Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2010-11-19 12:17 | |
![]() | "Och jag, le-lou, har märkt att de som resonerar som dig TROR att de ser så jävla mycket värre ut än alla andra och därför förståååår vi som är emot skönhetsoperationer ingenting .... :-o " Öh - tror? Du pratar om det här som att det är en psykisk sjukdom vi lider av, att man TROR det ena och det andra och stirrar sig blind på modeller i en tidning. Det är ganska kränkande faktiskt, vilken syn du har på oss som kan tänka oss att skönhetsoperera kroppen efter graviditet. Och nu är det ju så Satyra, att det är ju inte direkt du eller jag som ska sitta och avgöra vem som är deformerad nog för att få en skönhetsoperation. Det är ju ett eget beslut och inte ditt. "Undrar vilket läger egentligen som bär på den offerkänsla som så ofta vill kastas över på dem som resonerar som jag gör ... Och till ditt första stycke - vet inte om jag ska skratta eller gråta för om du verkligen inte begriper den skillnaden så kan jag nog inte förklara den för dig heller, tyvärr. En fd. gravid och en cancerdrabbad .. jomen det är ju ungefär jämförbart ... :-/" Jodu, jag begriper skillnaden mellan att få cancer och vara gravid, alltför väl. Däremot så begriper inte du likheten i känslan efteråt, att känna att något fattas, att något har förändrats så mycket att man inte längre känner sig kvinnlig. Och det har fasen inte ett skit med orsaken att göra. | |
| Satyra | 2010-11-19 12:18 | |
![]() | Hahaha | |
| Tess 08 | 2010-11-19 12:19 | |
![]() | Nej, Satyra... men en synundersökning kanske hade varit på sin plats? Jag skrev "Själv då??? Aldrig funderat på en operation?".... | |
| Satyra | 2010-11-19 12:20 | |
![]() | Därför svarade jag också en gång till att Nej, jag har inte ens funderat på det. | |
| bobo flux | 2010-11-19 12:22 | |
![]() | Satyra, ditt resonemang ovan bygger på premissen att orsaken till en uppfattad fysisk defekt ska vara avgörande. Har jag haft cancer är det okej att plastikoperera mig - Har jag genomgått en graviditet är det inte okej. Det innebär ju att vi då erbjuds fasta lösningar för varje enskilt bakomliggande skäl. Tonvikten borde väl primärt ligga på HUR, inte VARFÖR, människors förhållande till sin kropp ser ut som det gör? En kvinna som har genomgått en graviditet kan väl må betydligt sämre över hur hennes kropp har förändrats än en kvinna som exempelvis har haft bröstcancer, även om man "förväntar" sig att det nog ska vara tvärtom istället? | |
| Tess 08 | 2010-11-19 12:23 | |
![]() | Härligt bobo!! :) | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-19 12:30 | |
![]() | Tror att de som protesterar högst mot plastikkirurgi är rädda att bli utkonkurrerade av "falska" skönheter. Helt klart tänder män även på falska bröst, särskilt om de inte ens ser falska ut. Däremot tror jag att det är ytterst sällan en man kräver plastikop av sin partner. De flesta som låter operera sig har ett personligt behov därav, oavsett partner. Jag kan tycka att det är onödigt med allt för många ansiktsop i syfte att hålla tillbaka det naturliga åldrandet, så att man till slut ser mer död än levande ut med en förstelnad mimik och även op av unga, vackra bröst bara i syfte att få större storlek men det är så klart upp till var och en vad man vill få ut av livet. När jag av olyckor eller livets omständigheter har blivit en ärrad trasa i ansiktet eller på kroppen är jag tacksam över möjligheten att återställa mitt utseende och det vill jag då göra utan omgivningens föraktande kommentarer. | |
| Satyra | 2010-11-19 12:30 | |
![]() | bobo - om du läst de inlägg jag gjort så förstår du nog bättre hur jag resonerar och varför. Orkar inte dra det ett varv till. Och OM du ändå inte förstod så får det vara med den saken. Men snabbsammanfattat .... FENOMENET plastikkirurgi som någon plötslig normalitetslösning på komplex!! | |
| Satyra | 2010-11-19 12:32 | |
![]() | Och där kom det uttalandet igen då - avundsjuka. Nej, jag är inte ett skit avundsjuk. Jag kan väl, likväl som alla "falska skönheter" i så fall också operera mig. Det är ju knappast DÄR problemet ligger... | |
| le-lou | 2010-11-19 12:32 | |
![]() | det är ju så du resonerar satyra. Att graviditeter ska synas och det här förändringar inte är så farliga, utan det handlar mest om inbillning. Solklart. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-11-19 12:34 | |
![]() | Kan inte den "plötsliga normalitetslösningen på komplex" helt enkelt handla om tillgänglighet och möjlighet att relativt (med betoning på relativt) riskfritt utföra operationer i skönhetssyfte? Jag tror att många hade använt sig av plastikkirurgi även på 1700-talet om det hade varit praktiskt möjligt. Det handlar kanske inte så mycket om Zeitgeist som det handlar om att som ramsay säger "man kan". Alla hade inte gjort det på 1700-talet, och alla gör det inte idag. | |
| Satyra | 2010-11-19 12:34 | |
![]() | SKA synas? OM de syns så anser jag det normalt, ja. | |
| Satyra | 2010-11-19 12:34 | |
![]() | Till le-lou var det alltså. | |
| le-lou | 2010-11-19 12:36 | |
![]() | vad är normalt? Ett medfött födelsemärke över hela ansiktet är väl normalt? då ska man inte operera bort det. solklart igen. allt som är normalt ska vara kvar. | |
| Satyra | 2010-11-19 12:36 | |
![]() | Uisge - Refererar igen till ett stycke ur Mintas inlägg 2010-11-19 02:19 - "Vi tenderar att behöva det som bjuds ut på marknaden och lovar ett bättre och lyckligare liv." | |
| Satyra | 2010-11-19 12:39 | |
![]() | le-lou, igen, ATT kroppen mer eller mindre förändras av en graviditet är väl ändå att anses som det normala?!? OM man är så livrädd för att kroppen ska bli minsta lilla sliten så får man väl ge fan i att skaffa barn, eller skaffa dem på annat sätt än genom egna graviditeter. Rent krasst. | |
| le-lou | 2010-11-19 12:42 | |
![]() | men herregud satyra, skärp dig nu. | |
| Satyra | 2010-11-19 12:45 | |
![]() | Skärp mig? Med vad exakt? Eller äsch, strunt samma, måste ut i RL så jag har inte tid att sitta här och dividera vidare just nu ändå. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-11-19 12:48 | |
![]() | Oavsett vad, så är det skittråkigt att kvinnor så lätt dömer andra kvinnor genom att utgå från sig själv och sin egen känsla. Det är antagligen inte enkelt att leva med en kroppsdel som man av vilken orsak som helst upplever så illa däran att man känner ett starkt behov av att rätta till det naturen skapat eller som åsamkats av yttre faktorer. Det är antagligen dubbelt så svårt att behöva leva med omgivningens attityd till vad man vill göra med den egna kroppen. | |
| Laserswärd | 2010-11-19 12:50 | |
![]() | Det jag inte förstår är varför man lägger dyra pengar på att operera sig för att minimera sina komplex, när terapi kostar 900kr per år. | |