Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bobo flux | 2010-11-19 16:44 | |
![]() | Satyra, hur vet du att kvinnor inte mått dåligt över "normala" livsslitage tidigare i historien då? Skillnaden mellan då och nu är att nu finns det mer omfattande möjligheter att få bukt med problemet. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-19 16:47 | |
![]() | ramsay: Nej, jag tror inte du är en sån som bryr dig om vad andra tycker irl :) Frågan är vad du vill i denna diskussion? Att vi ska inse att alla inte är totala offer? Okej, det är jag med på :) Problemet är bara att man till slut blir ett offer om man gör det till en stor grej att vara opererad. Ingen gillar mig för jag är opererad.. buhu. Nästan så man kan misstänka att en del ville bli offer. Det missförstådda freaket. | |
| Satyra | 2010-11-19 16:49 | |
![]() | Nej det VET jag ju inte men om jag ser till de kvinnor jag haft omkring mig i mitt liv så har jag inte hört någon av dem prata på det viset tidigare och äldre generationers kvinnor i min omgivning har, utan att blinka, klätt av sig nakna, satt sig i bastun, lagt sig på stränder MED hängmagar, fett, hängtuttar, inga tuttar, magra, formlösa, med celluliter, etc, vilket de väl knappast skulle gjort om de led på det viset så ... det är mitt antagande i alla fall. | |
| Satyra | 2010-11-19 16:49 | |
![]() | Till bobo var det alltså. | |
| Bitte - Administratör | 2010-11-19 16:54 | |
![]() | Egentligen ser jag inte problemet.. låt de som vill operera sig gör det och hoppas det bli lyckligare och de som inte vill lever på det visset, detta är ju ett val som var och en gör ,, Hur ska vi få unga människor att förstå att alla INTE måste se lika ut ,, fast å andra sidan var det likadant på min tid som ung, Bitte | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-19 16:56 | |
![]() | jag vill skriva min opinion. som jag alltid vill när jag skriver i detta forum. jag ser inget problem i det. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-19 16:57 | |
![]() | buhuinlägget hittar jag inte. var finns det? | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-19 17:03 | |
![]() | Ramsay: Mouche tog buhuet och lite till :) | |
| Skugga | 2010-11-19 17:09 | |
![]() | Eftersom Larvbrud började på nytt stycke innan hon tog upp "buhu" får man anta att hon INTE menade dig, Ramsay? | |
| bobo flux | 2010-11-19 17:12 | |
![]() | Satyra, mer intressant i sammanhanget är väl frågan hur många kvinnor som INTE ville ligga på stranden eller sitta i bastun på grund av hängmagar, fett, celluliter etc? För du menar väl inte att du drar dina generella slutsatser utifrån ett så begränsat urval som dina närmaste anhöriga/vänner/släktinga r? | |
| apbur | 2010-11-19 17:13 | |
![]() | Jag var tvungen att visa leg för köp av tobak idag. Känns tryggt att jag kan vänta ett tag med ansiktslyftet. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-19 17:14 | |
![]() | ramsay, jag har inget problem med att du skriver här, försöker bara förstå vad du menar... "För att jag vill och kan" var till en början kryptiskt :) Vissa verkar tycka att de får mycket spott och spe efter operationer. Kan förstå att det i vissa fall känns väldigt orättvist, som efter viktoperationer eller extrema graviditeter, men annars förstår jag inte riktigt vad man väntar sig av omgivningen. Applåder? Då måste omgivningen tro på samma sak, nämligen att allt man gör för att göra sig själv glad automatiskt är rätt och bra. Vad kommer härnäst? Tvinga oss att tro på andar? Det enda man kan kräva är att få bli lämnad ifred och inte bli illa behandlad enbart pga sitt postopererade utseende. Tar man åt sig av vad andra tycker om opererade/operationer i allmänhet lider man av lätt offermentalitet... | |
| Mouche - Administratör | 2010-11-19 17:16 | |
![]() | *erkänner* Jag är Buhuu-tjuven =) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-19 17:17 | |
![]() | apbur- jag har sagt det förut och jag säger det igen, den dag jag inte visat leg på systemet på fem köp i rad lasrar jag mig. | |
| le-lou | 2010-11-19 17:17 | |
![]() | jag förstår inte riktigt Satyrias resonemang. Förr i tiden saknades mycket som inte saknas idag. Om vi har tillgång till teknik som kan göra en människa lyckligare, ska vi undvika det bara för att kvinnor förr i tiden "härdade ut"? På vilket sätt gör det vårt liv bättre att härda ut? Det verkar som allt som fyller en medicinsk funktion är ok att använda men inte de operationer som är enbart estetiska. Förr i tiden tog kvinnor bort revben för att få smalare midja. Är inte det i princip samma sak? En del refererar till "naturliga" sexsymboler som Marilyn Monroe och menar på att "det var andra tider då minsann, hon var naturligt vacker höhöh" medan i själva verket var ju Marilyn Monroe allt annat än naturlig.. hon gjorde tuttar och näsa tex och korrigerade även tänderna. Nej. Jag vet inte. Men för mig är det iaf skillnad på de människor som är beroende av att plastikoperera sig stup i kvarten än den som vill lyfta brösten efter en graviditet. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-19 17:17 | |
![]() | Jag syftade inte på nåt särskilt inlägg och inte på ramsay, med mitt buhu :) Skugga har rätt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-19 17:19 | |
![]() | aha, ok buhu har funnits, buhu är borta:) larv, jag läste ju inte det. men i mitt eget fall förväntar jag mig ingenting. men uttrycker min åsikt oavsett om det får andra att tyclka som jag eller tvärtom för den delen. samma som med att jag har städerska tex (tydligen kontroversiellt) | |
| Satyra | 2010-11-19 17:21 | |
![]() | Jaja bobo - Och dina slutsatser i frågan är komna från? Naturligtvis tar jag till mig saker jag ser/hör/upplever i mitt eget liv. Det, tillsammans med vad jag läst/hört/sett utifrån på andra vis och den egna tanke/slutledningsförmåga n bestämmer väl vad jag tror om saker och ting?! Hur fungerar det för dig - om det inte är rena fakta där bara ett svar gäller vi talar om? Ingen av oss kan bevisa några sanningar här kring hur kvinnor tidigare överlevt sina fruktansvärda ytskador efter graviditeter/leverne. Vi kan ju bara anta det vi kommit fram till verkar mest rimligt. | |
| Skugga | 2010-11-19 17:23 | |
![]() | Det finns en ungdomskultur i vårt samhälle idag som inte fanns i samma utsträckning förr, Satyra har rätt då hon säger att för inte så länge sedan accepterade de flesta kvinnor kroppens sk. förfall, det fanns inte samma press på (i synnerhet) kvinnor att se unga och vackra ut högt upp i åldrarna. Jag talar generellt nu, för alla er som läser mellan rader och lägger in egna tolkningar och tar saker personligt, visst fanns det revbensoperationer och andra sätt att mainpulera kvinnors kroppar, men jag anser att det finns i större utsträckning idag. Undersökningar visar på att de som mår sämst i vårt samhälle idag är unga kvinnor, vad beror det på? Imho är en stor del ev problemet den starka pressen på att vara smal snygg och sexig. Tidigt. Jämt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-19 17:23 | |
![]() | mitt inlägg 13.59 i den här tråden är sorgligt förbisett. riktigt nöjd med det! | |