Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 842

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2010-11-19 15:56
Antal inlägg: 17500

bra det.

Satyra2010-11-19 15:57
Antal inlägg: 4561

zlipzten - För att jag inte har lust/tid/ork att försöka förklara sådana - för mig - självklara saker som skillnaden på att ha varit drabbad av svår sjukdom och genom den fått kroppen ytskadad, kontra att man får ytskador av att vara gravid. För mig är den skillnaden totalt självklar!

Det borde väl dessutom inte komma som en överraskning för den gravide ATT man förmodligen, men största sannolikhet, inte kommer se ut och vara exakt likadan i kroppen efteråt som man var innan. Att bli gravid är ett eget val, till skillnad från att t.ex drabbas av cancer. Så bara där är ju skillnaden enorm mellan dessa två "skadeorsaker", för guds skull.

Satyra2010-11-19 15:58

le-lou - Har du lust att citera mig i ett sådant pekpinnande, är du gullig, för mig själv veterligen har jag inte kastat sådana omkring mig ...

Minta2010-11-19 15:58
Antal inlägg: 20042

Jag har inte heller tolkat Satyras inlägg som personpåhopp. Hon uttrycker sin uppfattning om plastikkirurgiska ingrepp, sin syn på motiven som kan ligga bakom, men ser inte ner p ådem som gjort det. Tvärtom känner hon många som gjort ingrepp. Däremot är det väldigt många som kritiserar henne för att hon är odelat positiv.

Satyra2010-11-19 15:58

Skugga - Tack för att du läser det jag skriver och ingenting annat. ;-)

le-lou2010-11-19 16:02

jag gick upp 35 kg under min graviditet. Väger 50 i vanliga fall. Den diagonala magmuskeln gick helt av, jag fick fyra olika bråck inne i magen och dessutom ett härligt kejsarsnitt som toppen på eländet. Detta har gjort att min mage inte är ett normalfult skick ens.
Jag får skylla mig själv enligt Satyra.
Jag blev gravid och enligt henne är det fel att operera sig för då är man en ytlig skit som inbillar sig saker ? :D

Satyra - ja du kan ju gå tillbaka och citera dig själv istället, där du skriver att vi inbillar oss. Eller varför inte där du leker allvetande och påstår att killar bara gillar naturligt. Är tanken att folk med plasttuttar ska må dåligt eller ?

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-19 16:04
Antal inlägg: 4050

Satyra, cancer kan ses som en naturlig biologisk process, inte en sjukdom. Alla får väl cancer förr eller senare?
Om jag får bröstcancer när jag är 80 kommer det vara det mest naturliga i världen.
Du kanske bara menar cancer som drabbar unga?

Jag tycker faktiskt lite synd om unga mammor som blir totalförstörda före 20. De behöver ju bröst lika mycket som en 40-årig kvinna som drabbas av cancer...
Personligen skulle jag nog tycka vid 40 att jag haft mina glansdagar och skita i att återskapa brösten.

Det är graden av deformering som avgör. Har man en hudpåse som hindrar en från att röra sig fritt så har man, oavsett orsak.

Minta2010-11-19 16:11
Antal inlägg: 20042

Många av dem opererar sig har inga deformiteter. Välidigt många är väldigt unga och vackra. Då är det perfektion man vill uppnå. Vad är det som gör att man inte är nöjd med sig själv? Varför är det en klart övervägande del kvinnor som opererar sig även om det blir allt fler killar. Jag har stor förståelse för att man vill operera bort komplex, men är allt verkligen komplex? När det gäller silikonbröst tycker jag inte ens att de är snygga, men så är jag inte man.

Satyra2010-11-19 16:17

Det du tar upp angående din graviditet, le-lou, handlar ju om medicinska ting, kroppsliga funktioner som blivit skadade - vilket väl inte är riktigt samma sak ...

Ditt andra stycke ...

Du skrev 11:45 idag:
"Sen har jag märkt att de som propsar på detta med att "det ska få synas" att man fött barn inte själva ser ut som fan, för jag kan lova dig att det är skillnad på att det ska "synas" och när man är har blivit deformerad."

Strax efter skrev Tess:
"Ja, det är så!! Den som aldrig mått riktigt illa av en kroppsdel kan inte fatta att folk verkligen kan behöva en sån operation!!! "

Varpå jag svarade:
"Och jag, le-lou, har märkt att de som resonerar som dig TROR att de ser så jävla mycket värre ut än alla andra och därför förståååår vi som är emot skönhetsoperationer ingenting .... "

Hur kan du veta att jag inte "ser ut som fan" efter mina graviditeter, förövrigt? Jaha, ja just det, för gjorde jag det skulle jag ju vara FÖR plastikoperatoner av det här slaget ja. ...

Och angående mäns syn på fejktuttar så var det naturligtvis vad JAG hört av män, trodde inte någon trodde att jag besatt vetskapen om ALLA mäns tycke i frågan för den skull.
Vad jag skrev var (för den som är nyfiken och inte orkar gå bakåt):
"(Har förövrigt aldrig hört talas om någon man som säger att fejktuttar är sköna att ta på - oavsett vad tusan man har stoppat i.)"

Mouche - Administratör2010-11-19 16:17
Antal inlägg: 24193

Inlägg raderade pga rent käbblande.

