Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-13 01:29 | |
![]() | Kilopriset på guppi lär vara rätt högt, så jag avvaktar. | |
| Nattflyg | 2011-01-13 04:09 | |
![]() | Halldins Lax (en av få fiskrätter jag faktiskt äter) [som förövrigt är grymt gott) fördel så där =P En bit färsk laxfile med skinn(ska man fuska funkar dom där frysta enbits förpakningarna oxå, men dom smakar ju inget och e halvtorra från början= resultatet blir mkt sämmre), skölj av fjäll o dyligt: lägg i en insmord ungsform med skinnet neråt. Salta/Peppra efter smak Hacka en knippe färsk dill (funkar med fryst el frystorkad me). Strö över laxen i ett tjockt lager. Ha ett täcke med lätt majonäs(el vanlig för den som föredrar de) över det hela. In i ugnen. 20-30 min[beroende på storlek] Klart! Serveras med fördel med kokt [mandel]potatis till o en skiva citron. | |
| travmys | 2011-01-13 06:10 | |
![]() | Min absoluta favorit är stekt saltsillfile med vit löksås och potatis. Går att steka direkt i stekpannan eller i ugn. Är man lite saltsugen så kan jag rekommendera detta. | |
| Mimikryp | 2011-01-13 06:37 | |
![]() | travmys; Hur gör du den vita löksåsen? | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-01-13 06:43 | |
![]() | Ugnen på 200 grader, annars kan man få vänta länge innan de små paketen är klara. ;) | |
| Bettanse | 2011-01-13 07:13 | |
![]() | Stekt panerad strömming med hemlagad potatismos och en kall öl är mumma det oxå! | |
| värmeljus | 2011-01-13 08:24 | |
![]() | mmmmm mums tyvärr äter jag för lite fisk o ändock är det så gott | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-13 09:34 | |
![]() | grillad spigg | |
| ojjojj | 2011-01-13 09:45 | |
![]() | ta en bit lax *portionsbit* skåra den, tryck i smaksatt bredbar ost i skåran in i ugnen ca 20-30 min i 200 grader lätt och gott att göra :) | |
| Allahu akbar - Ej medlem längre | 2011-01-13 10:17 | |
![]() | Hacka purjolök, potatis och morötter i små tärningar. Fräs i en panna med olivolja. Lägg i ett paket saffran, en fiskbuljong, dill och och sedan grädde. Låt puttra ca 15 minuter. Lägg sedan ner bitar av fisk, tex lax och torskfile. Låt koka 5 minuter. På slutet kan man också lägga ner räkor dom ska dock ej koka utan bara bli varma. | |
| blue_moon | 2011-01-13 10:25 | |
![]() | Undrar hur trollmor ttiittii bär sig åt för att mätta sina elva barn med grillad spigg? | |
| schmuppisch | 2011-01-13 10:27 | |
![]() | Panerad rödspätta: Vispa ett ägg i en skål Lägg ströbröd samt kryddor (vitlökspeppar & citronpeppar) på en tallrik och blanda ihop. Doppa en fiskfilé i först ägget och sedan o ströbrödsblandningen. Fyll stekpannan med massor av margarin för att förhindra att fisken fastnar eller tappar paneringen, och stek sedan i 3 - 4 minuter. VOILA! SErvera med ris eller potatis och någon god sallad. | |
| Mimikryp | 2011-01-13 10:58 | |
![]() | Ska man verkligen FYLLA stekpannan med margarin, Schmuppisch? ;-) | |
| Quicka | 2011-01-13 11:03 | |
![]() | Ta laxbitar, finns ju bra frysta, bred på ett lager pesto o stek i ugn ca 25-30min. Servera med bakpotatis eller i princip vad som helst. | |
| schmuppisch | 2011-01-13 16:08 | |
![]() | japp, fyll upp den till bredden så fastnar inget ;) | |
| Mimikryp | 2011-01-14 14:47 | |
![]() | Låter ju mer som att de blir friterade då, men okej. ;-) | |
| SkySpy_ | 2011-01-14 15:27 | |
![]() | Bryn schalottenlök i pannan i med pressad vitlök krossade tomater, vitt vin, grädde, fiskfond samt saffran. Häll över tärnad laxfilè och sjud tills laxen är klar. Häll över räkor i slutet, ska bara bli varma och inte sega. Skiva avocado i tärningar och ha till soppan. Självklart vitt vin att dricka till samt något gott vitlöksbröd. | |
| apajävel | 2011-01-14 16:07 | |
![]() | Jag har ett skitgott recept på lax att dela med mig av, och det är superlätt; Sweet chili-lax 1 laxfile / person Sweet chili-sås Salt, peppar Ris Lägg laxfilé i en ugnsform, salta och peppra och häll över sweet-chilisås. Lägg in i ugnen 200´C och låt vara ca 10 min eller tills de känns klara. Koka ris och blanda till kall sås av sweet-chilisås, creme fraige, lime, salt och peppar (brukar stå på sweet-chiliflaskan). Ät med sallad till. Supergott | |
| Stenknäck | 2011-01-14 16:49 | |
![]() | Panera några torskfiléer och stek dem och gör sen en sås med dill och kokt potatis till och kanske lite ärter. Det är inte så dumt. | |
| Maad Max | 2011-01-14 17:22 | |
![]() | SkySpy skrev precis vad jag tänker laga idag. Nästan iaf. Ingen saffran dock... | |