Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 18 806 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Hedokatt | 2010-11-11 17:52 | |
![]() | "det var inte jag som började" ;) | |
| Mimikryp | 2010-11-11 18:11 | |
![]() | Bete er som de vuxna ni är! ;-P | |
| Hedokatt | 2010-11-11 18:16 | |
![]() | Act your age, children! | |
| slånbär | 2010-11-11 19:39 | |
![]() | Hedokatt-nu ber jag dig att hålla dig till ämnet . Du kan gärna skapa en egen tråd om du tycker att din vinkling känns viktig men jag tänker inte fortsätta att diskutera dina åsikter i frågan då det inte har med ämnet att göra. Det handlar inte om åldersgränser på spel och huruvida det är bra eller dåligt för barn och ungdomar att spela. Håll er till ämnet eller starta en annan tråd. | |
| Lillstölla | 2010-11-11 20:11 | |
![]() | Jösses sån attityd ett par i denna tråden har. Löjligt! Måste säga att jag är på Slånbärs spår i denna frågan, hörde för lite sen en kille som jobbar med datorer och med dataspelsutveckling säga att datorerna är underordnade spelens utveckling, vilket verkligen verkar stämma. Är dock lite kluven, självklart vill jag ha bra spel, men inte till vilket pris som helst. | |
| bobo flux | 2010-11-11 20:17 | |
![]() | slånbär, om ungarna jobbar ihop pengar till sina spel så kan de väl jobba ihop pengar till de nödvändiga uppgraderingarna som dessa spel kräver också? | |
| bobo flux | 2010-11-11 20:32 | |
![]() | Dessutom köper jag inte riktigt din jämförelse med bilarna. Ungarna får väl anpassa sina spelinköp efter rådande datorprestanda, alternativt sjäklva betala för eventuella uppgraderingar? Det är ju som om min unge skulle komma hemdragandes med en yachtmotor när han vet att jag bara har en roddbåt som på sin höjd fixar en utombordsmotor. | |
| slånbär | 2010-11-11 20:46 | |
![]() | snälla nån-hur blev detta en tråd om vem som betalar för vad. Jag har inte någonstans skrivit att jag betalar för grejerna . Det gör ungarna själva. Det jag skriver om är att jag tycker det känns som att spelutvecklingen går för fort-känns som att spelen blir lite bättre enbart för att man ska vara tvungen att köpa nya datordelar i samma takt. Läs inläggen innan ni börjar dra felaktiga slutsatser. Det är fortfarande dyrt att uppgradera datorerna i takt med spelens prestandakrav oavsett vem som betalar. | |
| Lillstölla | 2010-11-11 21:05 | |
![]() | Ja just det Bobo, håll dig till ämnet;) | |
| bobo flux | 2010-11-11 22:39 | |
![]() | slånbär, jag läste att dina barn betalar för spelen. Och jag slog fast att om man vill betala för ett spel som kräver vissa uppgraderingar så får man väl räkna med att betala för uppgraderingarna också. Vad är det jag har missat? Jag tycker i alla fall att man får mätta mun efter matsäck. Vill man absolut spela de senaste spelen så får man väl vara beredd att betala för de uppgraderingar de kräver? Är man inte beredd att betala så får man väl hålla till godo med det man redan har. Vad är problemet? Denna princip gäller ju i princip allt som finns på marknaden...hi-fi, bilar, inredning etc etc... | |
| slånbär | 2010-11-12 07:59 | |
![]() | Bobo-jo du har verkligen missat poängen. Självklart får ungarna betala själva för det uppdateringar som krävs jag har inte påstått något annat . Det är inte det tråden handlar om. Jag ifrågasätter varför spelen måste utvecklas så snabbt att en två år gammal dator som vid köptillfället var absolut bland det bästa man kunde köpa efter två år knappt duger att spela på längre. Detta enbart pga att spelutvecklingen går så himla snabbt. Det jag säger ar att det verkar som att branchen jobbar ihop just för att vi ska tvingas att lägga ut mer pengar varje år . Detta förutsatt då att man känner att man vill har spelen-då får man vackert gilla läget. Men dom flesta andra saker som finns att roa sig med kräver inte uppgradering i den takten. På filmsidan tex så hängde ju videon med i många år, sedan kom DVD och trots att blue ray har kommit så säljs fortfarande alla nya filmer även som DVD så man kan se en nyutkommen filk utan att behöva köpa en ny spelare varannat år. Hur kul skulle det vara om det ungefär vartannat år var så att dom nya filmerns enbart gavs ut i ett format som kräver att du köper en ny spelare för ett par tusen? Annars får du vacker kolla på gamla filmer eller se dom nya på bio. Det är detta tråden handlar om-inte huruvida mina ungar betalar för sina saker själv eller inte. | |
| bobo flux | 2010-11-12 09:55 | |
![]() | Vad förväntar du dig att spelmakarna ska göra då? Tillverka två varianter på sina spel, där den ena går att använda på gamla datorer? De strävar ju givetvis efter att kunna erbjuda en bättre produkt i form av bättre spel. Då får man ju räkna med att de också i de flesta fall måste öka prestandan. Ska datorspelstillverkarna själva bromsa upp sin utveckling bara för att folk inte ska behöva lägga pengar på att förbättra standarden på sina datorer? Är man missnöjd med de premisserna så behöver man faktiskt inte köpa spel som kräver uppgraderingar av datorerna. Det är inget tvång och man överlever nog ändå. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-12 10:39 | |
![]() | word | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-12 10:59 | |
![]() | Nåt som vore kul är om spelmakarna ägnade lite mer tid åt att försöka optimera programkoden för att speeda upp spelen, i stället för att bolla över det problemet på hårdvarukillarna. Men det är inte precis något jag förväntar mig att de ska göra. :) | |
| wildman | 2010-11-12 11:10 | |
![]() | Håller med resurrection, eftersom jag jobbat mycket med kravställning och projektledning i olika utvecklingsprojekt (dock inte om spel) så vet jag tyvärr hur ovanligt det är med utvecklare som bryr sig om detta med optimering. Man har helt enkelt varit bortskämd med att hårdvaran löser sådana problem. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-11-12 11:33 | |
![]() | Tekniken går framåt, kapitalet styr. Få tillverkar saker dom inte kan tjäna pengar på. | |