Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 18 798 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gills | 2011-01-24 17:22 | |
![]() | Bara trams! Expressen och Aftonbladet hakar på... | |
| Megaherz | 2011-01-24 18:51 | |
![]() | jaså, så funkar det. Att amma är en grund att visa tuttarna men det här är okej 3.bp.blogspot.com/_T...60 0/2.jpeg Finns inget land som USA, delat mellan extrema moraltanter och asnakna modeller. jaja. Bilden är fin, det är okej att amma. tra la la lala | |
| Björn K-hamn | 2011-01-24 18:54 | |
![]() | Jag tycker det är roligt varje gång den konservativa kristna högern i USA luftar sina värderingar, den är så diametralt motsatt kulturen i Hollywood som sprids över världen. USA verkar ha 2 olika kulturer vilket gör dem till ett spektakel av dubbemoral. Jag skulle nog också klandra Miranda Kerr om hon satt i Teheran och ammade, som ett kulturellt snedsteg, men har svårt för att inte se det komiska i att hon klandras för att göra det i USA, leve dubbelmoralen! | |
| värmeljus | 2011-01-24 18:55 | |
![]() | amma är vackert och den som blir störd av det har problem | |
| MegaSOL | 2011-01-24 19:00 | |
![]() | Att amma är naturligt men man kan va lite smidig man måste ju sitta mitt bland folk när dom äter kanske Kanske jag som har problem men tycker inte det är så trevligt när folk ammar precis hur o var som helst | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-24 19:11 | |
![]() | Är det okej att mata ungen med nappflaska på restaurangen då? Eller är det åldersgräns för att slippa svälta på en restaurang. | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2011-01-24 19:53 | |
![]() | snygga mammor är väl okej. | |
| dalapower | 2011-01-24 20:00 | |
![]() | Är pappa själv och har hjälpt min sambo att amma offentligt,jag ser till att hon har det bra och skyler tutten med filt/jacka,det gör vi av hänsyn till dem som inte gillar att se på,för det finns faktiskt folk som inte gillar det.När jag sitter och äter på restaurang vill jag inte se massa bröst och barnspyor rätt upp i ansiktet. | |
| Muscat | 2011-01-24 20:24 | |
![]() | Visst är det naturligt att amma och jag lägger ingen som helst aspekt på det moraliska eller stötande i det. Men amningen för mig var en stund mellan mig och barnet och då ville jag vara mamma till 100 %. Inte upptagen av annat än mitt barn. Att som många mödrar gör idag santidigt som de ammar, äter de själva, skrattar, pratar och är uppslukad av annat än just av att amma. Det vänder jag mig emot. Amningstiden är såå kort så jag ville njuta av den tiden till varje pris. Det andra kommer åter men aldrig amningstiden. | |
| MegaSOL | 2011-01-24 20:25 | |
![]() | Nappflaska är väl ändå en helt annan grej...? Då sitter du ju inte o ammar från bröstet direkt. Tycker många ändå tar hänsyn o det är skönt för som sagt inte så mysigt o se bröst o annat när man själv e ute o ex käkar | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-01-24 20:47 | |
![]() | Jag tar alltid hänsyn när det gäller ammning och är djupt respektfull. Vad det gäller min lille älsklings behov det vill säga. Den vuxna människa som har invändningar mot att jag ger mitt barn det han behöver så är det deras problem. Oftast är det diskret, ibland går inte det. Men det är klart att min lille kille vill ha lite lugn och ro när han käkar. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-01-24 20:47 | |
![]() | Har inga problem med mammor som ammar offentligt och skulle utan tvekan göra det själv om det behövdes. Hur man kan irritera sig på nakna bröst (som alltså faktiskt är till för att ge mat åt nyfödda i första hand) övergår mitt förstånd. Vissa tycker visst att det skulle vara osmakligt vid ett matbord, på samma sätt som annat "slabb"? Det förstår jag inte? Hur tänker man då? Vilka associationer har man? Det jag däremot tycker är, som också någon skrev, att amning sker bäst i lugn och ro. Det är en magisk stund av ro och närhet mellan dig och barnet. ta vara på den. Till sist bara till den som skrev att hon ammer ett 14-månaders barn: Tänk på att långvarig amning kan ge karies och inte är nyttig när barnet med fördel kan äta "vanlig" mat eftersom bröstmjölken är mycket söt. Bröstmjölk är fantastiskt viktig för ett nyfött barn, direkt olämpligt för ett större. | |
| nyckelpigan_ | 2011-01-24 20:48 | |
![]() | Lite konstigt att något så naturligt som att ge sitt barn man genom amning kan bli "fel". Likaså är med död som är också är naturligt. Det skall inte finnas, i alla fall inte för yngre eller medelålders människor. När människor behöver andra som mest vet man inte längre hur man skall bete sig. Är inte vårt så kallade civiliserade samhälle fantastiskt? | |
| petidin | 2011-01-24 20:54 | |
![]() | Osmaklighet i att amma utan diskretion är inte en motsättning mot vad som är naturligt eller inte. Bara för att det är naturligt att bajsa så innebär inte det att det är nice att någon gör det samtidigt som annat folk sitter och fikar. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-01-24 20:57 | |
![]() | "Bara för att det är naturligt att bajsa så innebär inte det att det är nice att någon gör det samtidigt som annat folk sitter och fikar." Och det är en relevant jämförelse? | |
| petidin | 2011-01-24 21:02 | |
![]() | Tja, om man ska prata om vad som är naturligt och inte så kan det väl vara relevant. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:04 | |
![]() | Man brukar ju oftast inte bajsa vid matbordet. | |
| henrik_l | 2011-01-24 21:04 | |
![]() | Jag skulle tappa matlusten direkt om jag såg morsor som ammade på restaurang. Det måste ju fasen vara för att visa upp sig eller visa hur duktig man är eller nåt sånt. Herregud kan man inte amma ungen hemma? Riktigt vidrigt är det. Då borde man ju få pissa i en hink offentligt med. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:06 | |
![]() | HAHA säg att du skojar annars dör jag nog | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:07 | |
![]() | "Tja, om man ska prata om vad som är naturligt och inte så kan det väl vara relevant." Men frågan gällde väl huruvida det var osmakligt eller inte med amning vid t.ex. matbord, inte vad som är "naturligt". | |