Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 18 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vonne_ | 2010-12-12 00:31 | |
![]() | ??????................... skulle dom vara det har jag missat nått | |
| vonne_ | 2010-12-12 00:36 | |
![]() | Jag har haft dagbarn som vars föräldrar har varit veganer........till slut fattade barnens föräldrar att det inte var bra för barnet..........ett litet barn behöver smör/fett | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2010-12-12 00:36 | |
![]() | poängen med tråden är just barn som är veganer | |
| vonne_ | 2010-12-12 00:37 | |
![]() | Barn ska inte vara veganer | |
| Minta | 2010-12-12 00:38 | |
![]() | Det framgick inte av ditt första inlägg vad dina barnvar därför frågade jag. | |
| vonne_ | 2010-12-12 00:45 | |
![]() | vad mina barn är för mig...................ja dom är mitt allt | |
| Minta | 2010-12-12 00:49 | |
![]() | Jag menade om de var veganer eller inte. | |
| vonne_ | 2010-12-12 00:50 | |
![]() | Vad har det med saken att göra????????????????????? ?? | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-12-12 00:54 | |
![]() | Du skriver i en vegan-tråd, vonne_. | |
| vonne_ | 2010-12-12 01:00 | |
![]() | Jag har haft dagbarn som har haft föräldrar som har varit veganer och dom har inte fattat att deras barn har mått dåligt. Dom har varit till läkare med barnet och har fått till svar att ett barn behöver få bra mat. Mitt dagbarn kom till mig tidigt på morgonen och det första han frågade efter var en smörgås med smör och korv....till slut fattade föräldrarna att dom måste ändra sitt sätt. | |
| vonne_ | 2010-12-12 01:04 | |
![]() | Vegan tråd eller inte vad har det med saken att göra...............kommer inte barnens hälsa i första hand.........jag har sett vad veganernas tänkande gör mot ett litet barn | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-12 01:11 | |
![]() | vonne_ Det som förvirrade var väl att du i ditt allra första inlägg skrev detta nedan. Det hänger liksom inte ihop med dina inlägg efter det. vonne _ 2010-12-12 00:06 " Vad säjer man som mor till sex barn..................... .ingenting antar jag...................... ...är jag en dålig mamma...............nej det är jag inte" | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-12 01:13 | |
![]() | - Och vanlig köpekorv skulle i varje fall jag aldrig ge åt ett barn. Nån måtta får det ju vara. ;) | |
| Minta | 2010-12-12 01:15 | |
![]() | Precis så lillsyrran. Jag tolkade vonnes mening "är jag en dålig mamma" som att dina barn kanske var veganer. Eftersom det i tråden mycket handlat om att veganföräldrar är just dåliga föräldrar. | |
| Yamma | 2010-12-13 10:37 | |
![]() | Lite sent men till Fiver här: "Yamma: Att äta kött är väl ett val det också? Eller är det bara andra kosthållning som räknas som tro/övertygelse." Javisst, därför ska man ge barnet en blandad kost tills det är stort nog att välja själv, anser jag, eller ge det den kost man vill men vara uppmärksam på om barnet går upp långsamt i vikt eller blir sjukt ofta. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-13 12:14 | |
![]() | folk som ger barn likdelar borde få sina barn omhändertagna | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2010-12-13 13:07 | |
![]() | verkar helt sjukt att folk inte kan äta kött, räknas ni inte som människor då? då blir ni heller inte betraktade som dylika | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-13 13:57 | |
![]() | 2010-12-13 13:07 " verkar helt sjukt att folk inte kan äta kött, räknas ni inte som människor då? då blir ni heller inte betraktade som dylika" Men vad meeenar du, _hedvig_? OK, jag ska försöka svara trots att jag är högst osäker på hur du menar. Nej, jag kan inte äta kött, och det finns inget sjukt alls i det, snarare tvärtom, om jag skulle äta kött så skulle DET kännas förfärligt sjukt. Och jodå, visst är vi människor - precis som alla andra. Och även du får gärna betrakta oss som sådana. ;D | |
| Laserswärd | 2010-12-13 14:17 | |
![]() | hedvig skrev: "verkar helt sjukt att folk inte kan äta kött, räknas ni inte som människor då? då blir ni heller inte betraktade som dylika" hedvig, innebär det att du kommer äta upp oss? ;S | |
| tipitina | 2010-12-13 15:09 | |
![]() | Precis som någon tidigare skrivit i tråden så ger man INTE barnet ett val om man redan från början prackar på det vegankost eftersom risken är otroligt stor att de aldrig kan äta kött den dagen de får bestämma själva. Tycker att dessa föräldrar i stället kan servera ungen lämplig andel animaliska produkter men samtidigt berätta att de själva väljer att inte äta det och varför samt att de kan välja så bra animaliska produkter som möjligt. Har fö en fråga: Någon i programmet envisades att hela tiden blanda argument så jag hade lite svårt att följa vad anledningen var till hans veganska kost men tror mig förstå att det i stort sett var klimatet. Hur påverkas klimatet om alla svenskar skulle behöva äta veganmat? Alla tillskott som måste produceras/transporteras? Soja som måste odlas i andra länder (u-länder oftast?)? Finns det någon oberoende rapport i ämnet? Någon som vet? | |