Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 18 777 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-18 13:49 | |
![]() | den här ungen ser trött ut varje gång jag ser honom,men det är konstigt att så många väljer att blunda för problemen och inte vill veta om deras barn gör fel,det är alltså bättre att blunda och låtsas att problemen inte finns ,en att ta tag i problemen ? | |
| Sangria | 2011-01-18 13:57 | |
![]() | Men tiitti-det är ju inte din sak att göra. Det är ju inte ditt problem. Det är en sak om barn far illa pga av alkoholmissbruk,misshande l och andra svåra saker men att grannar och föräldrar till andras ungar har åsikter om vilka sovtider man har är att överdriva kraftigt. Det är var och ens privatliv . Dom som kan ha möjlighet och som överhuvudtaget skulle kunna ha något med det att göra är i så fall skolan men absolut inte andra föräldrar. Du måste verkligen försöka förstå att det inte är ditt bekymmer-vi talar inte om tioåringar som är ute och super till fyra på morgonen utan som är uppe sent på kvällen. | |
| Sangria | 2011-01-18 14:00 | |
![]() | Jag vände mig själv vid ett tillfälle till rektorn på min sons skola när han gick i nian då han berättade att en tjej på skolan skar sig i armarna. Jag känner både tjejen och föräldrarna (inte jättebra men ändå) men jag skulle aldrig drömma om att gå direkt till dom och fråga om dom hade problem? Jag tog det med skolan för dom har i så fall redan den kontakten men barnet och föräldrarna och vet hur man hanterar liknande situationer. Det kan vara väldigt kränkande att gå på folk på ett osmidigt sätt med sina pekpinnar. | |
| Tess 08 | 2011-01-18 14:45 | |
![]() | ... Tackar för ett gott skratt! Håller med om dessa pekpinnar och "jag-vet-bäst"-attityder. Vårt äldsta barn lägger sig i princip när han vill... han är 16 och har oftast inga problem att komma isäng på vardagarna. Vårt mellanbarn lägger sig 21-22 beroende på vad som hänt och vad som kommer att hända, pga hennes "problem" behöver hon mer vila än andra och en helt vanlig skolvecka kan bli rätt jobbig för henne... så ibland blir det tidigare kvällar och ibland lite senare.. hon fyller snart 13. Minstingen är största problemet när det gäller sömn. Hon har sååå svårt att somna! Och hon behöver verkligen sin sömn :/ Vi försökte förut med en strategi, men det verkar inte ha lyckats så nu ska vi testa en annan... Det är jättejobbigt att ha barn som inte KAN somna. Och ja! Fröken i skolan frågade om hon sov för lite eftersom hon blivit lite förändrad... så de är medvetna om våra bekymmer. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-01-18 14:51 | |
![]() | Jag tror inte riktigt på att utgå från egna förutsättningar när man dömmer andra, Jag har en far som bara sover 4-5 timmar per natt, har alltid gjort. Jag tror framför allt inte på att skuldbelägga något kring sömn, är rädd för att det kan i sig ge sömnsvårigheter. Skapa förutsättningar och generella regler är bra, men vi ska nog inte rota för mycket i några perioder hit och dit med mindre sömn. | |
| vildman | 2011-01-18 15:03 | |
![]() | Mina barn har nog dessvärre ärvt mitt låga sömnbehov för de sover på appret för lite, men inget vi försökt har lett till någon förbättring. Min stora på 9 , snart 10 år lägger vi vid 21 tiden, men han har så svårt att komma till ro att han ytterst sällan somnar innan 22-22.30. Den lille som är 3,5 somnar vanligtvis vid 19.30-20 tiden. Det ska då sägas att vi vanligtvis stiger upp vid 7.30. Det är ju ganska relevant att veta när man stiger upp för att döma vad som är lagom i andra ändan :-) | |
| vildman | 2011-01-18 15:04 | |
![]() | Själv har jag sedan 15 års åldern sällan sovit mer än c:a 6h per natt. | |
| Succulent - Ej medlem längre | 2011-01-18 15:10 | |
![]() | det handlar inte bara om sömn utan rutiner som är till hjälp senare i livet. Sedan måste man också som förälder ha en chans få något gjort innan man själv ska i säng. Vi kör stenhårt tystnad kl. 2100 även för de äldre barnen | |
| slånbär | 2011-01-18 15:53 | |
![]() | succulent-hur gamla är dom äldre barnen då? Mina går på gymnasiet 16,18 år och lägger sig aldrig före tio på vardagarna ofta runt elva och i princip nån gång mitt i natten på helgerna. Dom har toppbetyg, skolkar aldrig ,tränar, festar och dricker aldrig. Har absolut inga problem att komma upp på morgonen och kommer aldrig försent även om dom många gånger måste gå upp kl 6.15 för att hinna. Alla är olika och har olika sömnbehov. Själv somnar jag runt 00.30 och går upp 06.00. har gjort så i många år och har inga problem med det. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-18 16:07 | |
![]() | Så mycket mer än jag du hinner i ditt liv, Slånbär. Avundsvärt. Hsh så har också små barn olika stort sömnbehov och en 11-åring kan behöva 8-11 timmars sömn, det går inte att säga samma tid för alla. Det viktiga är väl att barnet mår bra, inte att man håller militärisk disciplin hemma. | |
| slånbär | 2011-01-18 16:21 | |
![]() | zlipsten- så rätt så rätt. | |
| lilwayne | 2011-01-18 16:41 | |
![]() | 05.30 till 14.30. Perfekt! | |