smakade mig.

Jag är född 1975.

vase2013-07-16 22:50
Antal inlägg: 188

På låg- mellanstadiet åt jag alltid skollunch- alla i klassen gick gemensamt till matsalen. På högstadiet hoppade jag ofta över lunchen. På gymnasiet åt jag oftast - fick ju bet för maten om ändock billigt. Efter att ha varit på språkresa i Jersey där man fick med sig en liten box med diverse onyttigt såsom chips etc samt som universitetsstuderande där man får ta med sig egen mat alt köpa dagens lunch för 75 kr. Så uppskattar jag o inser hur bra det är med kostnadsfri skollunch. Sluta klaga!

Jumanjia2013-07-16 23:01
Antal inlägg: 539

Skippade aldrig lunchen, eller en gång, när de serverade ngn soppa och efterrätt som var äppelpaj m vaniljsås (detta serverades samtidigt som soppan i skolmatsalen) jag såg tillochmed flera lärare som skippade att ta soppa då. ^^
Men annars så åt jag jämnt skolmaten.

Jumanjia2013-07-16 23:02
Antal inlägg: 539

extra tillägg, är född 85

Mollee2 - Ej medlem längre2013-07-16 23:03
Antal inlägg: 6950

äppelpaj med vaniljsås? vilken lyx!

Matthias M2013-07-16 23:12
Antal inlägg: 564

I grundskolan var man väl tvingad att äta men det var ju ingen god mat så man kastade ju mat nästan varje dag å gick hungrig hela dagarna :/ i gymnasiet så var det bättre för om maten inte var god så gick vi ut å käka eller så köpte vi pizza,frallor eller baguetter i matsalen. Är född 91

Fesebengt22013-07-16 23:23
Antal inlägg: 1570

Knäckebrödsdagar var de med fiskbullar, lever och äcklig burkskinka med kokt potatis och spenat. Spam spam spam som monty pyton sjung. Usch.
Jag är kanske lite sjuk men jag gillade faktiskt lappskojs.
I ettan hade vi en djupt religiös fröken som sjöng psalmer för oss istället för andra barnvisor.
Trekantiga tetrapak, håll Sverige rent och "politiskt korrekta" barnprogram präglade min första skoltid.
Född 66

hfranke2013-07-16 23:39
Antal inlägg: 8695

Född -67 och hade suverän skolmat.
Värmlands läns landsting hade för övrigt lapskojs till mat förra veckan! Vilka minnen! Och gott är det också.

Labret2013-07-16 23:42
Antal inlägg: 434

-94:a, åt jämt skolmaten under låg-högstadiet, var väl en av de få som inte klagade känns det som.
Under gymnasiet så gick jag i skolan i stan och åt oftast i skolan men de dagar med aplång kö eller mat som inte riktigt föll mig i smaken blev det McDonalds, ICA eller Thaimat ^^

mistmaster2013-07-16 23:47
Antal inlägg: 4625

kan inte minnas att jag skippade maten i skolan nån gång. inte heller att det serverades nått som var direkt äckligt, det var alltid minst godkänt.
är född -79.

MelonMint2013-07-16 23:55
Antal inlägg: 1004

Kan inte heller minnas att jag skippade lunchen nån gång, fick nog ganska bra mat. Fanns dessutom dåligt med alternativ o hade det funnits så hade jag nog ändå inte haft pengarna till det. Född 77.

annakarineli2013-07-17 09:07
Antal inlägg: 2519

Åt varje dag i låg- och mellanstadiet, i Arbrå, men det var inte alltid jag tyckte det var gott. Fick saker som levergryta och annan ganska "gammalmodig" mat ibland. Bytte skola på jullovet i sjuan och under ett år från det åt jag lunch hemma varje dag då jag bodde nära och min mamma var föräldraledig med min lillasyster. Maten och ffa matsalen under min högstadietid i Söderhamn var inget att skryta med. Under gymnasiet däremot, i Bollnäs var maten fantastiskt god och åts mer än gärna! Lagat på plats och "hembakat" bröd!
Nowdays äter jag också skolmat nästan varje dag, på jobbet, bortsett från när det serveras korv eller köttbullar/köttfärsbiffar /fiskburgare d.v.s. halvfabrikat.
Ja, just det: Född 79! :)

drifting - Ej medlem längre2013-07-17 09:29
Antal inlägg: 1178

Åt i skolan varje dag
I gymnasiet åt man på nån snabbmatskedja ca 2ggr veckan

Född -81

Allimoni - Ej medlem längre2013-07-17 09:56
Antal inlägg: 445

Åt varje dag i låg och mellanstadiet.
Samma på gymnasiet, gick på internat och all mat och fika va gjort på plats, mumsig mat varje dag :)

Född 80

jellyflower2013-07-17 10:09
Antal inlägg: 1108

På gymnasiet åt jag inte skollunch en enda gång. Jag stod inte ut. Jag kan fortfarande inte äta något som påminner om skolmat utan att få obetvingliga kräkkänslor.

Det berodde på ren psykisk knastighet.

Jag hade svårt för skolmaten redan från 1 a klass. Oftast åt jag knäckebröd.

Det var givetvis inte alls bra för mig. Jag rekommenderar därför inte just denna psykiska defekt.

Bettapetter2013-07-17 10:16
Antal inlägg: 66

Jag hade nog en förutfattad mening när jag la ut den här tråden, nämligen: "De yngre är mera bortskämda och hoppar oftare över skollunchen".
Det får jag ta tillbaka.
På min tid (född 42) så lagades maten på plats och var på grund av det ofta välsmakande, kan förstå att mat som kom till skolan i kantiner inte alltid smakade gott. Kan inte minnas att nån stod och kollade om tallriken var tom vid inlämningen, min var nog alltid tom. Hoppade aldrig över skollunchen.
Fortsatte inte på gymnasiet, det var inte många som gjorde det på min tid.
Jag hade tänkt göra en sammanställning på svaren här, men gör inte det, kul att läsa alla inlägg och synpunkter.
En undran bara: Ni som ofta åt lunch utanför skolan i gymnasiet: Det var väl kostsamt för er ekonomi, eller?

jellyflower2013-07-17 10:29
Antal inlägg: 1108

Jag åt inte utanför skolan i gymnasiet. Dvs jag åt inte alls, hela skoldagen lång. Detta i något slags missriktat försök att gå ner i vikt. Men min ekonomi hade naturligtvis inte tålt några uteluncher. Jag hade ingen ekonomi.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?