Spelrum
Giraffen46
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade75
Mobilspel
Pågående19 428

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rultatultan2014-07-25 12:09
Antal inlägg: 2446

Önskar SÅ jag hade pengar till en AC. Till och med katterna hänger med svansarna.

RambleTamble: det du skrev om att dricka varmt är inte dumt alls. Vet inte om det är ett sätt att lura hjärnan att tro det är svalare än vad det är, men det känns faktiskt inte lika varmt när jag kolkat i mig något hett.

RambleTamble - Ej medlem längre2014-07-25 12:14
Antal inlägg: 2728

Härligt att det funkar, Rultatultan :)

Mojäng2014-07-25 12:48
Antal inlägg: 115

Rultatultan: Det är precis som du skriver: du "lurar" hjärnan och därmed kroppens temperaturregleringssyste m. På samma sätt är det med dusch. Man ska INTE duscha kallt. Det känns skönt just i duschen men efteråt blir det etter värre. Duscha varmt till medelvarmt i stället.

dinodog2014-07-25 15:22
Antal inlägg: 4973

Ett riktigt hett bastubad är väl inte riktigt det man ser framemot.
Men faktum är att blir ju så mycket svalare när man kommer ut från bastun.

punatulkku2014-07-25 15:53
Antal inlägg: 523

Tänk om man ändå hade en bastu!! Det är ju helt ljuvligt o basta och sen komma ut o nästan småfrysa :)

Igår duscha jag i hett vatten, kanon i en halvtimme.
Upp mä alla fönster o balkongdörren, på mä tre bordsfläktar.. ( vi har myggnät o bor högst upp)..Hann bli lagom så man nääästan kunde sova men då börjar det stinka bränt!?
Ut på balkongen när blåljusen kom..Ingen brand hittades, däremot brinner det i stan och den lukten når ända hit..
Stänga alla fönster, tog ett sömnpiller som jag enbart använder vid akuta behov och inatt SOV JAG!
Ikväll ska jag testa ett hett bad och frysta sängkläder..

Jag är jätteglad att vi överhuvudtaget har värme men nån måtta får det väl ändå va haha..
Och bor man i ett av världens gnälligaste land så tror jag inte mitt gnäll gör så mycket varken till eller ifrån ;)

Alla sätt är bra utom de dåliga ;-)

punatulkku2014-07-25 15:54
Antal inlägg: 523

Och imorgon vinner jag nog 155 miljoner på Lotto, då blir det Ac i varenda rum ;)

Dammen2014-07-25 16:25
Antal inlägg: 646

Om 5 månader så firar vi jul. Julafton är över och det är bara att se fram emot minst 3 månader med snö, is och halka, saltade vägar och avåkningar. Folk som drunknar när de går på svaga isar osv. Kände ni frosten som grep tag i nästippen och oframkomligheten på vägarna och tågförseningarna. Hoppas mitt knasiga inlägg fått någon att börja njuta istället.....Lycka till med överlevandet. Själv har jag 42 grader utanför fönstren och kan tyvärr inte stänga dem g av brandskada i huset.....

kiwiskal2014-07-25 16:36
Antal inlägg: 2684

Dammen, det låter underbart det där med jul och snö och vinter! Fast först vill jag ha ljummen höst med färgsprakande löv

Dammen2014-07-25 17:01

Håller med Dig....då kan vi ju fantisera om härliga svampställen, lingon- och hjortronsylt. Tänk en sprakande brasa med våfflor, vispad grädde och varm hjortronsylt. Långpromenader och stekta äpplen och härliga smaskiga äppelkakor, kvällarna som mörknar och det blir tid för hösten bokflod. Tänka bort allt elände och värmen som plågar oss, är nog det enda sättet att överleva just nu. Kom just ut från duschen där jag stod ganska länge, är blöt i håret och skall nu festa på en kopp varm nyponsoppa med skorpa...... så får jag se om jag känner mig ännu svalare efteråt?

kattamaran2014-07-25 17:19
Antal inlägg: 189

Hoppas den här jäkla värmen går över snart. Har solallergi och blir väldigt allmänpåverkad. Men jag har ett bra tips om man måste gå ut i solen.

Klipp ut små bitar av en frottehandduk, tex rutor. Blöt dom, krama ur det värsta så det inte droppar, kasta in ett antal i frysen.

När du sen ska gå ut, så tar du en i handen och den kommer att smälta väldigt långsamt och du kan kyla dig med den och när det smältit är den fortfarande kall och användbar.

kattamaran2014-07-25 17:22

obs. Du ska inte vika dom fint eller nåt, utan skrynkla bara ihop dom som en pappersbit. Viker du dom, så smälter dom fortare.

kattamaran2014-07-25 17:29

Tips nr 2. Skär till en "viftare" av en gammal bordstablett av plast till önskat mått.

kattamaran2014-07-25 17:30

Tips 3: Fyll badkaret med svalt vatten. Doppa dig en stund vid behov och på med fläktarna och lägg dig igen.

uffew2014-07-25 20:20
Antal inlägg: 530

Ni som skriver att man ska njuta av hettan genom att tänka på hur kallt och eländigt det kan vara på vintern, då borde det ju även fungera tvärtom? När man står där och huttrar och fryser på vintern ska tänka på hur fruktansvärt varm det är med 30 grader plus.

Dammen2014-07-25 20:27

Precis så tänker jag - man skall inte bara grotta ner sig i eländet vare sig det är för varmt eller kallt utan man måste - för att orka - försöka tänka positivt eller tänka andra tankar. Det har hjälpt mig genom åren och jag är faktiskt ganska gammal. Tips är väl ok att ge varandra, alla har ju inte upplevt -32 eller + 42 någon gång tidigare, men att enbart klaga hjälper ju inte. Eller hur?

kryddeluntan2014-07-25 20:28
Antal inlägg: 12360

Tack för tipset med frysta handdukar kattamaran. Jag mår illa av för mycket värme, men på en marknad idag blötte jag ner solhatten under en kran med iskallt vatten, kramade ur den lite och den tryckte på skallen, mycket effektivt:)

kryddeluntan2014-07-25 20:32
Antal inlägg: 12360

Bra tips är alltid välkommet, sen är det olika vad vi klarar av bäst. Jag är van vid riktig kyla på vintern och klarar det bättre, och missunnar absolut inte värmen för dem som tycker om det.

ttiittii - Ej medlem längre2014-07-25 20:55
Antal inlägg: 37631

fyll petflaskor halvägs med vatten lägg dm i frysen,rulla in dom i en handuk och ha dom i sängen

kattamaran2014-07-26 04:20

Exakt Uffe... bra sagt. Jag längtar efter vintern idag kan jag säga. Och om det vore vinter så skulle jag inte längta efter 30 grader i lägenheten och 33 utanför... MED fläktarna på I lägenheten.
Varför sover jag inte.. för nu njuter jag.. bara 20 grader ute.

kattamaran2014-07-26 04:21

Imorrn ska jag träffa en barndomsvän.. som är singel och rätt snygg...het dag imorgon också.. schysst å träffa en svettpanna... och jag lider ju även av hyperhidros.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?