Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade24
Mobilspel
Pågående19 161

Forumkategorier

Användare Inlägg  
annienilsson2008-11-20 23:24
Antal inlägg: 291

Skönt, då är det inte jag som har det iallafall! Har varit orolig ett bra tag.

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-11-20 23:26
Antal inlägg: 3784

Är rätt säker på att det är jag. Har ett diplom här någonstans ...

EssQ - Ej medlem längre2008-11-21 08:21
Antal inlägg: 1433

hm..konsert..hm... när ja va uuung...såg ja Gyllene Tider *runt 1980 eller nåt*.. Snowstorm, Eva Dahlgren, Jerry Williams, Smokie..sen en del festivaler här i stan me artister på.. men inget ja kan skryta om direkt *s*

twinklestar - Ej medlem längre2008-11-21 10:35
Antal inlägg: 42

Någorlunda tidsordning; Fleetwood Mac(stevie nicks gick alldeles förbi mig), EBBA GRÖN!!!!!! (hur bra som helst!! 2 meter från scen),springsteen -85, good charlotte, Kent, U2 (ojoj), Springsteen -08-..de som var helt klart bäst var EBBA GRÖN(åh, stod längst fram å thåström frågade ;vad vill ni att vi ska spela ? och jag skrek för full hals; ung å kåt!! och dom spelade den!!!,springsteen -85, U2 vi satt där de gick upp på scen, såå coolt vilken pondus Bono och killarna har bara när de går förbi),Kent alltid kul nära scen..nu vill jag gärna se håkan hellström

twinklestar - Ej medlem längre2008-11-21 10:35
Antal inlägg: 42

ja men jag har oxå sett eva dahlgren..säkert glömt nåra till

Snurt2008-11-21 19:28
Antal inlägg: 1304

Jag såg av misstag Disnayland after dark (Nuvarande DAD) tre dar i rad , var ute i gbg, malmö och Köpenhamn, och gick in på nåt ställe, utan att kolla vad det var på gång. De trodde jag var stort fan? Marlboro man är OK!

Ebba Grön, Clash, AcDc, Zztop, Deep Purple är väl det som lämnat störst intryck ... och givetvis Nazareth (7 dar i rad i st peterburg)

grisseknorr2008-11-21 19:59
Antal inlägg: 241

Euskefeurat är man kanske ensammen att ha sett, eller???

På konserter (inte festivaler) har jag inte sett så många band men Metallica ett par ggr, Alice Cooper, Kiss o Thin Lizzy
De/dom band man vill se är väl AC/DC, Metallica, Metallica och Metallica

Tess 082008-11-21 20:02
Antal inlägg: 18003

Euskefurat, Lars Vegas trio, Michael Jackson (av misstag), Cyndee Peters, Carola Häggkvist, Cure, Hultsfred med diverse artister...mm...
Kan berätta att flertalet är det en evighet sen jag såg.... MINST!

Tedacious2008-11-21 21:56
Antal inlägg: 1445

Snurt
Herregud! vad skulle jag inte göra för att få se Ebba grön och Clash spela live.
så typiskt att all musik jag gillar ska vara från innan 1990, och blir inte så mycket spelningar då.
jag var på arvikafestivalen i somras, helt fantastiskt, och trodde inte att jag gillade håkan hellström, men jag hade tydligen fel! säga vad man vill men live är det en riktig upplevelse att se honom. ALLA kom dit, från indie-popare till svartrockare.

annars så har jag haft hårdrocksperioder som nu sedan något år är helt övergivna, och jag har valt att ägna all min uppmärksamhet till Clash, Elvis presley, svensk 70-80 talspunk, och kents tidiga verk (Jones & Giftet, Havsänglar).
men som sagt, i hårdrocksperioden så har jag sett Iron maiden 2 gåner och Metallica 1 gång. maiden 2006 och 2008, metallica 2007. 2006 var bra (då jag älskade dom just då), metallica var helt otroligt bra och det tycker jag fortfarande att det var, 2008 hade mitt intresse för maiden slocknat helt, men hade en biljett så gick ändå.

bobo flux2008-11-22 01:58
Antal inlägg: 11371

Fantastiskt grym spelning av Jethro Tull! Ruskigt tajta! :)

darkesthour2008-11-22 04:22
Antal inlägg: 6

tja ska försöka räkna upp de 5-10 bästa konserterna konserterna jag vart på hm...

