Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 20 105 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| wildman | 2010-11-01 13:44 | |
![]() | Jag håller mig som regel till Coca-Cola. Om man nu hinner dricka något mellan alla diskussioner om varför man inte dricker någon rusdryck ;-) | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-11-01 14:49 | |
![]() | Tjecker, ale, single malt samt (av någon gudsförgäten anledning) ägglikör. | |
| schmuppisch | 2010-11-01 14:50 | |
![]() | Captain Morgan + Cola Rosé Eller rött vin :) | |
| Guldplate | 2010-11-01 15:06 | |
![]() | Numsan: Nyhavn skapade en helt ny drink bara för mig när jag vann ett vad på 5 valfria drinkar ifall jag vågade gå och fråga en tjej om hennes nummer. Tyvärr har dom inte satt upp den på drinkmenyn men hon som gjorde den åt mig erkände själv att hon lyckats skapa en drink som även hon skulle gilla. (för min egen smak var den dock lite för söt men annars helt ok) Så det kulinariska upplevelserna finns där också, även om det är tämligen sällan de dyker upp. Saknar fortfarande den utländska cidern på Malmös uteställen. Brogatan Restaurang är sköna just för att dom vägrar servera svensk cider. Dom serverar bara äkta cider som han som jobbade där uttryckte det! =) | |
| Okkervil | 2010-11-01 15:25 | |
![]() | När det gäller torr cider är Magners bäst men Aspall's är också bra. Strongbow är okej men lite smaklös. På ölfronten är Belhaven från Skottland ett bra bryggeri men även Ocean-bryggeriet i Göteborg. | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-11-01 15:39 | |
![]() | Utan hämningar och i egen skap av vanenykterist har jag tillskansat mej förmågan att kunna prata skit utan sprit. Med ngn släkting som verkar vara begåvad med fel (typ missbrukar-)gen så är det nog lämpligast så. På fester brukar dom som inte heller vill dricka gärna sitta tillsammans så det fungerar alldeles utmärkt. Druvsaft från mörka druvor i glaset ser precis ut som rödtjut så då slipper man ju ifrån den märkliga provokation som ofta uppstår i sammanhanget. | |
| golden | 2010-11-01 15:39 | |
![]() | det mesta som smakar bra vill jag ha | |
| numsan | 2010-11-01 15:57 | |
![]() | Guldplate: Haha, det låter som Brogatan for ya! Jag gillar den cidern som har en nyckelpiga på sig.. Fast just nu kan jag inte för mitt liv komma på vad den heter. Mumsig är den i alla fall. Och så fascineras jag mycket över alla som skriver här att de inte dricker och att det gör folk provocerade. Mycket märkligt att folk skulle ifrågasätta det. Det är inte så många som ifrågasätter att man är vegetarian liksom. | |
| vigren | 2010-11-01 17:04 | |
![]() | Nä det är bara när man är gravid som det är ok att inte dricka verkar det som. Ett sätt kan vara att säga att man faktiskt har problem med alkoholen, då brukar folk inte ha så mycket att ifrågasätta se'n för de har svårt att veta hur de skall bete sig i en fortsatt diskussion... De behöver ju inte veta att det största problemet man har är att få ner den! ;)(alkoholen alltså)... | |
| Saxon_x | 2010-11-01 20:42 | |
![]() | Ett drinkglas och i med 6-8cl sprit och sedan i med en piggelinglass och fyll upp med fruktsoda, oerhört götta | |
| Guldplate | 2010-11-01 20:56 | |
![]() | Numsan: Enda problemet med Brogatan är att den ligger lite avsides från resterande pubar. Det är ju inte så att det kryllar av dom kring triangeln. =) Cidern du tänker på är den franska Cidraie, en av dom jag brukar köpa och varva med. =) (lite av en hobbynörd inom cider som då och då tar med mig 6-8 olika utländska cider på fester för att slå död på myten om att cider bara är en söt tjejdryck! =) ) Kan hålla med om att det är en märklig företeelse att bli provocerad av att någon inte dricker alkohol. Ibland funderar jag på om de är för att folk inte kan slappna av i sitt drickande och festande om det vet att någon är nykter och inte har samma behov av alkoholen för att ha kul och för att festa. Sen hör man inte lika ofta att någon är helnykterist som man hör och ser om vegetarianer och deras matvanor. (vegetariska restauranger finns men inga alkoholfria pubar) | |
| numsan | 2010-11-02 00:42 | |
![]() | Guldplate: Så sant.. Samtidigt är det ju faktiskt inte så långt dit.. =) Cidraie kan nog stämma, det klingar en klocka.. Du kan säkert ha rätt i att provokationen kommer från att folk har svårt att själva dricka alkohol i närvaro av en person som är nykter. Men det är lite skumt också tycker jag. Precis som att man inte står för sitt alkoholintag. Och gör man inte det så kanske det är dags att göra något åt det? Ikväll drack vi varm choklad med kardemumma och kanel. MYCKET gott. Hade säkert varit gott med lite mörk rom i också.. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-02 00:49 | |
![]() | "Ikväll drack vi varm choklad med kardemumma och kanel." Det måste prövas här också nån gång. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-02 00:50 | |
![]() | Föredrar ett glas iskallt kranvatten så här på kvällskvisten. | |
| Guldplate | 2010-11-02 10:18 | |
![]() | Nnumsan: Det är inte långt men avsides. Brogatan är ju inte känd för liv och rörelse. =) | |
| pion ekrot | 2010-11-02 10:21 | |
![]() | Jag dricker inte alkohol ( tycker det är äckligt på många sätt), istället blir det alkoholfritt vin/öl/mousserande eller helt enkelt något annat gott. | |
| kulspel2 | 2010-11-02 10:35 | |
![]() | Belgiska öl, irish coffe och rödvin är det som går mest här hemma. Vet inte vilket som är godast det varierar från gång till gång vad jag är sugen på. | |
| ojjojj | 2010-11-02 10:43 | |
![]() | dricker det mesta, men aldrig mycket.. det är humöret för dagen som avgör vad det blir ;) ett glas vin till maten sitter inte fel, eller en öl... nu när det börjar bli kallare är det ju gott med nåt varmt, glögg eller varför inte en irish coffe.. på sommaren är det ju gott med en kall öl, alkoholhalten är inte så viktig *undras om det inte blir en varm drink till helgen* | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-11-02 17:06 | |
![]() | Getpiss, eller vänta.. Öl tror jag det visst hette. | |
| Tobbelurken | 2010-11-02 18:09 | |
![]() | Jag dricker inte alkohol.... föredrar en iskall cola med is och lime.... | |