Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 255 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-16 14:58 | |
![]() | Vigren. Jag förstår, men jag läser inga böcker, oavsett typ, däremot hatar jag propaganda och sk självhjälpsböcker. Tror säkert det hjälper många med öppna sinnen att läsa en sån bok, jag däremot har nog för klara åsikter om allt och är för bestämd för att bry mig om vad som står i en bok. För mig är det bara härda som hjälper. Haha ja, vem gör inte det? Tjat bidrar bara till massa dåligheter, oavsett ämne. Tycker jag iaf. | |
| Snowlion | 2010-08-16 15:05 | |
![]() | Har ej börjat med det ena el andra.. Så jag slipper "försöka" sluta... =) | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-16 15:05 | |
![]() | Snowlion, men vilken tur :P | |
| peter | 2010-08-16 15:17 | |
![]() | Slutade med... ..tobak den 6 nov 1992 efter 15 års snusande och rökande. ..alkohol den 20 dec 2008 efter 33 års festande. ...och mår jättebra! | |
| le-lou | 2010-08-16 15:18 | |
![]() | Nilli, som vigren säger här så är den här boken inte en sån där klassisk "sluta röka annars dör du" bok. Jag har själv läst den och jag tror inte han nämner en enda gång det där som alla rökare redan vet - nämligen att rökning kan ge sjukdomar. Det är inte någon skrämseltaktik, utan en rätt så hyfsad hjärntvättning :D. Bra sådan dessutom. Är man inte rökare så är det en mycket intressant och välskriven bok för övrigt. | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-16 15:20 | |
![]() | Le-lou, det tror jag säkert, jag läser fortfarande inte böcker. Men andra ser ju vad ni skriver så dom blir kanske intresserade :) | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-16 15:21 | |
![]() | BRA GJORT!, Peter. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-16 15:22 | |
![]() | Har slutat med cigg år 2000 efter 16 års rökande (jag började som 14-åring) för att jag var gravid. Började röka igen i livskrisen 5 år senare till fest. Passade på att börja snusa då med:-) Slutade röka igen ca 10 månader senare, det funkar inte med barn. Slutade snusa för att jag kände att det sociala trycket var irriterande höll upp i 10 månader och gick upp lika många kilo. Efter att ha insett att snusning faktiskt är mindre farligt än övervikt så började jag igen en regning onsdag bara för att sluta nu när jag blev gravid igen. Jag tänker börja snusa på dagen som den här lille killen slutar att amma tror jag.... | |
| peter | 2010-08-16 15:24 | |
![]() | :-) Tack...det är ett gift man inte behöver....ett lömskt gift dessutom....men...när det släpper greppet om kroppen så saknar du det inte...tänker inte ens på det.....om du har tur... | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-16 15:24 | |
![]() | Tvålis, du det låter som en lång berg och dalbana, många jag känner säger att det tyvärr aldrig känns som att man slutar röka/snusa för evigt, utan att man alltid bara tar en paus och börjar röka sedan igen. Jag som inte ens vill sluta fattar inte hur jag ska kunna "hålla" slutandet. | |
| le-lou | 2010-08-16 15:24 | |
![]() | oki Nili, ska inte pracka på dig något :). Men i kampen mot tobaken så kanske man ska prova allt man normalt inte gör, om man dvs misslyckas gång på gång. Finns ju de som klarar det utan hjälp, kanske är du en av dem och då får du grattis i förskott! Lycka till med ditt rökstopp! | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-16 15:24 | |
![]() | Och många jag känner säger att även 10 år senare så är det enda dom vill att röka men dom gör det inte ändå. | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-08-16 15:27 | |
![]() | Att långsamt kvävas av KOL är det absolut plågsammaste och mest vidriga sättet att dö på. | |
| bobcat69 | 2010-08-16 15:28 | |
