Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 18 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bröm - Ej medlem längre | 2010-12-11 20:21 | |
![]() | hm, ja vara ironisk funkar ju inte på barn har jag visst läst någonstans, hav misskund ungdomar, ta en morot till nu ska jag se på Dansbandskampen, inga ljusskygga veganer där inte, bhaaaaaa | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2010-12-11 20:24 | |
![]() | hur vet du att dom i dansbandskampen inte är veganer? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-12-11 20:27 | |
![]() | Challe. Ta inte den "trygga slöjan" från hans ögon! | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-11 21:55 | |
![]() | Bröm 2010-12-11 19:55 "hoppas du sätter palsternackan i halsen Lillsyrran" Men Bröömis dåå... - Och broccoli blev det idag (bland annat). *mums* - Och jag tycker jäkligt synd om burminken. Den djurhållningen (precis som burhönsen) borde självklart vara förbjuden. Jag _fattar INTE_ hur människan kan vara så barbarisk. :( Bröömis: "Veganer är veganer o inget annat, ett pack, blanda inte in hederliga människor i det sällskapet tack." Du glömde visst första stavelsen i ordet, bröömis. GLADpack. Vilket humör är du själv på förresten? ;D | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-11 21:56 | |
![]() | Minta 2010-12-11 20:15 "Hederliga ismalofober och homofober sällar vi till vegofober." :DD | |
| LisaLong | 2010-12-11 22:07 | |
![]() | Är man kunnig när det gäller vegan mat, går det utmärkt att ge sin barn den födan. | |
| LisaLong | 2010-12-11 22:10 | |
![]() | Yama ditt inlägg 2010-12-09 23:17 Där är ett exempel på okunniga veganföräldrar | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-12-11 22:12 | |
![]() | Vuxna kan säkert peta i sig tillräckligt med B12, aminosyror, järn, kalk och protein med hjälp av enbart växter men jag vidhåller att det är vanskligt och oansvarigt att experimentera med småbarn på det viset. Blir nästan arg när man påstår att det som funkade på stenåldern funkar nu. Efter vad jag har lärt mig om stenåldern överlevde endast ett barn av 5 sin 5-årsdag. Är det så man ska utrota allergier och svaga individer i världen? | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-11 22:44 | |
![]() | "...jag vidhåller att det är vanskligt och oansvarigt att experimentera med småbarn på det viset..." Ja, jag skulle i varjefall aldrig våga ta den risken, för osäkerhetsfaktorn är för stor. Men det är vad jag tycker och tror. - Och det kan hända att jag någon dag skulle kunna bli övertygad om något annat. Jag tycker liksom att när det gäller ansvaret för en liten människas hela fortsatta liv, så får man faktiskt inte experimentera och TRO. Det _kan_ ju bli bestående skador av om barnet skulle råka ut för olika brister och HUR mycket skulle man inte då ångra sig efteråt som förälder? - Och vad hjälper det då, om en bestående skada redan är ett faktum? Så nej. Barn ska ha blandkost. En nyttig och vettig sådan och veggis kan man bli när man har utvecklats färdigt, för då är det en annan femma - i min värld. Och som vuxen kan man ha en helt annan koll också på sin kropp. Är man något sånär kompis med sin kropp så kan man rätt fort känna av vad som passar en själv och vad inte, vad man mår bra av och vice versa. MEN, man ska ge akt på att man inte heller ger _för mycket_ animaliska proteiner för barnen (eller av dålig kvalité). Balans gäller åt det hållet med. | |
| adebeki | 2010-12-11 22:47 | |
![]() | Är det inte uppenbart. Att när stollen och sexikonen Yamahajet dog så dog tråden. Släpp nu, gå hem, ät vad ni vill..... | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-12-11 22:51 | |
![]() | Tycker åtminstone att mjölk och t ex keso kan ingå i den dagliga kosten för småttingar. Linssoppa och små provportioner av finhackade bönor funkar säkert det med. Försiktighet med nötter. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-11 23:00 | |
![]() | "...sexikonen Yamahajet..." Tsss...är han det _också_ nu? Och du, adebeki, vadå släppa? Ett gôrintressant ämne juh. | |
| adebeki | 2010-12-11 23:00 | |
![]() | jesus Zlipzten | |
| adebeki | 2010-12-11 23:03 | |
![]() | äsch, egentligen tror jag att han är en borgerlig reaktionär. Eftersom han äter kött och är på dåligt humör är han antagligen också impotent.... | |
| adebeki | 2010-12-11 23:04 | |
![]() | lillsyrran_! Mat är intressant! | |
| adebeki | 2010-12-11 23:05 | |
![]() | Och kanske behöver man inte äta gräset. Man kan röka det! | |
| lussebulle12 | 2010-12-11 23:38 | |
![]() | Förstår inte vad det skulle vara som var sexigt med Yamaha alls jag? Kanske är det den begynnande Mc Donaldspannan? Kommer den av allt köttätande tro? | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-11 23:45 | |
![]() | 2010-12-11 23:03 Skrattar fullkomligt ihjäl mig :DDD Herregud. :)) | |
| vonne_ | 2010-12-12 00:06 | |
![]() | Vad säjer man som mor till sex barn..................... .ingenting antar jag...................... ...är jag en dålig mamma...............nej det är jag inte | |
| Minta | 2010-12-12 00:13 | |
![]() | Är de veganer? | |