Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 47 |
Mobilspel
Pågående | 19 024 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-02-05 16:33 | |
![]() | Glömde jag? Nej. Varför måste det handla om nyårsnatten? Vad du väljer att tro kan du inte belasta mig för. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-05 16:54 | |
![]() | Hehe - ok, du ville bara bredda bilden lite, och påpeka att europeiskt utseende män också begår övergrepp? Skarpt :) | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-05 16:56 | |
![]() | Jag ska skynda mig att säga att naturligtvis har du helt rätt - europeiskt utseende män begår också övergrepp. | |
Mådä - Ej medlem längre | 2016-02-05 17:18 | |
![]() | Fast skit i det där med nyårsnatt eller inte, det må väl vara detsamma. Var ser man de europeiska männen, det är det jag undrar. Vad Aftonbladet påstår ger jag inte mycket för. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-05 17:38 | |
![]() | Ja, men å andra sidan är det ju ingen nyhet att övergrepp händer överallt i världen, och att förövare finns inom alla grupper av män. Det speciella vid nyårsnatten i köln och andra liknande händelser var ju att stora grupper agerade tillsammans. Detta bortser nora medvetet från och tycker att det är viktigt att säga högt att även män med europeiskt utseende begår liknande brott. Igen, det är inte acceptabelt med övergrepp, oavsett vem som begår dem. Som jag fattar det menar nora att köln inte var något utöver det vanliga. | |
janne121212 | 2016-02-05 18:07 | |
![]() | Vidriga övergrepp oavsett vem som utför dom, som väl är finns det ju dokumenterat på film. Sen kan man ju bli förbannad på dig Nora av åtminstone två skäl. Det första är din triumfatoriska proklamation, du verkar nästan glad över att kvinnor angripits, bara för att motbevisa nån tes som ingen här har hävdat, nämligen att europeiska män inte kan vara sexgalningar. För det andra blir jag förbannad när du implicit menar att vi alla som kommenterade nyårsnattshändelsen, inte skulle bli upprörda av dessa övergreppen. Jag undrar om du i första hand är intresserad av att kvinnor ska få leva ett vanligt liv utan att ständigt kränkas, eller om det är viktigare att ta poänger i en sketen debatt på Betapet. För du är väl kvinna? Har faktiskt undrat ibland när jag läst dina inlägg i debatterna. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-02-05 18:27 | |
![]() | janne. Du kan inte vara verklig? (Jag skulle vilja kalla det något annat). Jag har lagt ut en enda länk som visar sexuella övergrepp i grupp på öppen plats och det var nu. Det upprör dig? Då är det fel på mig? När Micro, Mz_lrd m fl formligen spottar fram länkar där övergreppen görs av, OBS troligen, förövare med icke-europeiskt utseende då klagar du på förövarna. Jag står på kvinnornas sida, oavsett varifrån förövarna kommer, och du står på den sidan som slår mot utomeuropeiska män och låtsas att du står på kvinnornas sida. Det är så tydligt. | |
janne121212 | 2016-02-05 18:27 | |
![]() | Assange är en västerlänning, men jag mår illa när han idag står på balkongen och säger att dagens beslut är en seger för honom och att Sverige har förlorat. Och honom har personer beundrat och sett upp till. Han är en feg skit som inte vågar stå för vad han gjort och jag blir förbannad när jag tänker på att han ska komma undan utan att prövas i rätten. Det är inte Sverige som förlorat, det är kvinnorna, må han brinna i ........ | |
kryddeluntan | 2016-02-05 18:30 | |
![]() | janne, var hittar du Noras "triumfatoriska proklamation". Jag tycker att det är ett påhopp på Nora. Hon säger tydligt att hon inte inga övergrepp på kvinnor ska accepteras. | |
kryddeluntan | 2016-02-05 19:01 | |
![]() | Ett "inte" för mycket | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-05 19:28 | |
![]() | Nora- i grupp? "Jag har lagt ut en enda länk som visar sexuella övergrepp i grupp på öppen plats och det var nu." Från din länk: "En kvinnlig journalist som rapporterade direkt från karnevalen antastades av två män som tog henne på brösten, rapporterar The Locals tyska upplaga. – Först gjorde de bara miner bakom mig. Sen landade en hand på mitt bröst. Jag blev chockad, säger reportern. En inspelning av händelsen som The Local tagit del av visar att männen hade europeiskt utseende. Det faktum att de män som pekats ut efter massövergreppen på nyår var av utländsk härkomst har lett till ökade spänningar och debatt i den tyska staden." Sedan när utgör två en grupp? | |
