Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade38
Mobilspel
Pågående19 589

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rhotheta2016-08-30 13:16
Antal inlägg: 4992

Klassiskt kvinnlig lösning att någon annan skall lära sig något. Lycka till med det.

Lågintensiv2016-08-30 15:34
Antal inlägg: 3228

"Mina sexuella preferenser"? "Eller försöker jag få den här tråden stängd också?" Jag har skrivit två inlägg i sakfrågan, du skriver två personliga påhopp som svar. Lev som du lär.

ttiittii - Ej medlem längre2016-08-30 15:37
Antal inlägg: 37631

Jag fattar inte vad ni träffar alla dessa negativa män som tycker så mycket negativt om kvinnor.jag har hitils inte stött på någon man som sagt något negativt.personligen tycker jag bättre om män än om kvinnor.
Kvinnor är mer avundsjuka än män är

VildaVittra2016-08-30 16:41
Antal inlägg: 386

Lågintensiv: Vart ser du påhoppen någonstans? Att be någon återigen att hålla sig on topic är inte ett påhopp.

Ttiiittii: Nu gör du antaganden du inte vet något om, men männen vi diskuterar är de som beslutade om att förtryck skulle bekämpas med förtryck och de män som utförde förtrycket mot de muslimska kvinnorna (ja de var män).

Henrux och Rhotheta: Ni tittade alltså inte på videosnutten eller läste artikeln jag länkade till?

Rhotheta2016-08-30 16:52
Antal inlägg: 4992

Jo.
Ett önsketänkande om att förövaren självmant gör som man vill applåderas av mängder av människor som inte vet något om hur man attackerar ett problem effektivt. I det här fallet har kryddeluntan presenterat två effektiva tekniker som båda bygger på att man själv är agenten.
Lite som att man vaktar sin egen gräns i stället för att passivt hoppas att ingen väljer att kliva över den.

Henrux2 - Ej medlem längre2016-08-30 18:10
Antal inlägg: 294

så vad e det du vill diskutera vittra? franska poliser som hjälper muslimska kvinnor att frigöra sig? att du dejtar män som du inte gillar?du verkar inte veta själv varför du startade tråden. verkar mer som du är besatt av den klassiska feministtanken att män är djur, män är dumma, män bestämmer över mig osv osv....ett tips!...lär dig säga Nej om nån otäck man vill att du ska bära snickarbyxor och stråhatt. du bestämmer över ditt eget liv precis som alla andra. sluta va bitter och anklagande. det e inte männens fel utan ditt eget.

lolololololo2016-08-30 18:44
Antal inlägg: 3423

Henrux: Du slår verkligen huvudet på spiken! Feminister är kvinnor som har råkat ut för bad guys eller dejtat män som de inte gillar. (sic!) :))

VildaVittra: Åter en intressant tråd startad av dig!

Lågintensiv: Att kvinnor dömer varandra hårt är väl sorgligt, tycker du inte? Vad beror det på, tror du?

VildaVittra2016-08-30 19:03

Det är väldigt intressant Henrux att du anser dig veta att jag då skulle vara feminist, eftersom jag som ekvivalist (kärt barn har många namn, du kan googla även på Egalitarism och Ekvalism/ekvalist) tar avstånd från feminismen. Varför vi gör det? Jo, av precis samma skäl som det som händer kvinnan på stranden. Man kan nämligen inte frigöra eller höja en socialgrupps status genom att trycka ner någon annan. Förtryck botas alltså inte genom förtryck. När de tvingar henne att klä av sig så begår de ett lika stort fel som den som möjligen tvingat henne att klä på sig.

Men det betyder inte att jag inte ser förtryck eller vill motarbeta det. Faktiskt har jag ställt mig på mäns sida oftare än vad jag hjälpt kvinnor, eftersom de enligt mig förtrycks mer i dagens samhälle av idag (en kille som sitter och broderade en nalle en sen kväll ute på stan skulle ju i högre grad riskera att bli nedslagen än vad en kvinna som meckade skulle göra).

Ha inte så otroligt mycket förutfattade meningar om folk, för du vet som sagt inte det minsta om mig. Det enda du egentligen vet är att jag inte är högerextremist, mitt kön (upplyste du ju mig otrevligt om i en annan tråd idag) och att jag är antirasist (och nu ekvivalist), av den lilla informationen kan du faktiskt inte dra några korrekta slutsatser.

lololololo: Tack! Och vilken tur att jag inte är feminist om det nu alltid är så.

