Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 752 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-24 22:26 | |
![]() | Satyra har uttryckt ungefär samma åsikter som jag och hon har egna barn. Jag tycker det räcker som bevis för att man kan ha ungefär mina åsikter efter en förlossning. | |
| apbur | 2010-03-24 22:26 | |
![]() | Så man kan inte se ett inkonsekvent resonemang bara för att man fött barn? Jag vet inte om det är nåt att skryta om. | |
| wplmr - Ej medlem längre | 2010-03-24 22:27 | |
![]() | spelar det nån roll? är inte det viktiga att vi förstår varandra? | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-24 22:28 | |
![]() | Jag vill inte vara dryg eller så men att du larvbrud och apbur inte förstår mej oroar mej inte så mycket eftersom jag tycker detsamma om er tråd efter tråd. Vi är helt olika personligheter och vi ligger långt ifrån varann i åsikter har jag märkt. Ingen fara alltså men jag orkar helt enkelt inte förklara mej mer när vi inte kommer framåt. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-24 22:30 | |
![]() | Är detta konsekvent?: Förneka inte det postitiva med alkohol. Förneka det positiva med droger. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-24 22:30 | |
![]() | Sorry larvbrud men jag gillar satyra mycket men i denna fråga har jag ändå svårt att förstå henne hur hon knappt kan dricka en öl med sina barn för att det känns fel men ändå kan röka inför dom. Det är inte konsekvent heller om man nu ska leva som man lär. Men i min värld så är det inte så iofs. Ingen människa är perfekt, alla har vi våra brister. Och glad är jag för det:-) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-24 22:33 | |
![]() | Vill gärna ha svar på frågan. Om jag fick ett vettigt svar kanske jag kunde förstå. | |
| apbur | 2010-03-24 22:33 | |
![]() | Och du räknar kallt med att man ska förstå dig när du är lika inkonsekvent? Är inte det lite dubbelmoral? | |
| wplmr - Ej medlem längre | 2010-03-24 22:34 | |
![]() | vem har sagt att man måste vara konsekvent? jag skulle heller inte dricka inför mitt barn, men en öl på midsommarfest kanske är ok | |
| JefautjOuer | 2010-03-24 22:35 | |
![]() | Det finns inget positivt med alkohol. Det finns inget positivt med droger. Det finns inget positivt med rökning. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-24 22:36 | |
![]() | Det var i alla fall konsekvent. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-24 22:37 | |
![]() | Vad ville du ha svar på larvbrud,,var det detta? Är detta konsekvent?: Förneka inte det postitiva med alkohol. Förneka det positiva med droger. I så fall kan jag förklara ännu en gång att jag har inte förnekat att det finns positiva effekter med alla droger, annars skulle ju inte folk nyttja dom. Det skulle ju verka puckat att inte medge det. Men sen är jag kanske inte lika konsekvent enligt er för jag anser att alkohol inte är lika farligt som andra droger. Det kanske för att många människor nyttjar det dagligen utan att de blir alkoholister. Men däremot andra droger tror jag det är lättare att bli fast i och en inkörsport till tyngre droger som jag givetvis inte vill att mitt barn ska hamna i. | |
| JefautjOuer | 2010-03-24 22:42 | |
![]() | Då är jag puckad. Till döddagar hävdar jag : det finns inget positivt med någon drog. Med en dåres envishet och det är det enda jag kommer att föra vidare till kommande generationer. Det finns det som kan verka positivt men det är ett tillfälligt rus, något icke bestående, INGET att söka efter eller välja om man vill ha ett gott liv. | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-03-24 22:42 | |
![]() | Anledning att bli alkoholist kan jag se om man är konstnär och behöver vara lite flummig. Orsaker till det finns nog fler än mina fingrar på högerhanden. Ett, två, tre, ... so long! | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-03-24 22:45 | |
![]() | Tillägg: Musiker kan även de gynnas av alkoholen, många stora musiker var konstant onyktra och hade knappast uppnått sin status utan lite starkvaror. | |
| apbur | 2010-03-24 22:45 | |
![]() | Jag undrar vad en person med alko-genen som aldrig smakar alkohol men brukar amfetamin och torskar ska kallas? Känner den här alko-genen av alkoholens unika sammansättning? Finns det färdiga alkohol-receptorer redan när man föds? | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-24 22:46 | |
![]() | Förresten så vet jag inte var ni fått ifrån att man alltid måste vara konsekvent i sina beslut? Jag har då inte sagt det och jag är det inte heller. Jag vaknade inte upp som 20-åring och tänkte att nu,,ja nu är jag färdig människa. Såhär som jag är nu och de åsikter jag har så ska jag vara hela mitt liv. Herregud jag utvecklas varje dag, gör inte ni? Man lär sig, ändrar sin inställning till olika saker. Inget konstigt i det. Att jag är mer för alkohol och emot andra droger är helt naturligt för mej. Vem säger att man måste vara för alla droger för att man är tolerant med en av dom, en väl beprövad dessutom. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-24 22:46 | |
![]() | Brokenstring: Tack. Nu har det visserligen gjorts en studie där man räknat med skador på individ och samhälle och där kommer alkohol före till exempel hasch. Jag trodde även att alkohol kunde vara en inkörsport. Kolla diagrammet längst ned på sidan jag länkar till... Är det enda negativa du kan se att bli alkoholist? Att vara storkonsument är väl inte heller så bra? news.bbc.co.uk/2/hi/...47 4053.stm | |
| apbur | 2010-03-24 22:50 | |
![]() | JefautjOuer, är du beredd att säga att tillfälliga kickar alltid är något negativt? Om man bara dricker en gång om året? Eller tar amfetamin en gång om året? Man kan ju framkalla kickar utan att tillföra kroppen några substanser. Utsätta sig för (kontrollerad) fara brukar vara poppis om man inte vill ta droger. Bildar ett skönt rus. Är det enbart negativt? | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-24 22:53 | |
![]() | Men HERREGUD ge dej för fan!! Har jag sagt att det är bra att vara storkonsument?? Jag sa att min dotter kanske dricker 3-4 cider tre gånger om året. jag själv dricker lite vin kanske två gånger i månaden. är det at vara storkonsument enligt dej?? Jag är uppvuxen med en pappa som var alkoholist så det jag inte vet om alkohol och dess inverkan är fan inte värt att veta. Jag vet vilken misär det kan leda till så jag har ett sunt förhållningssätt till alkohol och skulle givetvis inte godta att min dotter söp sig stupfull helg efter helg. Släpp efter lite nu, jag börjar faktiskt ilksna till, så jag utgår nu. Fråga mej inget mer är ni snälla. Du larvbrud är nykterist GISSAR jag på och det är fine för dej. Jag strävar inte efter det för jag älskar vin ibland. Puss å kram | |