Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 33 |
Mobilspel
| Pågående | 18 917 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Elmis | 2011-05-10 14:23 | |
![]() | Jag har iofs bara läst 2,23 % av forumets samtliga inlägg... Rain man-gissning... | |
| koksiken | 2011-05-10 14:27 | |
![]() | kverulanten: OT igen men att du tror att folk retar sig på så små saker säger mer om dig, än vad det säger om dem!? =) | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2011-05-10 14:29 | |
![]() | Been here for a while, koks ;) | |
| koksiken | 2011-05-10 14:32 | |
![]() | hehe | |
| Labyrint | 2011-05-10 15:06 | |
![]() | Det är väl klart att det inte finns något rekommenderat intag... Däremot finns det ett rekommenderat maxintag, viss skillnad =) Upp till två glas upp till två gånger i veckan är ju det generella rådet på okej alkoholintag. Kan ju anta att det handlar om väl tilltagna marginaler dessutom. Det var inte något hon överskred eller planerade att överskrida enligt artikeln. | |
| blankomblank | 2011-05-10 15:44 | |
![]() | Frågan var ju om bartendern gjorde rätt och tro det eller ej men en försäljare har ALLTID rätt att neka en kund. Det är inte vår policy iof men definitivt vår rätt :) Jag tycker personligen inte att man ska amma och dricka alkohol men nu var ju frågan om bartendern gjorde rätt | |
| Rhotheta | 2011-05-10 15:51 | |
![]() | Har man rätt att neka mörkhyade? Homosexuella? Kvinnor? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-05-10 15:58 | |
![]() | blankomblank: Han nekade inte henne som kund. Han serverade henne gladeligen tills han såg att hon ammade. | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2011-05-10 16:29 | |
![]() | Har man rätt att neka en överviktig ett skrovmål på den lokala transfetterian? Eller rätt att neka föräldrar till feta barn att köpa lördagsgodis? | |
| Bitte - Administratör | 2011-05-10 16:45 | |
![]() | Fortfarande så finns det lagar som stryr alkoholserveringen och inte vad eller vilken mat som serveras Bitte | |
| Labyrint | 2011-05-10 16:53 | |
![]() | Vilken lag skulle ha tillämpats här menar du Bitte? | |
| blankomblank | 2011-05-10 16:56 | |
![]() | Jag tror absolut man har rätt att neka handel, det är ingen mänsklig rättighet. Speciellt inte när vi talar om alkohol, där ligger köpansvaret på säljaren. Det är en mänsklig rättighet att vistas i offentlig lokal så länge man inte uppför sig störande. Att neka någon detta kan däremot vara ett diskrimineringsfall. | |
| ummu - Ej medlem längre | 2011-05-10 20:51 | |
![]() | Japp, bartendern gjorde helt rätt. Ingen alkohol ska intas vare sig under graviditeten eller under tiden modern ammar. Det är min bestämda uppfattning. Nolltolerans. Korkad, oansvarigt och onödigt att laborera med barnets hälsa med alkoholintag. Det är ju mer än konstigt om inte en mamma ska helt kunna avstå från alkohol under ett-par års tid. Vad är det för fjanteri? | |
| Stubin | 2011-05-10 21:03 | |
![]() | Helt ofattbart att folk verkar tycka att det är ok att ta ett par glas vin under tiden man ammar eller under graviditet för att socialstyrelsen släppt på sina regler! Kan man inte avstå alkohol under den korta tid som det gäller så kanske man inte ska skaffa barn alls!!! | |
| Bitte - Administratör | 2011-05-10 21:44 | |
![]() | Lagen om ansvarsfull Alkoholhantering nått som alla ställen som serverar alkohol måste följa för att få behålla sitt tillstånd Bitte | |
| Janis_123 - Ej medlem längre | 2011-05-10 21:51 | |
![]() | Har läst här med både intresse och stigande förvåning och upprördhet. Det gör mig illa att se hur den nya egoismen brer ut sig. Jag länkar helt enkelt till en bra artikel i Aftonbladet. www.aftonbladet.se/w...29 86145.ab | |
| apbur | 2011-05-10 22:18 | |
![]() | Sicket stolpskott. | |
| apbur | 2011-05-10 22:34 | |
![]() | Vet ni om att ni inte klämt fram några andra argument än att man inte kan vara 100% säker att ett glas vin under amning påverkar barnet negativt. Bara nästan, nästan, nästan alldeles säker. Men inte helt! Man får ju faktiskt ge lite bättre argument för varför det är så oerhört förkastligt att dricka små mängder alkohol när man ammar. Den där försiktighetsprincipen håller ju inte. Det kan ju tom en bröstmjölksberusad femmånaders-baby förstå. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-05-10 22:40 | |
![]() | Det är inte sant apbur. Dom har sagt att det är fel också. | |
| ummu - Ej medlem längre | 2011-05-10 23:00 | |
![]() | Det är så oerhört stolligt att riskera barnets hälsa och välbefinnande med alkoholintag. Fullständigt obegripligt att det finns morsor som verkligen gör något sådant. Läs artikeln det länkas till i 2011-05-10 21:51. Självklart går barnets säkerhet alltid före allt annat, så även i denna fråga. | |