Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade54
Mobilspel
Pågående19 337

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tvålis - Ej medlem längre2011-08-19 14:59
Antal inlägg: 4429

Jo men där pratar vi ju bara om ett 20-tal högst. Jag tycker att generalisera utifrån detta är knepigt. Men det är ju bara en åsikt:)

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-08-19 16:42
Antal inlägg: 31064

Gnill och bove har sagt saker jag skriver under på.

RåzaMåln2011-08-19 17:01
Antal inlägg: 132

Jag är inte ett dugg rädd för att uttrycka mina åsikter, trots att jag emellanåt får skit för det. Precis som några skriver lär man ju gärna tjejer att vara tysta, snälla o.s.v.. Inte ta för mycket plats. En tjej som yttrar sina åsikter "för ofta" anses ibland vara en jobbig, gnällig feminist (feminist används då som en sorts förolämpning). Feministfitta har man ju också fått höra. Och jodå, jag är feminist, och jag har en fitta- och inte skäms jag för det. Däremot är det oerhört tragiskt att det används som förolämpningar.

Hur som helst, så kan jag förstå att en del kvinnor är rädda för att uttrycka sina åsikter p.g.a. detta. Sen lever väl mycket gammalt tänk kvar kan jag tänka mig, d.v.s. att kvinnan tycker som sin man... min mamma är ett exempel på det, tar nästan alltid de åsikter som hennes man har utan att kunna motivera varför mer än att mannen sagt att det är så. Så de lever väl mycket kvar i könsrollerna, de som resonerar så.

vigren2011-08-19 17:18
Antal inlägg: 1146

Är inte alls rädd för att föra fram mina åsikter men jag blir j-a förbannad om någon skall tala om att min åsikt är "fel". Min åsikt är ju precis rätt för mig och den skall ingen försöka få mig att ändra på för att det skulle vara mer "rätt". Att vinna en diskussion är i mina ögon endast möjligt om det gäller helt konkreta saker som går att bevisa-motbevisa. Mina åsikter är helt rätt för mig precis som dina åsikter är de rätta för dig! Betackar mig för "åsiktsätare"...

jpcnrd - Ej medlem längre2011-08-19 17:49
Antal inlägg: 620

sådana här trådar slutar alltid i en orgie av halmgubbar. Jag har följt flera av de kvinnliga användarna här och skriver naturligtvis under på att ni får utstå en del mothugg. Tyvärt bottnar dessa i att era argument är så fattiga, era åsikter dunkla och ogenomtänkta och er retorik barnslig.

Och nej, det här inlägget "bevisade" ingenting. Några av er kommer att ta åt er och innerst inne vet ni varför.

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-08-19 18:01

Jag upplever aldrig min könstillhörighet som ett handikapp men så beter jag mig inte handikappat heller.

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-19 18:37
Antal inlägg: 675

jpcnrd 2011-08-19 17:49

"Jag har följt flera av de kvinnliga användarna här och skriver naturligtvis under på att ni får utstå en del mothugg. Tyvärt bottnar dessa i att era argument är så fattiga, era åsikter dunkla och ogenomtänkta och er retorik barnslig."

Hm...njo, jag slänger också ett öga på vad en del skriver - bland annat dig då, jaap. Och hade du skrivit _något_ annat än det här ovan, så hade det nog varit ganska förvirrande, eftersom du för en tid sedan skrev att du inte kan komma på en endaste kvinna du anser vara intelligent nog att ha som middagssällskap (eller hur det nu var? minns inte så exakt).
Så heder åt dig - menar jag alltså. Du följer väldigt väl din egen logik.
Sånt är alltid bra, så som jag ser det.

YamahaJet2011-08-19 18:48
Antal inlägg: 2239

Hade inte en mer passande frågeställning varit "Svennars åsiktsrädsla"?

mrperfect2011-08-19 18:53
Antal inlägg: 11437

jag tycker att många frågeställningar har "både-och" i sig så det äör svårt att bestämma sig..

Mindymoo2011-08-19 18:56
Antal inlägg: 1743

"sådana här trådar slutar alltid i en orgie av halmgubbar."
Vet inte vad det betyder. Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta ;)

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-19 18:58

Mmm...jag vet; å ena sidan och å andra sidan...

