Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 950

Forumkategorier

Användare Inlägg  
siwu2014-01-04 10:39
Antal inlägg: 1242

Nej, det får de inte. Vem skulle stå ut med det? Barn mår inte bra av att få göra som de vill hela tiden, de kan vara underbara i lekrummet.

toonfisken2014-01-04 11:06
Antal inlägg: 732

mz-lzrd : haha , klockren !

Amatörkock2014-01-04 11:34
Antal inlägg: 65

ttiittii, tycker du seriöst att andra besökare bara ska finna sig i att barn stojar och lekar under konserter?

Jag tycker det är respektöst (av föräldrarna, inte av barnen som ju är just barn) mot andra besökare, musiker etc.

Och de föräldrar som vill att barnen ska vara med i kyrkan har ju en mängd andra aktiviteter att välja där inte deras enligt mig egoistiska beteende går ut över andra besökares möjlighet att njuta av musiken och stämningen.

Amatörkock2014-01-04 11:35

ttiittii, tycker du seriöst att andra besökare bara ska finna sig i att barn stojar och lekar under konserter?

Jag tycker det är respektöst (av föräldrarna, inte av barnen som ju är just barn) mot andra besökare, musiker etc.

Och de föräldrar som vill att barnen ska vara med i kyrkan har ju en mängd andra aktiviteter att välja där inte deras enligt mig egoistiska beteende går ut över andra besökares möjlighet att njuta av musiken och stämningen.

MiaFredrika2014-01-04 11:49
Antal inlägg: 387

Jag förstår inte heller varför man bara ska finna sig i att barn idag, i många fall, ska få göra som dom vill utan att föräldrar tillrättavisar. Självklart ska dom inte störa en hel församling som vill lyssna på en konsert, bara för att föräldrarna är lata eller tror att de har någon sort "gudomlig rätt" att låta sina barn uppföra sig som dom vill.
Vad har hänt med uppfostran? Mina föräldrar skulle aldrig ha tillåtit oss barn att springa runt och föra liv när vi var borta någonstans.

jellyflower2014-01-04 12:08
Antal inlägg: 1108

Människor är barn länge. Den tiden bör användas till att på tusentals olika sätt lära dem hur man hanterar livet. Det finns inga fördelar för ett barn att det tillåts härja omkring och göra exakt det som faller det in precis när det faller det in. Bland det som barn absolut behöver lära sig (genom mycket träning) är impulskontroll, tålamod, uthållighet, att visa andra hänsyn. Det är enormt viktiga färdigheter, varför vill vi absolut förmena våra barn dem?

ttiittii - Ej medlem längre2014-01-04 12:32
Antal inlägg: 37631

kul att du låter dina barn bajsa på golvet Jelly varför då?vad är meningen med det?snålar du på blöjor?

ttiittii - Ej medlem längre2014-01-04 12:34

var har jag sagt att barn får göra som dom vill?

kryddeluntan2014-01-04 14:10
Antal inlägg: 12360

Ttiittii, läs tråden , så ser du vem som har skrivit vad!
mz-lzrd, ditt inlägg var, som det har sagts, klockrent !

Mollee2 - Ej medlem längre2014-01-04 14:15
Antal inlägg: 6950

Jag tycker nog att det är viktigt att lära barnen visa respekt för sina medmänniskor och faktiskt påminna dom om att andra människor har känslor som man bör respektera.
Jag respekterar barn också, och därför anser jag att det är viktigt att uppfostra barnen till goda medmänniskor som vet hur de ska bete sig ute bland folk.

Sote2014-01-04 14:20
Antal inlägg: 3557

Instämmer med Mollee! Att låta barn härja fritt var dom än är , på bussar, tåg affärer och andra ställen gör ju bara folk irriterade på dom. Jag skulle ju inte vilja att andra blev förbannade på mina barn för att jag brister i mitt ansvar. Sen är det ju även en åldersfråga, dvs barn fungerar ju olika beroende på hur gamla dom är men det är fortfarande jag som förälder som då får se till att anpassa mig till situationen. Jag skulle aldrig gått på bio med ett så litet barn att det inte kunde förstå att det ska vara tyst eller som inte kunde uppskatta situationen. Då förstör ju jag för alla andra. En skrikande ettåring är lika illa som störiga tonåringar.

kryddeluntan2014-01-04 14:22

Vem ska lära barn hyfs, respekt för andra människor, att kunna fungera i ett socialt sammanhang, om inte föräldrarna gör det?
När småttingarna sedan kommer till skolan som små gudar, ja, då är det skolans fel.

ttiittii - Ej medlem längre2014-01-04 14:51

små barn är sällan eller aldrig på konsert själva,eller ni kanske lämnar era barn på konsert själva.vad vet jag,har alltid barn med mig på konsert och har alltid haft det,förstår inte varför era barn springer runt och skriker på konserter för,det gör aldrig mina barn men dom är förstås uppfostrade av ett proffs

Amatörkock2014-01-04 15:00

Det är väl ingen här som skrivit att deras barn springer omkring och skriker på konserter?

kryddeluntan2014-01-04 15:12

Nej, men somliga tolkar allt som fan läser Bibeln.

Sote2014-01-04 15:59
Antal inlägg: 3557

Ttiittii-Proffs på att gnälla över andras barnuppfostran möjligtvis men med tanke på dina inlägg i otaliga trådar genom åren så har du ingen koll på uppfostran i övrigt. Du gör efter eget huvud och utifrån vad du tycker är kul på ungefär samma sätt som dom flesta föräldrar gör i sin barnuppfostran. Det gör dig verkligen inte till ett proffs på barnuppfostran i stort. Att de har haft en jäkla massa ungar är ju inte heller något som kvalificerar dig till proffs snarare kass på familjeplanering. Det är skillnad på kvantitet och kvalitet.

meramera2014-01-07 16:20
Antal inlägg: 252

Ungar lämnas hemma. Det finns inget mer irriterande än stimmiga o skräniga ungar.
Ja, det skulle vara titti då möjligtvis

Meramera

vigren2014-01-07 17:20
Antal inlägg: 1146

Svaret är väl så självklart så det inte är ngt att diskutera...? Självklart skall barn inte få förstöra en konsert med sitt störande.
Men det är ju inte barnen som är roten till missnöje bland övriga lyssnare utan föräldrar utan ansvar som låter dem hållas.
Tycker det blir mer och mer utbrett att föräldrar i stort sett skiter i vad deras barn gör när de är ute bland folk...
Men - det är väl samma sorts föräldrar som anser att det är skolans sak att fostra barnen...?

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?