Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade37
Mobilspel
Pågående18 948

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vase2013-11-20 00:17
Antal inlägg: 188

U17 tror jag på - om de utvecklas. Vi får vänta o se!!

Stormgalen2013-11-20 00:39
Antal inlägg: 120

Imponerande av Frankrike och vända så. Det hade inte vi klarat av.

rien de neuf - Ej medlem längre2013-11-20 00:49
Antal inlägg: 1015

Ja, beundransvärt offsidemål verkligen.

Stormgalen2013-11-20 00:59
Antal inlägg: 120

Ja, fotboll handlar om att kunna påverka domaren att blåsa åt "rätt håll". Spelare och publik påverkar domaren ganska mycket. Nu sker ju inte granskning på banduppspelningar så det gäller vad domaren (och linjemännen) ser.

Blir egentligen ganska förbannad att våra bästa svenska spelare inte är bättre än vad som visade sig ikväll. Vi har ju klimatet emot oss och våra träningsmöjligheter under vintertid är inte de bästa. Dock är de flesta landslagsspelare utlandsproffs och borde kunna prestera bättre.

rien de neuf - Ej medlem längre2013-11-20 01:04
Antal inlägg: 1015

Tydligen dömdes ett annat franskt mål felaktigt bort så det jämnade kanske ut sig. Jag är såklart bara bitter. Nästa gång Sverige kan spela VM är jag 27. Hjälp.

Så roligt med folk som är sura på Zlatan för att Ronaldo gör mål. Stackarn måste tydligen spela back nu också?

bobo flux2013-11-20 01:32
Antal inlägg: 11371

Jag undrar om Zlatan någon gång i sin seniorkarriär har tagit en inspark?

peter2013-11-20 14:04
Antal inlägg: 1710

...det känns ändå bra att Sverige, med det spel som detta lag presterade igår och i Lissabon,...inte går till VM istället för Portugal...det vore en förlust för fotbollen om detta skett. Vem kan vänta sig Portugals sprudlande artisteri från det svenska landslaget modell 2013? För det var inte bara Ronaldo i dessa matcher...det var på många positioner som det svenska landslaget blev överkörda...
Det är bra nu..föryngring och förnyelse behövs nu....framtiden ser ljus ut...och jag ser fram mot VM:s fantastiska matcher i fotbollens Mecka nästa sommar :-)

Yo-la-tengo - Ej medlem längre2013-11-20 15:29
Antal inlägg: 76

Visst, Ronaldo är makalöst bra. Men visst hamnade "all" fokus på honom? Speciellt Lasse Granqvist blev jag till sist riktigt trött på (för en gångs skull). Portugal lyckades med ett felfritt försvarsspel i första halvlek helt neutralisera Sveriges anfall. Det nämndes ju inte ens. Sverige gör det riktigt bra egentligen, men hade otur i lottningen, synd!

jaapmeister - Ej medlem längre2013-11-20 15:30
Antal inlägg: 2109

Man får väl hoppas på en zlatan-effekt, dagens juniorer har väl växt upp med zlatan som förebild. Och det gick ju bra i pojk-VM nu senast.

jaapmeister - Ej medlem längre2013-11-20 15:31

Eller U17 kanske inte är ''pojk''.

LadySol - Ej medlem längre2013-11-20 18:00
Antal inlägg: 33199

Jag är inte speciellt insatt i fotboll men det där med lottningen fascinerar mig. Är det inte meningen att man ska vinna över flest lag för att bli världsmästare? Eftersom det inte är en direkt utslagstävling förstår jag att man först måste ta sig vidare i sin grupp och sedan spela VM, den delen är superlätt att förstå. Men verkligen? Otur med lottningen? För att bli världsmästare ska man väl rimligen kunna slå alla lag man ställs mot?

jaapmeister - Ej medlem längre2013-11-20 18:10

Det är ju enbart segraren som enligt logiken kan sägas vara ''bäst'', jo, men alla andra placeringar är ju i någon mån beroende på vilka man får möta. Och visst kan man säga att man hade otur med lottningen eftersom det hade varit trevligt att komma till VM.

Man skulle ju kunna vrida logiken ett steg till och säga att det är otur att vi är ett europeiskt lag, hade varit enklare att kvalificera sig i de sydostasiatiska grupperna, som ju kvoterats in. (Inget lag utanför europa och sydamerika/USA rankas högre än Sverige).

LadySol - Ej medlem längre2013-11-20 18:12

I see.
Så i praktiken kan ett lag som egentligen anses vara bland de sämre vinna VM eftersom de eventuellt kommit med utan att behöva kvala. Har jag förstått det hela rätt?

gnagelram2 - Ej medlem längre2013-11-20 18:18
Antal inlägg: 456

Arrangörerna behöver inte kvala t ex. Det kan ju i teorin göra att ett väldigt dåligt lag får vara med i VM. Men de vinner ju antagligen inte.

LadySol - Ej medlem längre2013-11-20 18:32

Nej, de gör antagligen inte det.
Men systemet är ändå intressant. Man vill alltså möta de statistiskt sämre lagen innan VM och sedan hoppas man fortsätta undvika de statistiskt starka lagen tills mot slutet då man bara har några få sådana att hålla emot?

jaapmeister - Ej medlem längre2013-11-20 18:34

LadySol, jag menar att det bara är vinnaren som visat sig vara bäst av det bästa.

Så här, typ: spanien, uruguay, nederländerna och tyskland är i semi. Spanien vinner mot Tyskland i första semin, Nederländerna mot Uruguay i andra semin. Spanien vinner mot Nederländerna i final. Tyskland vinner mot Uruguay i matchen om tredje pris.

Ska vi på basis av detta rangordna lagen vet vi bara att Spanien är bäst och Uruguay är sämst. Nederländerna och Tyskland fick ju inte möta varandra, och hade Tyskland lottats mot Uruguay i semin hade de gått vidare till final istället.

(Just det här fallet, som alltså är vm 2010, är lite lustigt, eftersom spanien spelade 1-0 båda sina matcher och uruguay 2-3 i båda sina. Hade det varit ett seriespel hade Tyskland och Nederländerna slutat på exakt samma poäng, i alla fall i de fyra sista matcherna.)

Vem som är tvåa och vem som är trea är kanske inget att bråka om, men på samma sätt kan lottningen spela roll för vilka som går vidare till VM. Och det är ju mycket viktigare.

gnagelram2 - Ej medlem längre2013-11-20 18:46
Antal inlägg: 456

Vissa lag passar också bättre som motståndare än andra beroende på vilka spelare/spelartyper man har. I teorin kan en hatmotståndare bli utslagen av ett lag man har lättare för, t ex. Så inte ens vinnarna står nödvändigtvis över tur-med-lottningen-faktor n.

LadySol - Ej medlem längre2013-11-20 18:58

Nu tror jag att jag hänger med. Tack för förklaringen. :)

corlini2013-11-20 20:21
Antal inlägg: 3172

nu e de väl äntligen färdigkvalat, tycker de har VMkvalat sen i somras. vet inte hur många inkl okända skitnationer de fått möta utan att vinna i detta jäkla kvalande. äntligen sprack luftslottet, hade "vi" haft i VM att göra så hade vi inte behövt misslyckas i kval efter kval efter kval....

zlatan och 2-3 andra forwards är bra, inget snack om saken men det ska väl vara typ 8 till i laget?

Bob1002013-11-20 20:47
Antal inlägg: 854

Lagerbäck, in med Lagerbäck.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?