Mouche

Satyra2010-11-19 16:21

Larvbrud - "Satyra, cancer kan ses som en naturlig biologisk process, inte en sjukdom. Alla får väl cancer förr eller senare?"

Var du allvarligt nu? :-o
Alla får inte cancer så nej, det är inte en naturlig biologisk process och framför allt väljer man inte OM och i så fall NÄR man ska få det.

le-lou2010-11-19 16:21

Satyra - nej inte medicinska. De medicinska är redan omhändertaget, kvar blir det estetiska för min del. om DU vill gå runt och se ut "som fan" i kroppen så är det ju helt ok, det är ditt val. Men det är lika ok för någon som inte vill ha det så att göra en operation. Om du tycker att det är ytligt att vilja återställa, förbättra eller vad det nu kan vara så får du göra det. Jag är ytlig i så fall.

le-lou2010-11-19 16:21

cancer är för övrigt en helt naturlig ålderssjukdom ja.

le-lou2010-11-19 16:22

det är när den drabbar yngre som den är onaturlig.

Satyra2010-11-19 16:26

En helt naturlig ålderssjukdom? Jaha, det var mer än jag visste. Men i vilket fall som helst - OM det nu verkligen är så (ingen i min släkt har haft cancer, trots att de flesta blivit runt 90) så har jag svårt att tänka mig att man känner något stort behov av skönthetsoperationer vid 80-90 år fyllda, så vad den kategorin människor har med den generella diskussionen att göra begriper jag inte.

bobo flux2010-11-19 16:28
Antal inlägg: 11371

"Tror inte du är så korkad som du vill verka här, när du försöker veckla in allt till en skruttig liten hög av blahablahafraser och tänker därför inte ens bemöda mig med att försöka besvara det. Och ÄR du så korkad så sorry. ;-)"

Okej, jag bortser från dina förlämpningar om "blaha"-fraser, att jag verkar korkad etc etc och tittar på faktan istället...Ännu en gång väljer du att inte svara på mina frågor, så jag ska formulera en fråga på så enkel svenska jag bara kan, så att risken för blaha-fraser minimeras:

Varför ska en kvinna som genomgått en förlossning inte kunna plastikoperera sig om hon mår dåligt över hur hennes kropp eventuellt deformerats, om en annan kvinna kan få göra det för att hon mår dåligt över hur hennes kropp deformerats av cancer?

Jag tolkar nämligen ditt resonemang som att båda kvinnorna kan må dåligt på grund av olika fysiska orsaker. Det är dessa fysiska orsaker som sedan ska avgöra vem som ska få lov att plastikoperera sig, inte hur dåligt respektive kvinna faktiskt mår.

zlipzten - Ej medlem längre2010-11-19 16:32
Antal inlägg: 1466

Minta: Jag tycker också det är lite onödigt att operera friska och vackra ungdomar men det står tydligen högt på önskelistan hos vissa i 2000-talet.
Och killarna blir ju fler och fler. Mogna män opererar i ganska hög grad rynkor, hårtransplantationer, fettsugning mm.
Några kvinnor jag känner jobbar hårt på att skaffa prylar och putsa på fasaden kring hemmet och familjen. Renovera (fungerande) kök är status. Sen gråter de och gaggar över vinet/drinkarna och beklagar sig över sina liv och män. Då blir jag så inspirerad av dem som vågar renovera sig själva lite grand, tar tag i sina liv och försöker göra det de verkligen vill göra.
Om man blir lycklig av det - Bra!
Är man lycklig över att försona sig med livet och alla skavanker - Bra!
Man behöver inte fördöma varandra.

bobo flux2010-11-19 16:32
Antal inlägg: 11371

Mitt ovanstående inlägg var till Satyra.

ramsay - Ej medlem längre2010-11-19 16:37
Antal inlägg: 9204

larv- jag bryr mig inte om vad folk tycker om min inställning till feminism, marijuana eller RUTavdrag heller. men jag uttrycker min åsikt och gillar att göra det iaf.

Satyra2010-11-19 16:40

bobo - Kunna?? Det är väl klart att hon kan, om hon vill. Det är ju fortfarande inte det mina inlägg handlar om, utan om att det blivit så att de förändringar en graviditet ger ska anses som något fult som bör korrigeras efteråt, Man har ju till och med satt ihop ett speciellt "efter graviditets-operations-ki t". Det har ett namn, som jag inte minns nu på rak arm.

Hur kommer det sig att kvinnor plötsligt inte klarar av "normala" livsslitage utan att må så dåligt att de känner sig nödda att med dyra pengar låta sig opereras (med de risker det dessutom medför) - trots att de varken är sjuka eller egentligt skadade?

I mitt tycke har något alltså blivit otroligt skevt, märkligt och rent av skrämmande, när människan inte längre förmår leva med ytskavanker. Att det tar så stor plats och blivit så viktigt.

ATT dina två exempelkvinnor förmodligen kan uppleva sitt lidande som lika stort är jag helt med på men VARFÖR? Hur kan det ha blivit så? Det är det som är frågan och är då svaret att rycka på axlarna, kalla det utveckling, då plastikkirurgi blir svaret på även den egentligt ickesjuka, ickekskadades plågor?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?