Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 18 898 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ANDERStG | 2010-05-01 09:39 | |
![]() | Angående LoTR: det är okej, ni har läst böckerna förstås. | |
| Palini | 2010-05-01 09:39 | |
![]() | Avatar innehåller lite av varje, vilket förmodligen gör att den lockar den stora massan. Action, äventyr, drama, romantik, sci-fi... Vad den saknar är djup eller förmåga att gripa tag i eller överraska tittaren, men man måste vara ett rätt hyfsat Darth Vader-ämne om man inte berörs alls av den, imho. | |
| ANDERStG | 2010-05-01 09:43 | |
![]() | Jag hann också störa mig lite på allt tjafs om den innan jag såg den. Den blå färgen var överkomlig och effekterna bra. Givetvis är det Pocahontas, men med mer betoning på stora maskiner och farliga djur som går hem hos pojkarna. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-01 09:47 | |
![]() | Okej, nu har jag läst alla inlägg och har nog bestämt mig för att inte se orginal avatar på ett tag till ialla fall! :-) | |
| bulimi3 | 2010-05-01 09:52 | |
![]() | Att se trailern till filmen räckte mer än väl för min del. Det finns så många andra filmer att spendera tid åt. | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-05-01 09:54 | |
![]() | Gee, feel a little guilty now Tvålis ;) Se Gran Torino istället, där har du en brabra film! | |
| TomasLeonard | 2010-05-01 09:54 | |
![]() | Vid närmare eftertanke;- Ja, avatar är en riktig skitfilm.(punkt) | |
| bobo flux | 2010-05-01 10:12 | |
![]() | Enligt min högst personliga åsikt så är det just det faktum att rollfigurerna är så extremt stereotypa som gör filmen så förutsägbar. Man VET att en person kommer göra si...Man VET att en annan person kommer göra så...Det blir aldrig något moment som fördjupar. Även om effekterna kan ses i 3D så är storyn väldigt platt. Där filmer med ett bra manus går vidare efter första delen av filmen harvar Avatar på fram till eftertexterna. | |
| sebgra | 2010-05-01 10:27 | |
![]() | +1 Bobo, håller helt med. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2010-05-01 10:32 | |
![]() | jag tyhckte han var snygg som fan killen! Det var nästan bäst när det handlade om honom i den vanliga världen. Klart jag grät när kärleken kom fram. Men håller med om att det är nåt som gör den lite fånig. Budskapet är ju fint. Den är sevärd iaf. | |
| clullanc | 2010-05-01 10:52 | |
![]() | Effekterna var väl det enda bra med den egentligen. Men det händer ju rätt ofta att man blir besviken av så hypade filmer. | |
| tipitina | 2010-05-01 14:04 | |
![]() | Jag kan skriva under på att den var förutsägbar MEN den svidande kritiken mot USA och deras krigsföring är underbar. Ironi på hög nivå! Det är alla deras krig i en och samma förpackning och pratet om hur man skapar sig en fiende och därmed rättfärdigar sönderbombning av området för att skaffa sig ägande över deras naturtillgångar är huvudet på spiken! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-02 10:29 | |
![]() | Bulll, I am dying to know! Sågs filmen igår? Vilken behållning? | |
| Little 15 - Ej medlem längre | 2010-05-02 10:45 | |
![]() | Den verkar lång och tråkig. Nej tack. | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-05-02 10:54 | |
![]() | Little 15, du skall väl se filmen innan du sågar den :P | |
| Skugga | 2010-05-02 11:09 | |
![]() | Jag har sett den, hade väl inte så där skyhöga förväntningar, men gillade den inte ändå. För plastig, svart-vit och Disneyfierad, som de flesta kritikerna här redan har sagt. Kom aldrig in i filmen, den kändes för "perfekt", såg t.ex. inte ens en vissen blomma eller avbruten gren (innan krigen startade vill säga). Kändes som en tecknad barnfilm, om man bortser från våldet. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2010-05-02 11:10 | |
![]() | little 15 Killen är skitsnygg! filmen känns inte lång den är faktiskt en bra kritik och det är starka kontraster jag grät mycket älskar när han prövar sin nya avatar | |
| uffe6y | 2010-05-02 11:47 | |
![]() | Fantastisk bra film,,,som alla andra förutsägbar,,men det är ju de flesta....tycker de som bara vräker ur sig att den är dålig utan att ha sett den ska gå och se den,,,riktigt osmart att kritisera något man inte har sett...OCH det är en verklighetsflykt...det är inte en dokumentär! | |
| bove | 2010-05-02 13:38 | |
![]() | Äh, det är en ganska bra film även om den självklart är väldigt mycket "Hollywood". Jag förstår reaktionen att man kan bli extra negativt inställd till något som hypas så mycket som den har gjort, jag fungerar likadant, men man måste ju inse att det är en lite barnslig inställning. Som uffe6y sa här ovan, det är korkat att såga en film som man inte själv har sett. Kan man bortse från den väl snyftiga handlingen och de stereotypa karaktärerna så ska man nog kunna uppskatta filmen. | |
| bulll | 2010-05-02 18:13 | |
![]() | Rapport från lördagskvällen! Japp, gick till vänner med noll i förväntningar (och hade för säkerhets skull sett till att bulla upp med ostar och gotter som kunde räckt till halva stan, det här med tröstäta brukar ju alltid funka), och ser man på! Det var ju en riktigt hygglig film! Ja, det är klart jag håller med om att den var förutsägbar, men ändå fin och känslosam och underhållande. Så Tvålis - du kan kanske också våga se den, men lämna jätteförväntningarna hemma bara:-) | |