janne121212 | 2016-02-05 20:52 | |
![]() | Om man läser tyska tidningar har det förekommit 22 anmälningar om sexuellt ofredande och en anmälning om våldtäkt. Den som anklagas förvåldtäkten är en 17-årig......, ja vi kan lämna nationaliteten därhän , inte tysk i alla fall. Allt kring våldtäkten är inte konfirmerat. De idioter som visades på filmen förtjänar att åtalas oavsett nationalitet och är inget som jag förringar, vidriga människor. Men vi måste väl ändå kunna vara överens om att det är för jävligt att kvinnor och tjejer inte kan känna sig säkra när dom rör sig ute på stan. Det jag reagerar på är när man förminskar farorna som vårt samhälle utsätts för. Jag menar att riskerna för kvinnor att utsättas för sexuellt våld utanför hemmet är idag större än på länge. När du Nora säger till mig "du står på den sidan som slår mot utomeuropeiska män och låtsas att du står på kvinnornas sida. Det är så tydligt." tycker jag mest synd om dig själv. Du har fastnat i en ideologi som du inte vågar ifrågasätta och inte heller klarar av att rättfärdiggöra. Men jag tror du kommer att förstå mig en dag. | |
TotteBakar | 2016-02-06 02:25 | |
![]() | Jag känner mig dum som tjej med rösträtt när jag läser kolumner angående problemet "män". "Män i grupp". Jag känner också att vi ev inte förtjänar den frihet vi har att uttrycka oss när jag måste tillhöra släktet tjejer o deras retoriska förmåga. De som köpte bitch-tshirten kommer bittert ångra det om ca ett år. Nej, men det finns normala tjejer/kvinnor som skrivit om det här. Glömt vad hon heter.. | |
TotteBakar | 2016-02-06 02:27 | |
![]() | www.svt.se/opinion/r...ca -om-koln Rebecca weidmo tydligen. Titta vilken liten pärla. Duktig flicka | |
Lågintensiv | 2016-02-06 07:59 | |
![]() | Åh, så avundsjuk på den afghanska lagstiftningen. Den är verkligen skapad utifrån ett kvinnoperspektiv. | |
AnnaHanna1 | 2016-02-06 09:50 | |
![]() | TotteB: Jättebra artikel! | |
Lågintensiv | 2016-02-06 10:03 | |
![]() | Lite dåligt skriven, men grundtanken bra. | |
janne121212 | 2016-02-06 10:09 | |
![]() | Om det nu skulle vara så att det bara är vi män som är problemet, oavsett varifrån vi kommer, vad vi lärt oss från barnsben, vilken kultur vi vuxit upp med, då kan jag absolut inte förstå varför det inte diskuteras mer om problemen med det manliga överskottet i befolkningen. Detta i sig kommer oavsett kultur, bakgrund etc leda till mer våld i samhället i allmänhet, och mot kvinnor i synnerhet. Jag är så förbannad över att många feminister väljer att inte adressera dessa problem. Nu får man i stället höra att bara för att man är man och engagerar sig i dessa frågor går man rasisternas ärenden. Jag har som man inte rätt att tycka något i denna frågan. När hörde vi nåt vettigt från Gudrun senast förresten. | |
TotteBakar | 2016-02-06 11:34 | |
![]() | Ja, hon skriver lite konstigt; "massa kvinnor" etc..Bättre än inget..Dock hjälper det inte vilka fina ord vi använder i sammanhangen den här gången. Sunda, utbildade löv på spåren- Sverige riskerar nämligen råka illa ut av massivt inflöde av minst sagt outbildade, hjärntvättade människor härstammande från en kulturell nivå vi inte ens hade under vikingatiden. (Tjejer var inte kuvade då..liknande hederskulturens mönster) Rebecca Weidmo har för övrigt Henrik Schyffert passat på att klanka ner på på sitt twitter-konto. Man får skämmas som tjej för personer med slutledningsförmåga som Gudrun Schyman. För övrigt, är män i grupp, som alltså då inte kan tygla sig problemet, ger det utrymme för imamer som skyller synkroniserade Köln- attackerna på "lättklädda tjejer bärandes parfym" Vad anser Gudrun om det? Landsförrädare...Det är vad ni är. Otacksamma tjejer som inte har vett att uppskatta det vi har. | |
TotteBakar | 2016-02-06 11:40 | |
![]() | qet.se/2016/01/21/im...-e get-fel/ "Klär man sig så är det som att hälla bränsle på elden" Mm, just det...Faktiskt ganska kul, om det nu är uttalanden från en riktig imam. Vem vet i dessa tider vad som är sann&falsk info. Det här är inte riktigt representativt för det Lasse Åberg-Sverige jag kände, där man kunde åka på sällskaparesa ikkädd bikini utan att ngn höjde ett ögonbryn | |