Spelrum
Giraffen29
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade62
Mobilspel
Pågående20 514

Forumkategorier

Användare Inlägg  
eurythmech - Ej medlem längre2005-11-27 20:16
Antal inlägg: 567

Det är bra, fram för fler människor som inte bryr sig om namn är "maskulina" eller "feminina" :)

pilutta-dej2005-11-27 21:32
Antal inlägg: 1689

Något av Astrid ville jag gärna ha, och pilutta-dej låter lite lagom halvkaxigt, att tänka när jag vinner. Fast jag är inte särskilt kaxig och dessutom förlorar jag för det mesta. Dessutom tänker jag inte så när jag vinner, har jag märkt, för jag spelar oftast mot så trevliga personer, det kan man hinna upptäcka genom chatten när man inte spelar för snabbt spel.

Wonderwoman2005-11-27 21:39
Antal inlägg: 20

Jag tog namnet Wonderwoman eftersom det låter självständigt och kraftfullt och sen är jag ju tjej oxå. Jag vet att det finns en serie med det namnet, men den har jag aldrig läst...

Mindfire2005-11-28 11:12
Antal inlägg: 32

Har använt mig av Mindfire i alla möjliga sammanhang (musikskapande, hemsidor, forum, chat, IRC osv osv) sedan lång tid tillbaka.

Namnet är helt konstruerat, men i efterhand har jag på en namnanalyssida funnit att det passade in på mig som person skrämmande bra.

Namnet kom till av att jag lekte lite grafiskt med ordet MIND och fick till en kul logo och tänkte att jag kunde nyttja det som ett nickname också. Men då jag direkt insåg att Mind skulle vara upptaget överallt så funderade jag på att utöka det, och då med en sammansättning som inte skulle finnas i ordboken.
Jag valde tlll slut FIRE, som i detta fall skall ses som "starta upp/avfyra" och inte "eld". Dvs att Mindfire ska totalt sett ses som "Använda sitt sinne/förstånd/tankar", då jag anser mig vara en rätt klok och smart person, och tänker på tok för mycket, hehe.

OneW2005-11-28 12:04
Antal inlägg: 1207

Vi var tre tjejer som satt och spåna över ett par flaskor vin en kväll..
Wåga wägra wiktväkta.. eller varför inte wild, wacker, woman eller webal, wetgirig woman.. mycket som passar.. ;-) fritt val kan man väl säga.. Sen lottade vi om vem som fick OneW, TwoW och TirdW...

IMO - Ej medlem längre2005-11-28 12:33
Antal inlägg: 1766

åhå, där ser man...
www.wordwildwoman.nu
(OBSERVERA! ORDVILD, inget annat!)

Devil_Star2005-11-28 12:40
Antal inlägg: 439

Mitt Nick tog jag från en film jag gjorde på en videokurs. Där jag spelade Djävulen och sabbade tv tittande för ett Helgon ;)
Filmen hette The Tv War. Fast filmen är inte känd utåt, men Devil_Star kom från den filmen. Jag började använda Devil_Star på passagens skissa & gissa, när jag började spela där våren 2002.

jssfrk2005-11-28 12:50
Antal inlägg: 771

Jag är ett jesusfreak som av typografiska skäl saknar vokaler. (Sen passar det ju rätt bra att inte ha några vokaler i det här spelet, men det är en ren bonus...)

buffelina - Ej medlem längre2005-11-28 12:59
Antal inlägg: 1564

enkelt min favorit är buffy och vampyrerna

OneW2005-11-28 13:31
Antal inlägg: 1207

*LOL* där var du snabb IMO..
Försöker komma på något klurigt att kontra med med näpp! Har inte hälften av din talang!! Kan bara säga Imponerande Makalös Ordbehandlare! Det var det bästa jag kom på!

Jakejoker2005-11-29 12:24
Antal inlägg: 358

Mitt nick beror på att jag har så dålig humor. För ett par år sen brukade en polare till mig alltid utropa (ironiskt...) "We've got a big joker in here!" varje gång jag drog ett skämt. Med en liten amerikanisering av mitt förnamn fick jag därför ibland höra "Se upp, här kommer Jake the Joker!"

Sen så satte jag ihop det för att internettisera lite. Och det blev ett ganska praktiskt namn, tyckte jag.

monk - Administratör2005-11-29 12:33
Antal inlägg: 2379

Som barn spelade jag i ett fotbollslag. Efter matchen berättade jag för kompisarna att jag oftast blir mindre trött ju längre matchen pågått. En av kompisarna sitter tyst en stund varvid han utbrister "Stefan blir piggare ju mer han springer, han är mr monk!"...

Ännu idag har jag inte förstått vad han menade, men det blev mitt nick i alla fall..

Jakejoker2005-11-29 12:44
Antal inlägg: 358

Nu när vi vet varför monk heter som han heter, så är ju den natuliga följdfrågan varför i hela friden han har stjärnbaneret bakom sig på sin avatar???

ooord2005-11-29 13:07
Antal inlägg: 1089

Betapet handlar ju om ord. Och jag gillar ord gärna konstiga och märkliga. En speciellt lustiga sorts ord är just ooorden. Ett oord är ett ord med negationen o- framför t.ex oärlig och oföretagssam. Nu finns det oord där inte motsatsordet existerar, dessa icke existerande motsatsord är då ooord. Exempel på dessa är erhörd,äkting och värdelig. Och eftersom jag tycker att egenskaperna förskämd,rubblig och fantlig stämmer in på mig så blev jag ooord.

ozzypozzy2005-11-29 13:18
Antal inlägg: 65

De nick jag vanligtvis brukar ha var upptagna så det fick bli min katt som är hårdrockskatt och döpt efter Ozzy Osbourne. Ozzupozzy är mitt lockrop på honom.

saittam75 - Ej medlem längre2005-11-29 13:30
Antal inlägg: 16806

Mitt nick är väldigt idefattigt, skrev mitt namn helt enkelt bakvägen kombinerat med mitt födelseår.. (dock ej bakvägen) :-))

Birgerkung - Spelvärd2005-11-29 14:17
Antal inlägg: 2392

Mitt namn var inristat på den stentavla som jag emottog på det heliga berget.

HumbleBug2005-11-29 17:49
Antal inlägg: 1836

"Det är bra, fram för fler människor som inte bryr sig om namn är "maskulina" eller "feminina" :) "

Varför det? Varför är det bra att inte veta om det är en karl eller chic du spelar mot? Jag föredrar att spela mot andra killar eller äldre tjejer. Många yngre tjejer fegspelar och fjantar sig alldeles för mycket.

Humblebug är en förkortning av Humble Humbug . . . för att tycker om tricks och pajaskonster.

IMO - Ej medlem längre2005-11-29 18:03
Antal inlägg: 1766

haha! det där lät oerhört intressant! kan du vara vänlig att utveckla...
(vad menar du med fegspel f. ö.?)

K-Nap2005-11-29 18:14
Antal inlägg: 232

jag är snarare nyfiken på vad han menar med fjantar sig . . . .

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?