Spelrum
Giraffen48
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade73
Mobilspel
Pågående19 654

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ramsay - Ej medlem längre2010-09-25 20:12
Antal inlägg: 9204

om du bor i storstan kan du få en snabbvisning på nk och åhlens bla usige. deras startbox är rätt bra där får du de borstar och mineral produkter du behöver för ett år fram (minst) för under 1000 lappen.

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-09-25 20:16
Antal inlägg: 1338

Perfekt. Jag ska faktiskt ta mig tid att göra det. Jag har enbart använt YSL mascara och touche eclat i 15 år... dags att tillkalla det stora artilleriet nu!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-09-25 20:22
Antal inlägg: 4050

Jag får också diverse hudproblem av täckande smink.
Använder inte foundation till vardags utan concealer där det behövs.
Undviker krämer och har aloe vera i gelform istället.

Detta är det enda som jag använder på hyn just nu:
eleven.se/hakansson-...-5 279.html

Nackdelar är att den är dyr och lite ohygieniskt förpackad men jag tycker fördelarna väger över. Den är så dryg att jag nog får kasta den innan den är slut. Blir väldigt tunt och osynligt resultat och den är vaxig i konsistensen så den blir inte kakig.
Tror den är utmärkt för lite äldre hy.

Snowlion2010-09-25 21:18
Antal inlägg: 273

Skippa allt sånt tjejer.. Var mer naturliga.. =)

Leopardhonan2010-09-25 21:30
Antal inlägg: 556

Ett tips på mkt bra foundation för ett bra pris är Loréal True Match foundation. Håller ruggigt bra, täckning medium, jämnas ut med din egen hudton.

Lägg på med fingertopparna, ingen svamp, svampen suger upp halva flaskan direkt och är ohygieniskt. Såvida du inte rengör svampen efter varje gång. Men fingrar är att rekommendera när du lägger på foundation och ögonskugga..

Puder ska man använda ytterst lite av, bara för att fixera efter foundation, t.ex under ögonen och dutta lite på näsa, panna haka. För mkt puder ger bara ett intryck av "kladdkaka" som nån skrev här.. ;-)

Hej hej. Lycka till från mig som är make up artist :)

slånbär2010-09-25 21:31
Antal inlägg: 5539

Gör som jag-skit i alltihop. Jag sminkar mig aldrig-och då menar jag aldrig. Jag har inte använt mascara mer än en gång dom senaste åren och det ser bara så konstigt ut när jag väl gör det att jag tvättar bort det direkt. Fatta vad jag sparar pengar och tid!!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-09-25 21:57
Antal inlägg: 4050

Jag sminkar mig inte heller varje dag men när jag gör en vardagssminkning tar det max fem minuter. Mascara undviker jag eftersom jag inbillar mig att jag får huvudvärk av det. Innehåller säkert nickel, bly och plutonium.

anneli72 - Ej medlem längre2010-09-25 22:10
Antal inlägg: 11612

För tillfället kan jag inte använda foundation pga stressrelaterade eksem.

Ja,stressen beror på rotfyllningen nästa vecka..btw

Men jag kör ändå sotade ögon,blek mun och lite solpuder.

Rött läppstift är bara clownigt!

TakeAim - Ej medlem längre2010-09-26 02:53
Antal inlägg: 42

True Match suger. Billiga foundations är för det mesta inget att rekommendera.

Rött läppstift passar vissa, i vissa situationer. Men kanske inte dig, anneli72.

SkySpy_2010-09-26 03:03
Antal inlägg: 4418

kommer delta i en Gender-Bender fest på halloween. kör nog på rött läppstift då.

MissyElliott2010-09-26 05:49
Antal inlägg: 125

har hittat d ultimata för mig

Max Factors colour adapt ( skin tone adapting make-up)

krämig med silkesyta, med den behöver jag inte alls använda concealer under för mina röda zoner, trots att den e tunn

just för att jag har rödtonade partier i ansiktet, har jag valt nr 75/ golden, den har en lätt-lätt gulare ton än de rosabaserade...

har tidigare använt mig av yves rochers foundation, men sedan de gjorde om dem passar inte ngn färg mig

är allergiker och har svårt att hitta smink som inte irriterar min hud eller doftar för starkt...

dessutom är denna faktiskt jättebillig, ca 130-160kr i butik.

kan verkligen rekommendera den!

puder använder jag inte alls, tycker d kan bli just så där "kakigt", samt att denna har en silkeskänsla på ytan hjälper till oxå att inte behöva puder.

nu låter jag som jag marknadsför deras produkter el ngt, men har ej hittat bättre...testade den hos min argentinska ( mao ngt brunare än finska jag, och testade just för att hon va skitsnygg i hennes smink ) väninna o köpte bara istället ljusare ton.

MissyElliott2010-09-26 05:51

magga:

ett tips för oss ljushyade är Lumenes produkter som är anpassade för att passa skandinavisk hy...mellanpris o sjyssta prod.

MissyElliott2010-09-26 05:55

ja, ett allmänt bra tips är att kolla in sina vänner, den som ser snygg ut i sitt smink, be att få en klick av deras foundation, och gillas d, gå o välj ut färg :)

tycker d är svårt i butiker, får ofta en känsla av att de som jobbar på kosmetikavdelningen har en viss procent för att sälja in just den varan de rekommenderar...eller att de har snöat in sig på sin favorit och inte lyssnar på vad konsumenten söker efter...tråkig känsla.

ramsay - Ej medlem längre2010-09-27 18:45

det blev lancome teint miracle och kanebos löspuder. verkar bra.

Leopardhonan2010-09-27 22:51

Vet du Take Aim att Loréal är en "lillasyster" till Lancome?

Jag rekommenderar iaf true match, tycker den är kanon, särskilt för det priset. Sen finns det såklart bättre- men dyrare eller inte säger inte mig nånting, har provat allt ifrån 400kr-klassen till för en hundring. När det börjar dra över hundra finns det flera bra för dom som inte har råd med Dior och liknande "lyxprodukter"

Leopardhonan2010-09-27 22:57

men smaken är som baken. =)

ramsay - Ej medlem längre2010-09-28 16:27

ser lite tunt ut nu efter en hel dags jobb. lancome teint miracle höll inte så bra, tyvärr.

Dino782010-09-28 16:46
Antal inlägg: 194

Var på sminkinformation från Aloe Vera i våras och hon sa att om man använder deras puder behöver man inte foundation. Så gör jag nu när jag sminkar mig och det funkar. :-)

schmuppisch2010-09-28 17:15
Antal inlägg: 596

Jag gör som slånbär, använder heller knappt smink undantaget kan vara festligheter och då är det endast mascara. Använder jag rouge eller annat så får jag genast finnar. Samma gäller med standard rengöringsprodukter. I somras så kände jag att jag ville vara tjejig och tvätta ansiktet morgon och kväll för att känna mig extra fin. Jag vart istället extra "ful" med finnar och blemmor. Mitt bästa skönhetstips 'r att dra ner på kosmetika så mycket som möjligt samt fet mat. Ju mindre du utsätter huden för desto bättre mår den.

SylphiD2010-09-28 17:19
Antal inlägg: 346

Sluta kleta och se ut som ni gör egentligen ;)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?