Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 104 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| icy | 2011-06-07 23:11 | |
![]() | Eftersom man är lite "anonym" här, kan jag ju passa på att skryta lite om mina barn här...:D Jag har 3 barn, 10, 6.5, och en 3 åring. De har alla immunbrist och har varit ute och inne på sjukhus i hela sina liv. Hjärnhinneinflammation, otaliga lunginflammationer, massor av öroninflammationer, njurbäckeninflammationer + en himla massa andra konstiga sjukdomar. De två äldsta (tjejer) har fått inopererat port a cather(en dosa som man sticker nålar i och ger mediciner i m.m. men har nu blivit kvitt från sjukdomen som de växt ifrån vid 8 års ålder. De har fått mediciner i dropp var 3. vecka sen de var 1.5 år.Men nu har vi bara lillkillen kvar som vi behandlar var 10. dag här hemma med en liten pump. Nu till skrytet...;) Den stora tjejen har alltid varit smart och alltid varit bäst i klassen på det mesta. Sport, Matte, Svenska, att uppträda (givetvis Lucia). Nu pluggar hon matte med de i en klass ovanför och ligger bäst till i klassen i övriga ämnen..... Mellantjejen har alltid varit flummig och började i förskoleklass i vintras. I februari ringde fröken och ville att hon skulle hoppa upp en klass för att hon var så långt före alla andra i ämnena. Det har hon gjort nu och går därför ut 1. klass nu. Vi hade liksom inte koll på hennes utveckling...Lillkillen är också duktig men mer ett charmtroll och sportig. När vi var och fotade oss på ett sånt här Model för a day på Turning Torso fick han så mycket beröm för hur söt han var(säger de väl till alla tänkte vi)....men när vi fick våra foto sa de att de ville signa honom och ville få använda hans foto för reklam och dylikt.... ...Nu har man höga förhoppningar om hur de ska bli som vuxna....antagligen kommer alla att sitta inne innan de fyllat 20..:D ...Antar att inte många bryr sig om detta, men det var skönt att få skriva av sig, har inte gjort det på något annat forum.... Kul att läsa andras berättelser också...:D | |
| Annika1984 | 2011-06-07 23:22 | |
![]() | Icy: Det är nu ni får tillbaka för allt ni fått genomgå - ni får känna stolthet för vad era barn presterar. Jag menar inte att "vanliga" föräldrar inte är stolta över sina barn, det är man ju alltid som förälder. Men ni kan ju vara lite extra stolta ;) Det är alltid skönt att liksom få "lite extra" glädje när någonting varit tufft från början! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-08 00:04 | |
![]() | Icy:oj det var en hel del det,hoppas dom hittar ett bot mot imunbristen ,dom forskar jätte mycket på just imunbrist,vad roligt att barnen är så duktiga i skolan hoppas det håller i sig det är så bra att barnen nu för tiden får hoppa upp en klass i stället för att harva med sådant som dom redan kan,det blir glädje att inte behöva "tugga" om allting felera gånger,vad roligt att du har ett charmtroll,när folk frågar varför vi har så många barn brukar jag svara:att vi har så många barn för att dom blir så fantastiskt vackra,jag tror också att dom flesta tycker att det är viktigt att du skriver här och delar med dig av dina erfarenheter.Annika jobba på 11 du det är helt underbart med 11 barn du kommer inte att ångra dig,att ha stor familj är verkligen just stort,även om många är avundsjuka så är det bara att le mot dom och tycka synd om dom för att dom är avundsjuka | |
| malman | 2011-06-08 22:44 | |
![]() | Ronja är för rolig i dag när jag hörde att det blev tyst så jag gick ut för att kolla vad hon pysslade med, och det var som jag trodde hon satt och åt jord ur krukan som står på golvet, hon VET att hon inte får göra det. så jag tittar på henne och säger RONJA VAD GÖR DU. var på hon tittar upp på mig stoppar inte jorden i munnen och sätter en jäkla fart iväg in under köksbordet, allt gick så fort att jag knappt han reagera, sen brast jag ut i ett asgarv | |
| Engelein | 2011-06-08 23:36 | |
![]() | Jahopp, ytterligare ett läkarbesök imorgon :( Hur länge orkar man? :( Sprutor, venprov, viktkontroller, ämnesomsättningsprov, EEG, röntgen! Jag vill ha ett friskt barn!!! Mamma pratar i telefon med någon myndighet. Lilly störtar in i rummet ursinnig. Lilly: Mamma balla balla och pippa! (mamma bara prata o prata tills hon tippar) ;) | |
| Tess 08 | 2011-06-08 23:55 | |
![]() | Vad är det med barnet, Engelein?? Ålder?? Jag fattar att det kanske inte finns diagnos ännu, men finns något håll det lutar åt? | |
