Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 941 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| temperance | 2013-12-06 11:03 | |
![]() | Men käft, Pax Romana. | |
| temperance | 2013-12-06 11:03 | |
![]() | Och ja, det är så himla sorgset. Vila i frid Nelson Mandela! | |
| Minta | 2013-12-06 11:19 | |
![]() | Han var en sådan som gör att världen känns fattigare när han är borta, som om världen gör en förlust. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-06 12:10 | |
![]() | Oavsett om man kände honom eller inte så har han haft en enorm inverkan i världen, som i och med hans bortgång blivit betydligt fattigare. Han gav hopp och inspiration till miljontals människor och bör äras för sitt engagemang. Där många ger upp, smiter med svansen mellan benen, undviker konflikter eller tar till våldsamma lösningar stod han rak och stark och förespråkade medmänsklighet och fredliga lösningar. Nelson Mandela var en stor man. Må han vila i frid. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-12-06 12:25 | |
![]() | Varför inte? Han har gjort mer än någon jag känner iaf :-) I slutändan är vi alla en. Det någon gör på andra sidan jorden, påverkar även mig indirekt. | |
| diffdiff | 2013-12-06 12:32 | |
![]() | Rest in peace Mandela | |
| malmöiska | 2013-12-06 12:45 | |
![]() | RIP | |
| Betapoeten | 2013-12-06 12:54 | |
![]() | Vila i frid Nelson! | |
| kryddeluntan | 2013-12-06 14:59 | |
![]() | En stor man har gått ur tiden, | |
| martinsmoste | 2013-12-06 15:54 | |
![]() | Den störste...lika stort hjärta som politiker. En legendar har lämnat oss, men legenden Nelson Mandela kommer att leva kvar för alltid. | |
| Lill-IT | 2013-12-06 16:40 | |
![]() | Pax Romana: Även om jag inte kände honom personligen så såg jag upp till honom och jag beundrade hans livsverk. En kämpe för de svaga, för demokratin.. med en mjuk och ändå kraftfull utstrålning. Världen miste i går en fin man.. Och jag använde hans klannamn av vördnad.. | |
| Mike007 | 2013-12-06 20:56 | |
![]() | Han var en indirekt mördare och terrorist innan han blev mysfarbror med hela världen... kan kanske vara bra att veta innan man börjar gråta över hans minne. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-12-06 21:06 | |
![]() | Är man ung och vill förändra, slåss underifrån o inte vet bättre kan man göra misstag... finns väl ingen som sonat, kämpat o förändrat med så mycket heder som denna man. | |
| Angel Lady | 2013-12-06 23:52 | |
![]() | Han blev en en ledare av vår värld, och nu har han gått vidare till att bli ledare av vårt universum. Låt hans erfarenhet och kunskap om vår mänsklighet växa sig starkare här på vår jord, och låt oss skapa en mänskligare humanare värld ❤️ | |
| Minta | 2013-12-07 00:51 | |
![]() | Mike007, ja med din och Margaret Thatchers definition. Alla som utmanar makten hur vidrig den är är kan kallas terrorist och gör det också av dem som inte bryr sig. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-07 11:18 | |
![]() | Tack för Din tid på Jorden tack för allt Du gjort Vila i frid,Vi möts på himmelens strand <3 | |
| corlini | 2013-12-07 11:32 | |
![]() | vill inte ringakta hans bortgång, men måste ändå säga att det är hyfsat överhypat. världen är full av fina personer, full av "ledare" både stora och små med enorma hjärtan. inte fan var han ensam av sitt slag och nog är det väl så att han symboliserar något och att det är detta något i sin helhet som sörjs. han gjorde en grej få personer skulle göra eller klara, frågan är bara om det var värt besväret egentligen. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-12-07 13:00 | |
![]() | Men oh, vila i frid du stora människorättskämpe och ledstjärna för miljarder människor <3 | |
| Minta | 2013-12-07 13:13 | |
![]() | "Overcoming poverty is not a gesture of charity. It is an act of justice. Like slavery and apartheid, poverty is not natural. It is man-made and it can be overcome and eradicated by the actions of human beings." Nelson Mandela | |
| dinodog | 2013-12-07 13:58 | |
![]() | Måste erkänna att jag inte är så insatt i hur hans liv varit. Mer än att han satt många år i fängelse, för att sedan bli frigiven. Och sedan bli ett "folkets man". Men han levde ett långt och innehållsrikt liv och uträttade säkert många goda gärningar. Men mer en så vet jag inte, och som sagt han levde ett långt liv och någon gång ska man lämna in. | |