Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 18 834 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| YamahaJet | 2010-11-04 02:07 | |
![]() | Han var 165 cm kort. I rest my case. Jag vägde för övrigt 100 kg som 16-åring och 110 kg nådde jag vid 17. På mönstringen som 17-åring berättade tanten spontant att ingen presterat lika bra på styrketestet som mig under alla hennes år på kontoret. I rest my case igen. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-04 02:17 | |
![]() | Här är senaste serbiska bidraget till modevärldens topp: img214.imageshack.us...12 190.jpg/ Den nya svenska stjärnan som är närmare 185 cm: postimage.org/image/avz3o oo4/ I rest my case. | |
| mccpercy | 2010-11-04 02:19 | |
![]() | www.youtube.com/watc...HC Ac4fGdFs Kött fyfääääään =P | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-04 08:18 | |
![]() | Okej Le-Lou. Var mest nyfiken. Jag tänker bara på alla chipsveganer som jag träffat som verkar klara sig länge utan att få B12-brist. Huvudsakligt matintag bestående av just OLW:s potatischips och veganindustrins äckliga halvfabrikat. Finns det någon restaurang i Stockholm som lagar riktigt god vegetarisk mat. Jag tror inte det eftersom vegetarianer har så låga kvalitetskrav på smakintaget. "jag gillar mat, men vill helst inte ha några ingredienser i den" | |
| LisaLong | 2010-11-04 08:22 | |
![]() | _1_ ursäkta men nu snackar du sk...t. Jag är vegeterian och har höga kvalitetskrav | |
| LisaLong | 2010-11-04 08:23 | |
![]() | www.vegetariskmat.se...st ockholm/ | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-04 10:09 | |
![]() | Tror 1 har lite rätt fast jag tror det delvis beror på att vi får vänja oss vid att utbudet är skralt, samt att man kanske vuxit upp med köttrecept och har svårt att ställa om. Också kan man tänka sig att vegetarianer är mindre driftsstyrda eftersom de klarar av att ta beslut över vad de stoppar i sig och inte. Kan inte se så mycket positivt med att vara en frossare. Det kan leda till övervikt eller att man inte kan se vad som är etiskt riktigt. Jag tycker folk som lägger för mycket vikt vid mat verkar ha det jobbigt. Jag skulle inte vilja gå runt och vara hungrig eller tänka på recept hela dagarna. Snacka om tråkigt. | |
| le-lou | 2010-11-04 10:13 | |
![]() | larvbrud - varför lägger du så negativt klingande ord när du syftar på de som inte är vegetarianer? Är alla vi som äter kött i kosten automatiskt "frossare"? Och jag kan lova dig - man kan äta sunt och fatta beslut över vad man vill stoppa i sig även om man äter kött. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-04 10:16 | |
![]() | Nu svarade jag lite skämtsamt på 1:s inlägg ovan där det står att vi vegetarianer inte har kvalitetskrav/smaklökar. | |
| le-lou | 2010-11-04 10:51 | |
![]() | aha okej. | |
| Saxon_x | 2010-11-04 11:10 | |
![]() | Det är ju så härligt med en riktig maffig bit med lättstekt blodig oxfile` | |
| LisaLong | 2010-11-04 12:09 | |
![]() | Saxon-x har du sett hur vissa slakthus gör med djuren? Bara nyfiken. Menar inget negativt:) Min man äter kött det är hans val:) | |
| Saxon_x | 2010-11-04 12:37 | |
![]() | ja det är synd och skam tyvärr att det är misshandel av försvarslösa djur. Den aspekten förstår jag mycket väl då jag är djurvän och älskar djur(dock inte katter längre) Men samtidigt är vi människor rovdjur både när det gäller mat och kapitalism. Dock försöker jag köpa irländskkött då de flesta korna där har det bättre än Svenska kor enligt något uppdraggranskingslikande program jag såg för ett par årsedan när det var hysteri om galnakosjukan. Var och en tycker jag ska ta ansvar för det man tycker är viktigast för stunden, man kan inte engagera sig i allt, men visst jag e med på grejjen, skulle alla bojkotta så skulle man nog haka på...ideen om veg är bra, men jag tycker personligen att det finns viktigare saker att engager sig i. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-04 12:49 | |
![]() | Saxon_x: varför gillar du inte katter längre? (Ärligt och vänligt nyfiken). | |
| LisaLong | 2010-11-04 14:59 | |
![]() | Saxon skönt att höra att du resonerar så:) Ja självklart engagerar vi oss i det som är oss varmast om hjärtat:) | |
| Saxon_x | 2010-11-04 15:44 | |
![]() | Enkel lösning på problemet, alla ger fan i att överhuvudtaget köpa utländskt kött och politikerna förbjuder import så kommer Svenska bönder att öka och ge fler jobb samtidigt som djuren i längden kan få det bättre. Men så länge vi har rovdjur som idioten Reinfeldt eller Sahlin i regeringen så kommer profiten enbart vara det viktigaste i slutändan, vad tror ni diskuteras på deras Bilderbergenmöten? | |
| magnusito | 2010-11-04 16:07 | |
![]() | Grönt för vi kan välja. Miljön och djurens bästa får vinna över egoismen. Dessutom är det äckligt enligt min mening att äta på döda kroppar. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-11-04 16:13 | |
![]() | Jag skulle bara köpa kött från djur som jag visste var garanterat "väl" omhändertagna om det fanns en sådan märkning. Varför finns inte det? Jag skulle älska att veta att det köttet jag köpte kom från djur som fått växa upp under rimliga omständigheter. Vad jag vet så är det bara ägg än så länge som det funkar med? Jag brukar hur som köpa kött från slaktaren. Han handlar från små lokala producenter och jag går där ifrån 20% dyrare än om jag hade handlat på ICA men med 70% bättre kött. Om jag orkar och hinner det vill säga. Vad det gäller "bra mat" så är jag väldigt noga med råvarorna på såväl vegetariska som animalisika produkter. Vad det gäller kött eller inte så utgår jag ifrån att människan inte hade ätit kött om inte våra kroppar varit gjorda för det... Ganska finurligt allt sånt där och jag böjer mig för den nerärvda genetiska kunskapen i frågan. Personligen så älskar jag bra kött och blir ledsen av dåligt. | |
| nettan23 | 2010-11-04 16:14 | |
![]() | undrar oxå om katter saxon | |
| klose | 2010-11-04 16:20 | |
![]() | älskar kött väldigt mycket så får nog säga det | |