Och så är det ju. Livet är sällan svart eller vitt och för mycket tvärsäkerhet kan nog många gånger vittna om något annat än om...hm...klokskap. - Typ.

-FaMo- - Ej medlem längre2011-08-19 19:45
Antal inlägg: 2999

För mig är det mest obegripligt att man har ett behov av att konstant hävda sin åsikt, vare sig det är en kvinna eller man.

Man tycker som man tycker, det kan givetvis noteras... men att vara påstridig i förhoppningen/tron att man ska värva "medtyckande" eller helt enkelt för att man har svårt att släppa taget i en diskussion, det är vanligast att se i detta forum.

Det ältas o det ältas o det ältas.
Redan första gången folk skriver så har man förstått vart de står.
Borde räcka tycker man.

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-19 19:57

FaMo *?*
Gjorde folk som du föreslår, så skulle det aldrig kunna bli några _diskussioner_. Och inga tankebanor kunde spinnas vidare i....Väl?
Det vore trist.

Men det där: "men att vara påstridig i förhoppningen/tron att man ska värva "medtyckande"
håller jag med om. Onödigt. Fast jag har kanske agerat så själv också ett antal ggr.

-FaMo- - Ej medlem längre2011-08-19 20:11
Antal inlägg: 2999

Kanske mest handlar om att jag tycker att de så kallade diskussionerna i trådarna här spårar ur. Iaf i Snack, som inte borde innehålla tillräckligt avancerade ämnen för att de skulle uppstå. Men så gillar vissa att "tjafsa", älta, diskutera, propagera vad än ämnet handlar om.
Snack är mer lättsamt, så jag blir mest trött när det upprepas samma ord om o om igen. Tänker: Jaja, vi fattar nu - men vi håller inte med.
I Seriöst kan jag förstå, även om vissa skribenter borde hålla sig borta därifrån också ;) De har inte förmågan att argumentera för sin sak o blir därmed rätt fåniga med sina inlägg.
Seriöst kräver sin författare, oavsett åsikt.

Min undran är mest över de som ideligen måste tycka, om allt, jämt, överallt o hela tiden... vad är problemet?

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-19 20:47

FaMo. Det var många bra tankar. Du borde yttra dig oftare, och på flera ställen. Sluta upp med att snåla med dina åsikter. ;)

jpcnrd - Ej medlem längre2011-08-19 21:13
Antal inlägg: 620

öhmöh,

Fast jag tycker å andra sidan inte att kvinnor generellt sätt är sämre debattörer än män, bara att de läser in misogyna undertexter i kritik som riktas till kvinnor. Min poäng var att i det fall kvinnor får kritik i det här forumet så brukar det vara välförtjänt.

Jag ''glömde'' att nämna att det vanligtvis även är välförtjänt när män får kritik i det här forumet, för det verkar inte behöva påpekas. Män bitchar inte om manshat vid minsta lilla mothugg.

Däremot har kvinnor förbluffande ointressanta intressen, det vidhåller jag naturligtvis (vem gör inte det, man som kvinna?).

crooked rain - Ej medlem längre2011-08-19 21:18
Antal inlägg: 6334

"Män bitchar inte om manshat vid minsta lilla mothugg."

Lol. Är Pär Ström en brud då, menar du? Näää. Väldigt många män bitchar om manshat. Precis som kvinnor bitchar om kvinnohat. It's all in the game yo, som Omar skulle säga.

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-08-19 21:22

Men Pär Ström är väl å andra sidan ganska icke-representativ? Jag får nog hålla med om att kvinnor har lättare för att hemfalla åt den där sortens martyrskap.

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-08-19 21:25

Ett martyrskap som gör att man slipper granska sig själv självkritiskt - förklaringen finns ju alltid utanför en (i den patriarkala maktstrukturen). Mycket behändigt.

nyckelpigan_2011-08-19 21:27
Antal inlägg: 543

Jag är inte åsiktsrädd.

Däremot så ser jag till att vinna det jag vill.

Ofta så är åsikter inte "att ta hem spelet".

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?