| Engelein | 2011-06-09 00:17 | |
![]() | Hon rasar i vikt. Hon blir 20 månader den 22/6. Väger nu knappa 8 kg och är 86 lång. Något fel på ämnesomsättningen. Dom har uteslutit diabetes, IBS, sköldkörtelfel, cancer *thanks god* | |
| Tess 08 | 2011-06-09 00:21 | |
![]() | Usch och huga! Hoppas de hittar vad som felar så de kan hjälpa henne på bästa sätt. Har hon växt som vanligt tidigare? eller har hon alltid varit liten och tanig? *håller tummen* | |
| Engelein | 2011-06-09 00:29 | |
![]() | Tvärvände vid ett :( Min goa mulliga lilla tjejja ser ut som ett undernärt barnskelett :( Värst är nog kommentarerna. "du göder henne för lite" "Stackars fattiga barn" | |
| malman | 2011-06-09 10:51 | |
![]() | åå hoppas allt blir bra snart, jag förstår att det måste vara jobbigt, denna ständiga oro över vad som är fel. stor kram till di och eran familj | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-09 15:15 | |
![]() | har dom inte hittat något fel,så är det nog korekt.känner en mamma med en extremt mager tjej,när jäntan vad liten var hon så mager så hon såg ut som en klyven tandpetare dom hittade inga fel på flickan och dom prövade allt detta var 1992,alla tisslade och tasslade om denna mamma att hon gav ungen dålig mat var fattiga osv,precis dom du beskriver,flickan är stor nu och vacker och smal och joibbar som modell,hon äter lite mindre en normalt,det värsta är människor som pratar skit om saker som dom inte har en aning om,dom är fett dryga,mina söner är också magra en är 180 och väger 65 kg han äter som en häst,min 10 åring springer runt i badbyxor just nu med sina magra ben ,men många barn i dag som äter välling hela tiden med stora kinder alla pås sjuka,det är mäst dom som pratar skit och det beror på avundsjuka | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-09 15:17 | |
![]() | oj ,läste bakåt i tråden nu,kanske bara gluten hon är allärgisk mot,dom kommer nog på någonting snart | |
| Engelein | 2011-06-09 15:22 | |
![]() | -350 gram :( Mer prover tagna. Ger snart upp. Gluten? då borde hon väl skita knäck eller må illa? Framsteg idag!!!! 1/4 burk med spagetti & köttfärssås!!!! | |
| Engelein | 2011-06-15 12:07 | |
![]() | Hon går upp i vikt!!!! *YEY* | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-15 12:35 | |
![]() | åh,vad roligt,att det börjar gå framåt i stället för att stå och hacka | |
| Mamah | 2011-06-15 12:36 | |
![]() | Celiaki (gluten intolerans) kan ge så många olika symptom. Har själv det. Man kan även få anemin och andra bristsjukdomar om man lever med sjukdomen utan att behandla. Begär ett blodprov för att få se! Jag tog själv ett test på min 3åriga dotter nyligen som kom tillbaka negativt. Har man celiaki så kan man må bättre ibland och sen sämre, allt beror ju på vad man äter,får man i sig massa gluten så mår man såklart sämre, sen om man ätit massa annat istället en period så mår man bättre för tarmluddet börjar läka sigsjälv....osvosv... hoppas iaf att det inte är det din dotter har. Hoppas dom hittar orsaken till hennes viktras! | |
| bruttan60 | 2011-06-15 13:57 | |
![]() | jag förstod direkt att det var en barntråd då det stod barn tråd! hej hej lilla trådskaparen! :) | |
| malman | 2011-06-19 15:40 | |
![]() | nu har Ronja tagit sina första steg själv med sin lära gå vagn, så nu är inget säkert här hemma. är det någe speciellt man ska tänka på när barn börjar gå tidigt Ronja är bara 8 1/2 månad känns ganska tidigt. eller har jag fel?? kram på er | |
| mirra51 | 2011-06-19 18:02 | |
![]() | Bra och kul med en barntråd, gör bara så ont i mitt hjärta att läsa men läser för det är ju ändå så att barn finns i vardagen mitt ibland oss.Jag födde två barn och då både pappan och jag hade en felaktig gen så fick våra barn en obotligt dödlig sjukdom, järn ansamlas i hjärnan och kroppens funktioner bryts sakta men säkert ner. Jag ber er att ge all kärlek och tid som ni bara kan. Barnen växer upp så snabbt att det är bra att skala ner allt så det blir så enkelt som möjligt och inte slösa tid på oväsentligheter. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-19 18:39 | |
![]() | Mirra51 grymt orättvist, men det finns massor av ungar som behöver tas om hand,fast jag älskar att slösa tid på ovesäntligheter.Alla barn här är på läger och i göteborg så jag är ganska själv bara 3 ungar hemma,det är lite för tyst här hemma | |