Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 5 |
Mobilspel
Pågående | 19 877 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Minta | 2014-07-16 20:02 | |
![]() | Det gäller bara om personen ber om mitt råd. Då kan jag säga vad jag tycker, på ett hänsynsfullt sätt ändå. Men aldrig om personen inte bett om min råd. | |
lihans | 2014-07-16 20:07 | |
![]() | Vad är syftet med "diplomatin"? Har hen en så hiskligt djärv stil att det sticker i ögonen och blir ett problem för omgivningen/arbetsmiljön? Fattar inte. Vill man ha modetips frågar man väl, i annat fall får nog omgivningen ha överseende. | |
kryddeluntan | 2014-07-16 20:39 | |
![]() | Helt rätt Moose72. Alla människor ljuger, små vita lögner tror inte jag skadar någon. Om någon har köpt ett plagg och tycker det är fint, vem är jag som tar mig rätten att tala om för personen att det är skitfult, bara för att jag har en annan smak. | |
Axnx - Ej medlem längre | 2014-07-16 20:54 | |
![]() | Jag genomskådar en lögnare direkt! Ingen lurar mig..har hittils i mitt långa liv aldrig haft fel..Och de är inte dåligt avgjort med andra ord kan jag bara säga! | |
kryddeluntan | 2014-07-16 21:07 | |
![]() | Jag tror alltid gott om människor och har svårt att se om de ljuger, men jag har överlevt det med. Den som ljuger för att framhäva sig själv, mår själv dåligt och då har lögnen inget med mig att göra. | |
Zaskia - Ej medlem längre | 2014-07-16 23:11 | |
![]() | De som ljuger måste ha bra minne. | |
jellyflower | 2014-07-16 23:19 | |
![]() | Anx, hur vet du att ingen har ljugit för dig utan att du upptäckt det? Att du inte upptäcker en lögn betyder inte att det var sanning. Men jag antar att du skojade. Jag är trött nu, Visste ni att fler än 55 000 människor dör av rabies varje år? Det är för fn inte klokt. Och för att ni inte ska tro att jag luras: www.who.int/mediacen.../f s099/en/ Godnatt på er =) | |
6972mona - Ej medlem längre | 2015-12-10 15:12 | |
![]() | Ja! Det lönar sig att vara ärlig!!! | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-12-10 15:27 | |
![]() | Ibland behöver man ju faktiskt inte säga något om andras kläder, idéer o.s.v. Jag drar säkert vita lögner då och då som är helt onödiga. Att ljuga om allvarliga saker ogillar jag, dessutom kommer de oftast fram förr eller senare. | |
temperance | 2015-12-10 19:39 | |
![]() | Idag på seminariet sade jag till läraren att jag bara har 50 sidor kvar på boken vi läser, i själva verket är det nog 80-90 sidor. Det bara hoppade ur mig och jag tänkte direkt efteråt: "Oj, där ljög jag visst". Den typen av vita lögner tror jag vi drar varje dag och de gör förmodligen ingen större skada (förutom kanske för oss själva). Värre är med manipulativa, narcissistiska (för att förhöja sig själv) eller helt verklighetsfrånvända lögner, typ om vad man har för utbildning eller familjebakgrund. | |
temperance | 2015-12-10 19:40 | |
![]() | Att nedsättande kommentera andras klädstil eller frisyr har inget med ärlighet att göra, bara fräckhet. | |
Linders - Ej medlem längre | 2015-12-10 19:43 | |
![]() | Det är en nödvändig social färdighet som vi lär oss som barn... Lite jobbigt med mytomaner annars så är vita lögner bara bra. | |
nogfog | 2015-12-10 19:54 | |
![]() | verkar som de flesta här är eniga om att lögnen faktiskt behövs bland annat som ett smörjmedel i tex relationer.Lögn som används i syfte att skaffa sig fördelar eller skada andra är däremot förkastligt. | |
Kaninflugan - Ej medlem längre | 2015-12-10 21:37 | |
![]() | Lönar sig? Att utan att ha blivit ombedd tala om får någon att denne har en, i dina ögon, ful tröja? Hur vet du att din åsikt om andras kläder (t.ex.) är "sanningen"? Kan ju lika gärna vara du som har dålig smak.. Frågar nån om din åsikt så är det däremot helt okej att (på ett diplomatiskt) sätt säga din åsikt. Icke tillfrågad - icke okej. | |
temperance | 2015-12-10 21:41 | |
![]() | Jag har känt några personer som varit tvångsmässiga mytomaner, som dragit historier och ljugit om såväl stora saker som helt meningslösa, typ vad de ätit till lunch. Helt vidrigt beteende. | |
nogfog | 2015-12-10 21:57 | |
![]() | Sanning, vad är sanning ? | |
KjellAnders | 2015-12-10 22:03 | |
![]() | Försöker alltid tala sanning för då är de lättare att veta vad man sagt. Men visst förekommer s.k. vita lögner. Vad ska man svara då ett barn frågar "om de bakar pannkaka till de som bor i slottet eller vad gör dom" när man far förbi en kyrka där de ryker ur krematoriet. Då blev det en vit lögn. | |
wildman | 2015-12-10 22:06 | |
![]() | Jag tycker lögn är utmärkt. Livet blir mycket smidigare då ;) | |
dinodog | 2015-12-10 22:29 | |
![]() | Jag tycker inte det är okey att man tar sig friheten att vara brutalt ärlig. Om jag nu tycker att någon klär sig helt fel i mitt tycke, har fel frisyr och fula skor. Om jag nu skulle säga det till vederbörande, så skulle den personen kanske ha precis samma sak om mig, fast den håller käft med sina åsikter. En bekant till mig råkade ut för en sak igår. Hon kom promenerandes med sin hund. Hon får möte med en ung tjej i tonåren. Tjejen säger, det där var den fulaste hund jag sett. Min bekant fann sig direkt och replikerade direkt. Du var inte särskilt söt du heller, fast du äger kanske inte en spegel. Där tycker jag hon gjorde rätt. Det är inte okey att sägs vad som helst. Och gör man det får man vara beredd på att det kan slå tillbaka. | |
Jss | 2015-12-10 22:42 | |
![]() | Om folk som ljuger tycker vi inte.... | |