Spelrum
Giraffen | 7 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 6 |
Inloggade | 13 |
Mobilspel
Pågående | 19 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
RambleTamble - Ej medlem längre | 2016-01-14 00:43 | |
![]() | "maler ned".... Jag hade dragit. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2016-01-14 00:45 | |
![]() | Men det är självklart valfritt att leva med vem man vill. Bara jag slipper sånt. | |
volpe1964 - Ej medlem längre | 2016-01-14 01:12 | |
![]() | Av resultatet att döma hittills, så verkar hon vara smartast ;) | |
vigren | 2016-01-14 13:25 | |
![]() | Undrar vilka andra åsikter som blir "nermalda"... | |
Santiel | 2016-01-14 14:58 | |
![]() | vad otrevliga nästan alla är som svarar... varför ska hon lämna honom eller vice versa bara för att de har olika syn på hur köket ska inredas. visst retro kan vara snyggt, men kanske i lagom mängd :) det är snyggt att blanda gammalt och nytt. sen är det ju ofta nydesign på retrogrejer, inget från det faktiska årtalet. jag tycker ni ska sätta er ner och diskutera och komma fram till något ni båda gillar. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2016-01-14 15:36 | |
![]() | Jag sa inte att hon skulle lämna honom pga olika åsikter om köket. Jag sa att jag hade dragit om en man varit så föraktfull och sagt att han"maler ner hennes fjamsiga intresse". Viss skillnad. | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2016-01-14 16:31 | |
![]() | Ska bli spännande att höra hur det blir... | |
kuttile - Ej medlem längre | 2016-01-14 16:33 | |
![]() | Bygg ett eget kök i ett intilliggande rum och inred det precis som du vill. Fördelen med kök, är att de förutom att användas till att få överhanden i ett förhållande, kan nyttjas för matberedning; du kan alltså laga din egen mat i ett kitschfritt kök, ända tills någon kommer och säger att ditt kök är kitsch, varefter du renoverar. | |
mz_lzrd | 2016-01-14 17:24 | |
![]() | Det är alltid bra för ett förhållande om man kan mala ner varandras fjamsiga intressen. Det ger krydda åt tillvaron. Man vill ju inte sluta som Maria Kulle och Robert Gustafsson i 4 nyanser av brunt (2004). Det måste finnas dynamik i ett förhållande. Lite som i Bitter Moon (Polanski 1992) fast utan ryggmärgsskadan då, det blir ju att dra det hela för långt. | |
mz_lzrd | 2016-01-14 17:27 | |
![]() | Om nån säger att man har ett fjamsigt intresse så ska man lämna omedelbart. Svart och vitt. Ont och gott. Inga trista gråskalor. Inga mesiga kompromisser. Ingen tröttsam kommunikation. Ba ta barnen och dra. Det finns många män men det finns bara en självkänsla. | |
Santiel | 2016-01-14 17:48 | |
![]() | att någon skulle säga att jag har ett fjamsigt intresse skulle inte få mej att lämna någon... det låter på er som om det är detsamma som att ha blivit slagen och då ska lämna sin man. så om webb tjej tycker att en kille har ett fjamsigt intresse om han sitter och spelar retrospel hela dagarna så ska hon lämna honom? | |
omeganoll | 2016-01-14 17:57 | |
![]() | Som sagt; var bara glad att hon inte gillar det tyvärr återkommande 70-tals(o)estetiken med blaffiga tapeter och ett gravlikt mörker. 50-talet a´la Lasse Åberg har åtminstone ett antal poänger. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2016-01-14 18:38 | |
![]() | Santiel: om du läser vad jag faktiskt skrivit så har jag inte sagt vad någon annan "ska göra". Bara vad jag skulle gjort. Det är mig jag talar om. Mig. Ingen annan. Folk är olika. | |
kryddeluntan | 2016-01-14 21:44 | |
![]() | Under mitt 41 åriga äktenskap har jag lärt mig att kompromissa. Min mamma sa alltid att " en slug kvinna presenterar en ide, så att mannen till slut tror att han har kommit på idén och kvinnan får som hon vill". Tyvärr kom min man på det här och efter min fasansfulla inredning och gardiner på 70 talet, så sa han bara, " jag vill nog vara med och se hur du har tänkt det här". Sedan dess har det fungerat bra :-) | |
Daily Basis - Ej medlem längre | 2016-01-15 14:37 | |
![]() | Du får väl hålla efter kärringen. Släpper man dem med alltför lösa tyglar blir det ett helvete. | |
5vartbrokan | 2016-01-15 15:30 | |
![]() | Om 20 år? Då är det väl ändå dags att renovera ...? | |
magnusito | 2016-01-15 16:28 | |
![]() | Vill man ha så olika kök måste man genast skiljas | |
micro113 | 2016-01-15 18:52 | |
![]() | magnusito Eller så sätter man sig ner och kommer överens om en lösning som båda finner acceptabel och klarar man inte det så ger man tusan i att bygga om köket. | |
Daily Basis - Ej medlem längre | 2016-01-16 08:59 | |
![]() | Vårta kök är 35 år och fungerar fint. Bytt ut spis, fläkt och kylskåp till moderna grejer men resten är från 80-talet. Kvalitetskök som fungerar i 35 år till. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-01-16 09:44 | |
![]() | Ts,Ta Din könsroll på allvar lämna över möbleringen till frun,Skulle min man vara en kärring och börja bry sig om möblering så vore vi antagligen inte gifta. | |