Rage Against the Machine på hultsfred vilket år det nu var...
Monsters sista spelning på hultsfred 2000 eller 2001?
The Hives, Randy och t(inc) på Kingston, Kungsbacka samma år.
The Baboon Show, Bullret, nåt år sen
Satanic Surfers -II-
Raised Fist, alltid bra.
MillenColin lika så... orkar inte skriva när var och hur...
Warcollapse Ugdomshuset i Malmö 2006
Dropdead, musikens hus GBG 2008
Slayer, Bananpiren 07
Turbonegro, Hultsfred nån gång.
Texas Terri bomb och Sinicess gör aldrig dåliga spelningar heller.
Storm of light (han som gör Neurosisbildspelen) m.fl. Underjorden, GBG i somras, var en av de bästa spelningar jag vart på också....

sen finns det ju oändligt mkt mer, det sämsta eller kanske mer tråkigaste jag sett var nog Bruce på Ullevi i sommras, pank, varmt som fan, hade bara råd till en 40kronors folköl som jagt sippade på i 3 timmar...

unheardpoem2008-11-25 20:23
Antal inlägg: 16

Nightwish (2 ggr + träffat)
Kamelot (2 ggr + träffat)
Sonata Arctica
Amon Amarth
Evergrey
Opeth
Finntroll
Forever Slave
Leaves' Eyes
In Flames

... bland annat...

bobo flux2008-12-01 11:11

ska bevittna MOTÖRHEAD den 10/12 i Scandinavium! Det blir astufft :)
www.youtube.com/watc...iw UYLMHCzo

bobo flux2008-12-01 11:12

Tess 08, hur ser man en konsert av Michael Jackson av misstag? :D

Risotto - Ej medlem längre2008-12-01 11:45
Antal inlägg: 3069

Lite blandade konserter har man hunnit var på men framförallt U2 och i andra hand Depeche, bägge tre gånger.

Senaste U2 konserten på Ullevi -05 var mäktig, stod längst fram vid kravallstaketet, hade öronvärk tre dagar efter men vad gjorde det? konserten var guld och brillant på samma gång. Under konsertens sista tredjedel kom det regn som det hade varnats för hela dagen vileket bara höjde stämningen, bandet och publike liksom bands ihop av det. Så mäktigt att det inte går att beskriva i sin helhet, The Fly i hellregn eller Bono som sjunger opera i Miss Sarajevo (Pavarotti hade gått bort innan och kunde inte sjunga sin del) sätter sina spår i kroppen.

Andreas

dilivio2008-12-01 11:49
Antal inlägg: 643

det är ju obligatorisk närvaro på någon av bob hunds spelningar i vår

bobo flux2008-12-25 00:11

Var och kollade Motörhead i Scandinavium 10 december. Bra konsert. Lemmy är cool, men lite mer riktigt jävlar anamma från bandet hade inte skadat!

Kollade Whitesnake en vecka senare, även det i Scandinavium. Bra konsert även det, men de slarvade lite med tempot i mitten, då de skulle ägna 15 minuter åt gitarr- och trumsolon. Efter det var det svårt att få upp tempot igen. Den gode Coverdale kanske behövde vila stämbanden något...

Nästa stopp på vägen blir nog Wishbone Ash på Trädgår´n i Göteborg i Februari. Sen är det AC/DC i sommar på Ullevi! :) God Jul!!!

yogimama - Ej medlem längre2008-12-25 00:20
Antal inlägg: 1934

törs man slänga in att nästa kulturella besök blir på operan..
ses där alla balettvänner : )

mrperfect2008-12-25 00:21
Antal inlägg: 11437

jag går gärna på balett, men mera då för musiken :)

AnnaLju2008-12-25 08:17
Antal inlägg: 15

Skulle se REM på Trädgårdsföreningen i GBG för några år sen. Som förband spelade en dansk grupp som då var okänd för mig: MEW. Herregud, vilket tryck! (Hör bara på skivan Frengers.) Under REMs konsert kunde jag inte sluta tänka: "men vad fan var det DÄR ANDRA för band!!!???"

För övrigt ser jag alltid Håkan Hellström på Liseberg, det brukar vara suveränt. Det rullar alltid ett par tårar till "Gårdakvarnar och skit", haha, patetiskt vad! Men kul med musik som berör.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?