Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade30
Mobilspel
Pågående18 554

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Fröken_E - Ej medlem längre2011-02-27 19:27
Antal inlägg: 74

Livar upp den här tråden inför en kommande Londonresa. Fyll på med era tips!

Aurora Aurum2011-02-27 21:36
Antal inlägg: 296

bo 'utanför' centrala london och åk buss, roligare och billigare
gå på harrods och ät lunch på pizzerian och hoppas på att kocken är sugen på att sjunga opera, superkul
annars är harrods överreklamerat
shopping, shopping o shopping
gå till Atlantic bookstore nära British Museum som för har allt från new age till occultism till esoterik, har funnit sedan ca 1920-talet
gillar man sci fi går man till Forbidden Planet på New Oxford Street och kollar in böcker, tidningar och filmprylar
tintin shop nära covent garden på floral street är en annan hit
promenera i Hyde Park om det är varmt o skönt är mysigt, ta med picnic och bröd för att mata änderna
london eye gillar jag även om det är en turistattraktion, man får en himla fin överblick av london
älskar att åka till london finns så mycket att göra och alla har vi olika favoriter
i december t ex kan man både gå på erotikmässa och kattutställning på olympia vid earls court

JiZzMaSTeR892011-02-27 21:56
Antal inlägg: 330

Tycker London är mycket överskattat.
Inte speciellt vacker stad. Mer pakistanier/indier på gatorna än engelsmän. Inget vidare nöjesutbud förutom shopping på stadens grå och trista gator. Lägg därtill pissigt väder med regn var och varannan dag.

London är inget ställe man åker på för att semestra. London åker man till i arbetssyfte

crooked rain - Ej medlem längre2011-02-27 21:59
Antal inlägg: 6334

Hahahaaaha. Vilken kosmopolit asså, den där JiZzMaSTeR89.

Tvålis - Ej medlem längre2011-02-27 22:03
Antal inlägg: 4429

Jag har jobbat i London några månader och tycker synnerligen illa om arbesmiljön där. Fick en rejäl överdos när jag bodde där och det var först när jag var där för ett år sedan vi jobbet som jag gillade staden igen.

London är en stad för promenader. Det är dom okända ställena som är bäst. Så mitt tips är - Ta med riktigt bra vandringsskor.

KajsaNH2011-02-27 22:28
Antal inlägg: 43

Waterbus från Little Venice till Camden Lock. Då får du se en del av London Zoo från kanalen.

Kristallklar2011-02-27 22:41
Antal inlägg: 278

Brukar det inte vara många bra artister och band som spelar i London? Och glöm inte bort "We will rock you".

JiZzMaSTeR892011-02-27 22:42

@ crooked rain
Förstår inte vad du vill ha sagt med ditt inlägg. Men riktigt OffTopic var det iallafall.

@ Tvålis
Får jag fråga varför du tyckte illa om arbetsmiljön i London?
I mitt tycke är London en utmärkt stad att göra karriär i tex. Möjligheterna är nästintill oändliga.
London som en av Europas största och viktigaste affärsmetropol

JefautjOuer2011-02-27 22:48
Antal inlägg: 373

Det finns precis hur mycket som helst att göra...men det beror ju så mycket på vad man föredrar. Min höjdpunkt förra gången var nog British Library och Sir John Soane´s Museum.

crooked rain - Ej medlem längre2011-02-27 22:53
Antal inlägg: 6334

Nja, det jag ville säga var typ motsatsen till vad jag skrev. Ironi är ett verktyg jag gillar, men i klartext var det väl mitt försök att säga att "London är inget ställe man åker på för att semestra." är ett himla roligt utlåtande med tanke på att London är en av de städer som besöks av flest turister/år.

Detsamma gäller din kommentar om nöjesutbudet, London kokar liksom av konst och musik och annan kultur så jag förstår inte riktigt vad du menar. Roas också av att du använder "Mer pakistanier/indier på gatorna än engelsmän." som argument till att inte åka till London. Jag menar det är väl klart att alla inte behöver älska stället, men det var bara en skojig recension tyckte jag.

Fröken_E - Ej medlem längre2011-02-27 22:53

JefautjOuer - Gillade dina tips! Blir nog ett besök på båda dessa ställen.

libertylib2011-02-27 23:04
Antal inlägg: 6

Och är ni ute efter riktigt billig shopping, kolla in Primark på Oxford Street, ett måste är ju Camden! Både mycket kul att titta på och missa inte marknaderna inomhus i de gamla stallen. Dessutom mängder med etnisk snabbmat.

JiZzMaSTeR892011-02-27 23:11

@ Crooked rain
Okej jag förstår vad du menade.
Håller dock inte med dig angående dina åsikter menmen, smaken är som baken :)

EbbaGreen2011-02-28 00:05
Antal inlägg: 1986

Gå till carnaby street om du vill se ett mysigt kvarter. den gamla gatan börjar vakna till iv igen =) beyond retro ligger inte långt därifrån heller. hmm.. shopping finns en massa på oxford street och där omkring. Missa inte de andra turistgrjerna som china town, portobello road (fint där)... Ett måste om du gillar mat, borough market vid The Borough, (öppet fre,lör tror jag) är underbart. dessutom finns världens bästa fik med världens bästa kaffe där (monmouth)... ja. strosa runt och upplev atmosfären helt enkelt istället för att göra allt man "borde"... Glöm dock inte Harrod's, samt håll dig till centrum och glöm att vad utanför london heter, skitigt som fan, och farligt. Bio på Odeon (vid leicester square) är ett måste =) have fun

Fröken_E - Ej medlem längre2011-02-28 18:55

EbbaGreen - Tror som du säger att man upptäcker mycket på plats. Matmarknad ska jag absolut på.

MrTeaser2011-02-28 18:57
Antal inlägg: 532

skippa London och åk till edinburgh istället!

Fröken_E - Ej medlem längre2011-02-28 19:09

Redan varit där MrTeaser. Det var fint. Nu väntar London denna vecka!

JefautjOuer2011-02-28 19:15
Antal inlägg: 373

Såg dessutom att jag skrivit samma saker två år efter varandra, då måste det ju vara bra ;) Har ett litet favvo-fik i början av Portobello-road. Problemt med det är bara att antingen är allt stängt eller så är man där en lördag och då är varenda turist där...men marknaden där är lite kul.

MrTeaser2011-02-28 19:18

härligt =D hoppas du får se lite fotboll! det är en upplevelse!! kan tipsa om Campbeltown i skottland!!

MrTeaser2011-02-28 19:21

Tråden var om London så jag ska inte lägga mig i mer ;P

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?