Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 693

Forumkategorier

Användare Inlägg  
schmuppisch2011-09-10 15:45
Antal inlägg: 596

ordlistan är katastrof, och böjningarna är inget att hurra för. men det är mysigt ändå.

Betapet kommer för alltid vara no.1 för mig, men det är skönt att kunna varva :)

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-09-11 00:24
Antal inlägg: 5801

Jag retar mig inte på reklamen . . . Jag retar mig på den där j***a frågan om jag vill upgradera för 22:- kronor. Har jag svarat NEJ femtio gånger så MENAR jag NEJ!!!

Poussitiv - Ej medlem längre2011-09-11 00:30
Antal inlägg: 1099

Ordlistan är underbar, frågan om uppgradering bara älskar jag och villa bara spela igen :D

Slocum2011-09-11 00:44
Antal inlägg: 44

Fascinerande med allt WordFeud-hat. Känns lite grann som Facits gamla räknemaskiner mot dom fula, dumma elektroniska från Japan. Ni får själva avgöra vilka ni är och vilka WordFeud är och vilka som avgjorde.

Enligt min åsikt så skulle man kombinera Betapet-kompetesen med WordFeud-kompetensen. Snacka om ett inflöde till Alfapet-scenen. Vanliga förbund/sporter/idrotter/ spel skulle gråta åt sådan reklam och inflöde av spelare. Ni väljer att håna dom och raljera över ordboken? Hallå!

Poussitiv - Ej medlem längre2011-09-11 00:51

Bra, Slocum.
Ett enormt intresse som gagnar vår framtid, matte och svenska, på en och samma gång.

Slocum2011-09-11 01:07
Antal inlägg: 44

Nu jag vet inte om du är ironisk, Poussitiv, men så här tänker jag. Vi har ett Betapet-spel på nätet som jag har hittat till eftersom någon tipsade om WordFeud-appen. Dom jag har mött på WordFeud har jag krossat (jag tror att det är 53-1 trots att många har jobb där man måste använda hjärnan). På Betapet är man mycket bättre.

Vi har olika ordlistor och genetiv-s som är absurt på WordFeud. Men So what? Dom är bättre på teknik! Hata dom inte och förlöjliga dom. Samarbeta! Ni har en unik möjlighet att växa. Ta mig som ett exempel. Helt plötsligt så är jag intresserad av SM i Alfapet. Jag visste inte ens att det fanns tidigare.

Och tänk er möjligheterna i dessa särskrivningens tider. Tänk er svenskalektionerna. Helt plötsligt är det kört att särskriva Xylo Fon. Inga poäng och därmed lär sig barnen att stava korrekt. Och vilken fördel för dessa bara att kunna ord som Zest och Azer (lite ironi där om jag skall vara ärlig).

Sluta hata och börja samarbeta! All elit kräver en stor amatörbas och i har fått den via WordFeud.

Poussitiv - Ej medlem längre2011-09-11 01:17

Jag är inte ironisk. Det finns ett enormt sug därute efter matematik- och svenskakunskaper. Det gäller att finna de rätta verktygen för att uttnyttja dem. Betapet, WF, alfapet, Cheops osv är några av dem.

sannabra2011-09-11 09:28
Antal inlägg: 105

Nu har jag testat wordfeud (laddade ner för ett par dagar sen) och jag förstår inte hypen riktigt. Men kan tänka mig att det är många som inte testat Betapet som tycker det är jättekul "därför". Personligen så har jag redan tröttnat eftersom att det går så lååångsamt. Stör mig lite på ordlistan också. Motståndet är ju inte heller så stort... men kanske är annorlunda om man spelar med personer från betapet eller såna man känner.

Dock tycker jag deras app är mycket bättre än Betapet-appen, den vill inte ens funka på min mobil och gillar utseendet på wordfeud.

Resurrection - Ej medlem längre2011-09-11 09:35
Antal inlägg: 11463

Jag fick också krupp i början för att det gick så långsamt och körde i gång så många spel som det bara gick, men Wordfeud är liksom en annan grej insåg jag snart. Jag hoppas verkligen att de fixar till ordlistan, men annars fyller formatet där man drar ett drag lite när man känner för det en funktion. Närhelst man står och väntar på bussen eller i kön på systemet kan man slänga iväg ett drag.

Btw, nu har du fått lite motstånd. ;)

Caligatia2011-09-11 11:56
Antal inlägg: 2187

nån som vet om wordfeud finns för Symbian (Nokia N8)?!

Existenz2011-09-11 14:34
Antal inlägg: 19

Saker som gör att Betapet är enormt mycket roligare.
1) Motståndet suger på Wordfeud. 2) Ordlistan är helt barock på Wordfeud.

Men därmed kan jag förstå att de som inte upptäckt Betapet gillar Wordfeud, och visst är det smidigt att kunna lira i mobilen.

Existenz2011-09-11 14:35
Antal inlägg: 19

Däremot menar jag...

wertigo2011-09-11 15:19
Antal inlägg: 172

När det gäller motståndet på Wordfeud så kan du ju söka upp kompisar eller andra från tex Betapet med lite kunnande, då får du ju motståndet du saknar
Annars håller jag med, ordlistan är inte mycket att hänga i julgranen, men spelet i sig är kul tycker jag

Kirkelina2011-09-11 15:55
Antal inlägg: 972

Tycker inte att wordfeud och betapet är direkt jämförbara. Det är ju helt olika spel som vart och ett är kul på sitt sätt. Men helt klart så vinner Betapet i längden - på datorn. Betapet på mobilen har jag knappt spelat och en anledning är att det brukar vara svårt att hitta någon att spela med. Så där kanske wordfeud vinner då - som mobilapp.

Poussitiv - Ej medlem längre2011-09-11 15:55

Vi ska drilla motståndare nu, de kommer snabbt i kapp.

Greenline2011-09-11 22:12
Antal inlägg: 80

Av många inlägg här kan man dra slutsatsen att wordfeud är en bra möjlighet att locka fler till betapet. (Att de kompletterar varandra, och att de inte är ett hot mot betapets framtid). frågan är väl hur det sker på bästa sätt?

Delicious - Ej medlem längre2011-09-12 08:25
Antal inlägg: 11661

Sjukt tråkigt! WF alltså.

Lill-IT2011-09-12 10:20
Antal inlägg: 31596

Svenske mästaren i scrabble var med på nyhetsmorgon idag.. och spelade en match WF. Han gjorde även lite reklam för SM i scrabble.
Tyvärr har det inte lagts upp på tv4play än. Men för den som är intresserad så kommer det snart att läggas upp där.

Wille512011-09-12 11:17
Antal inlägg: 77

Betapet är klart roligare, men som mobil-app så fyller ändå WF sitt syfte.
Kul att kunna lira när man åker tåg etc. Jag o mina kompisar brukar köra en egen tidsgräns, där man måste passa/byta/lägga efter en viss tid.
När en fullständig betapet-app kommer byter jag direkt!

sina_shataz2011-09-12 19:13
Antal inlägg: 251

Skulle en bra Betapet-app finnas så skulle jag också byta. Men Woerfeud är skoj eftersom fler av mina IRLvänner spelar det.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?