Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 104 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sangria | 2011-06-05 00:58 | |
![]() | Jisses ttiittii! Fattar du hur svårt det är att läsa dina inlägg när du inte har en enda punkt eller stycke indelning. Du kan inte bara skriva på som om du pratade med oss-det blir alldeles för jobbigt att läsa det du skriver. Det är ungefär som en person som bara babblar på utan att andas. Man får liksom inte en syl i vädret......Jag menar inget illa och har förstått att du har vissa skrivsvårigheter men du kan väl försöka dela upp dina texter i stycken med punkt och stor bokstav ibland så vi kan läsa det du skriver för det vill du väl? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-05 01:01 | |
![]() | jag har fortfarande dyslexi,men när du ser att det är jag som skriver ,så kan du låta bli att läsa om det är jobbigt,jag kan inte dela upp för jag vet inte var jag ska dela, det är det som är problemet | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-05 01:01 | |
![]() | jag har fortfarande dyslexi,men när du ser att det är jag som skriver ,så kan du låta bli att läsa om det är jobbigt,jag kan inte dela upp för jag vet inte var jag ska dela, det är det som är problemet | |
| malman | 2011-06-06 19:06 | |
![]() | en liten fråga bara hur mycket behöver små barn (8mån) dricka när det är så här varmt ute, vuxna ska ju dricka ca 2 liter men hur mycket ska våra små dricka. tacksam för svar | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-06-06 19:13 | |
![]() | Så här skriver Hallands landsting: "Normalt vätske behov första dygnet De minsta spädbarnen behöver ca 150 ml/kg och de större ca 100 ml/kg kroppsvikt och dygn. Räkna således med ca 125 ml/kg kroppsvikt och dygn." Notera att detta är i samband med rekommendationerna för maginfluensa. Jag skulle tippa att du kan minska det med eventuellt 10%. En 8 månaders väger ofta knappt 10 kg vilket ger ca 1,2 liter. Tänk då också på att vatten i mat också räknas in. Om du ger gröt, räkna på vattnet i den. Min lillkille gillar välling, så han får välling till största delar nu. | |
| malman | 2011-06-06 19:21 | |
![]() | okej tack ronja vill inte dricka alls och hon vill inte äta häller men nu får hon baby juice i vattnet så nu går det bättre annars vill hon bara ha baby yoghurt | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-06 19:29 | |
![]() | Det blir nog alldeles utmärkt bra att Ronja dricker baby juice i vattnet | |
| malman | 2011-06-06 19:33 | |
![]() | jag har även köpt hem vätskeersättning som jag kan ge henne. man behöver ju en massa salter när man svettas så mycket. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-06 19:36 | |
![]() | ja det är alltid bra att ha vätske ersättning hemma | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-06 19:41 | |
![]() | I dag kom reklamen från Lidl,där fans en smart febertermometer som man höll mot pannan(den funkade för öronen med)den var billig under 200 kronor,då kan man ta febern på barnen när dom sover,här kommer den att finnas i butik på torsdag,men vet inte om det är så i resten av landet,jag ska köpa en,tycker den verkar smart,någon mer som sett reklamen?hur tycker ni den verkar? | |
| malman | 2011-06-06 19:47 | |
![]() | har haft någe liknande men den var värdelös, stämde aldrig, men de kan ju ha förbättras så det kan vara värt ett försök | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-06 19:52 | |
![]() | ok ,ska testa funkar den inte lämnar jag tillbaka den | |
| malman | 2011-06-06 19:54 | |
![]() | ja så får du tala om för oss andra om den var bra | |
| Labret | 2011-06-07 22:12 | |
![]() | Nån gång i framtiden ska jag ah barn. Men inte innan jag är färdigutbildad och skit. Det kommer alltså dröja. Mera har jag inte att berätta om i denna tråd x) | |
| Annika1984 | 2011-06-07 22:28 | |
![]() | Jag kan väl lämna ett bidrag, om vad som händer med mina barn. 7åringen ligger o sover efter en heldag i skolan, 18månaderskillen sover också, efter att ha härjat runt som hejsan och drivit sin mamma till smärre vansinne här hemma, haha. Han är mer vild än tam. Han säger inte mycket direkt, då han inte pratar rent ännu, men det kommer några små fraser då och då som endast jag och hans pappa kan tyda :P 5 månadersbebisen sover i babysittern i väntan på att krypa till kojs för natten. Han har inte gjort mycket idag förutom att ha grinat på morsan över att hon är så himla oförstående om hur det är att ha första tanden på gång. (Ja okej, jag VET inte att det är tanden, men jag misstänker!) Inuti magen gror nästa bebis också, då jag gick in i fjärde månaden i helgen, då jag för övrigt gifte mig med småttingarnas pappa samtidigt som 5månaderskillen döptes. Sen kan vi tillägga att vår andra sjuåring (min bonusson) är hos sin mamma idag (och hela denna vecka då), så han vet jag inte vad han sysselsatt sig med ;) | |
| Tess 08 | 2011-06-07 22:37 | |
![]() | Ojoj, Annika! Har du en 18-månaders, en 5-månaders och en som legat i magen i 4 månader?? Lite tätt, kan man tycka :) Grattis och lycka till! | |
| Annika1984 | 2011-06-07 22:41 | |
![]() | Haha jopp, det är så det blir när man kanske inte riktigt tänker sig för ;) Men för det tränade ögat så ser man att det skiljer mycket mellan 1:an och 2:an. Jag försökte i alla de sex åren, utan resultat. Ofrivilligt sekundärt barnlös hette det då... Men nu kommer dom på löpande band. Kan bero på att jag "bytte karl" kanske, jag vet inte. Men ja... nu kan jag väl inte ens tvätta hans kalsonger innan jag blir på tjocken ^^ För att göra det hela lite mer "spännande" kan jag ju berätta att jag fick missfall mellan de två yngsta. Jag blev alltså gravid direkt efter R (18mån nu), men fick mf i v 7 - och vart gravid direkt igen - då kom J (den yngste). Sen gravid direkt igen... med den i magen. Förstår du varför jag menar på att jag inte kan tvätta hans kalsonger? För NÄR finns det tid för oss vuxna så sett, med alla ungarna runt benen om dagarna? ;) | |
| Tess 08 | 2011-06-07 22:52 | |
![]() | Det blir alltså hans uppgift i framtiden... att tvätta :D Låter himla bra, tycker jag :) Man kan väl säga att det är ganska bra gjort, att få till så pass många barn på kort tid. Och det där med tiden... är det inte kalsongerna du skakat så kan man ibland klämma in lite vuxentid mellan diverse mat-tider för de små... :) | |
| Tess 08 | 2011-06-07 22:53 | |
![]() | (jag har fö 3 barn... 10 år mellan äldsta och yngsta :)) | |
| Annika1984 | 2011-06-07 23:07 | |
![]() | Hehe jo han får nog ta tvätten hädanefter tror jag ;) Åh, det var faktiskt en riktigt bra idé. För tvätt blir det - massor! Han får nog tvätta sina egna underkläder iaf, haha! ;) Jo om det vore så väl, men här hemma är det liksom full rulle hela dagarna, så det är nätterna som gäller i så fall. Och då ligger vi och sover som klubbade sälar - så vi vart lika frågande båda två när stickan nu visade två streck ;) Men men, så var det iaf - och det bevisades ju även genom att vul <3 3 barn var vad jag trodde att jag skulle få. Drömmen är 11, men det var det för mamma också - men hon stoppade vid 3. Det gör tydligen inte jag ;) | |