![]() | Slutade 2005 i december. hade rökt i 23 år. försökte många gånger med allt möjligt, plåster å sånt skit. Det gäller att bestämma sig, inget annat hjälper. Det var jobbig ganska länge men jag är också bestämd.....som du Nilli.... så håll ut!!! Det är så j-a skönt att vara rökfri!!!!!!! Varför? Jo, man var slav under ett beroende, och lyssna alla rökare = ) MAN STINKER APA! När man känner alla som röker så undrar jag hur i h-e att jag har luktat så, usch! Sen vill inte jag att mina barn ska börja, ni vet, barn gör som man gör inte som man säger... Jag mutar dom med pengar om dom inte börjar. Har en vuxen som inte har börjat, en 15 åring som inte har börjat, sen en 7 åring som jag ska också tjata hål i huvet på. tyvärr röker hans far, (7åringen) inne och i bilen. Har sagt till honom, men vad hjälper det?! han säger bara att "deeeet är ingeet faaaarligt". (må han få en varböld i arslet) Men iaf, Lycka Till! | |
| Malla13 | 2010-08-16 15:29 | |
![]() | Jag har inte själv rökt eller snusat men min man har gjort som Marcus: han övergick till onico och det har fungerat helt perfekt. Min man säger desamma som Mackan att det är känslan av att ha något under läppen och kan man hålla det till nikotin och tobaksfritt så är det helt perfekt. han slutade snusa för 5 månader sedan och hade snusat i 20 år. Inte ett enda återfall fick han, så att bestämma sig för att sluta och verkligen vilja är det som behövs för att det ska fungera. =) | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-16 15:30 | |
![]() | Ja, tjatet hjälper inte ett dugg. Det ska man veta. Och jag har alltid tyckt att rök doftar gott, alltså jämt. Mina föräldrar rökte inne när jag var liten, och jag älskar smaken också som det ger. Jag har nog varit "beroende" redan som barn. Jag må vara bestämd men i förrgår slängde jag datorn i golvet och gallskrek åt min sambo. Haha. Tur att han jobbar på dagarna.. | |
| peter | 2010-08-16 15:37 | |
![]() | :-) ...samma här...jag är uppväxt bland högar av cigaretter..john silver utan och med...blend....commerce ...allt...jag vet :-)....men sluta ändå....det går.... | |
| Hujjedamejj | 2010-08-16 15:39 | |
![]() | Jag hade rökt i 10 år när jag slutade röka första gången. Jag har slutat två ggr, "på riktigt" ;) Gång 1: Min man friade till mig och jag fick ångest när jag tänkte på hur fult det skulle vara med en rökande brud. Så jag slutade 3 månader innan bröllopet. Jag använde mig av nikotinpreparat istället och läste Allen Carr´s sluta röka bok, det funkade riktigt bra och 1 månad innan bröllopet så slutade jag även med nikotintuggumminen och var en söt rökfri brud på bröllopsdagen :) Efter bröllopet höll jag mig rökfri i ca 4 månader, så sammanlagt 7 månader höll jag uppe. Sen tyckte jag att jag hade varit så himla duktig så jag belönade mig med att feströka en kväll och lovade mig själv att jag BARA skulle feströka i framtiden... 2 dagar efteråt kom abstinensen och jag började att röka igen. GÅNG 2: Jag rökte i 2 månader, sen påbörjade jag och karln bebisverkstad och jag vart på smällen på första försöket och så fort jag fick se plusset på stickan så la jag av, PANG BOM, utan nikotinhjälpmedel, och det gick hur bra som helst. Har nu varit rökfri i 9 månader. Men kan inte se mig som rökfri ännu, jag har inte rökt under dom här 9 månaderna MEN jag har tänkt och drömt om att få ta en ciggarettk, så suget finns visserligen kvar. Jag VET att jag inte kommer att ta en cigg så länge jag är gravid (inte långt kvar nu) och jag VET att jag inte kommer att börja medans jag ammar. Men sen då??? Är riktigt orolig över att jag kommer att börja röka igen... | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-16 15:41 | |
![]() | Ja, jag började 1 månad efter att min dotter var född, och jag ammade inte, för jag hade ingen lust. Det kanske inte var så smart men man ska vara glad att man iaf lyckades hålla uppe under graviditeten! Bra jobbat ändå med allt slutande från din sida. Feströka är ett misstag nästan alla rökare verkar göra. | |
| Hujjedamejj | 2010-08-16 15:48 | |
![]() | Det ändå som gäller är väl att ge fan i att ta en cigg någonsin.. Och sen får tankarna försvinna vartefter... Vi kan ju trots allt styra över våra kroppar :) | |