Henrux2 - Ej medlem längre2016-08-30 19:30
Antal inlägg: 294

så! vad är temat för tråden?

du började med att klanka ner på män i allmänhet och beskylla dem för dina kläder du ibland tvingas ta på dig, plus nån länk till aftonbladet med nån humorbefriad tant i mössa.

du anklagar folk för att gå OT, men du är inte speciellt tydlig med vad du egentligen tycker är OnT. Jag läser mellan raderna vad du egentligen vill säga och vad jag ser där, säger mig mer om dina intentioner.

VildaVittra2016-08-30 19:35

Vart har jag skrivit att någon tvingat mig till nått? Nu måste du faktiskt citera det, för detta börjar bli rejält tröttsamt.

"Temat" står redan i tråden.

Du vet som sagt inte tillräckligt om mig för att kunna läsa mellan raderna. och vad som är On topic? Tja, det som tråden handlar om i TS brukar ju vara en god start att läsa för att få reda på det.

Och Gerda är inte humorbefriad, att sedan du inte tycker hennes video är rolig, visar ju enbart på att det inte är din typ av humor. Uttryck dig lite trevligare i uttalanden om andra människor eventuella "tillkortakommanden".

Etthundrasju2016-08-30 19:37
Antal inlägg: 31

"Jag skulle gissa på att alla vi kvinnor vid ett flertal gånger fått kommentarer från män och hur vi ser "fel" ut,..."

Är det verkligen vanligen förekommande? Att män kritiserar kvinnors utseende negativt?
Vilka män och i vilka sammanhang?
Arbetskollegor? Grannar? På krogen?
Eller menar du (mer eller mindre anonymt) på nätet (där alla verkar vilja hata alla stundtals)? Eller i nära relationer (som isf borde brytas)?
Typ när/var/hur? Hjälp mig! :) Jag känner nämligen inte alls igen mig i detta.

ttiittii - Ej medlem längre2016-08-30 21:12

Vad vi visar och inte visar är allas personliga val.skulle jag gå topless på.en badstrand så kan jag ta gift på att det är fler kvinnor än men som kommer med kommentarer.
Feminister är dom som känner sig underlägsen mannen det har jag aldrig gjort.

kryddeluntan2016-08-30 21:19
Antal inlägg: 12360

Ttiittii, man får väl ändå ha lite självkänsla. Går jag naken på ett nudistbad bryr sig ingen. Om jag däremot går runt på en allmän badplats skulle nog många komma med kommentarer, typ "äldre kärring med taxöron till bröst, bukhäng, kort och krumbent med keps och mörka solglasögon, öh?"
Förargelseväckande beteende, eller?

lolololololo2016-08-30 21:20
Antal inlägg: 3423

Men herregud, Titti! Feminister är de som känner sig underlägsna männen... Really??? Feminister är de som anser att män och kvinnor ska ha samma rättigheter och samma skyldigheter i samhället. Inget annat! Och för säkerhets skull vill jag bara påpeka att det jag skrev till henrux i ett tidigare inlägg var ironi. Om det inte framgick...

ttiittii - Ej medlem längre2016-08-30 21:29

Skulle jag sänka mig till en mans nivå aldrig i livet.
Det är vad jag hävdar bestämt att feminism handlat om kvinnor som har komplex,och känner sig underlägsna männen.

ttiittii - Ej medlem längre2016-08-30 21:31

Femininister är dom som inte spelar kort för att kungen är högre en damen.
Och tycker att det är ett problem.

ttiittii - Ej medlem längre2016-08-30 21:32

Dom här männen det skrivs om som har negativa,kommentarer om kvinnor.var finns dom ?

Pixiene2016-08-30 21:52
Antal inlägg: 27

titti. de är väl ändå inte särskilt svåra att hitta? det kryllar ju av negativa kommentarer - av män - bara inlägg upp...

Skedvi2016-08-30 21:58
Antal inlägg: 204

Tycker folk borde få klä sig som dom vill och gäller också män i shorts och sandaler som vissa verkar störa sig på.Bara dom har rena kläder för orkar ej med dålig lukt.

ttiittii - Ej medlem längre2016-08-30 22:04

Det bästa är att alla får klä sig som dom vill

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?