Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten3
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 382

Forumkategorier

Användare Inlägg  
belugavis - Ej medlem längre2008-11-27 17:50
Antal inlägg: 1600

Tycker jag med

Skugga2008-11-27 19:29
Antal inlägg: 6559

Min förlossning drog ut på två dygn, sedan var kroppen så utmattad att den orkade inte när de sista krystvärkarna kom, så mitt barns huvud fastnade precis i öppningen, två gånger. Jag sprack "från hål till hål" så att säga, ändå grät jag av lycka när jag fick upp henne på bröstet, och när barnmorskan sydde ihop mig hade jag humor nog att fråga om hon höll på att brodera en märkduk. (jag tyckte hon höll på så länge) Åtta stygn blev det.
Har först nu, efter 1½ år, börjat känna att ja, kanske ett till någon gång. Kanske. Eventuellt.

RikaM2008-11-27 19:38
Antal inlägg: 649

Belugavis: Ja, mina förlossningar var synnerligen normala, och jag kommer aldrig att försöka skrämma upp någon på det viset! Det positiva var ju att jag upplevde den första förlossningen som en "barnlek"! Visst kändes det, men jag har helt klart varit med om saker som varit mer smärtsamma både före och efter! :)

Tess 082008-11-27 19:53
Antal inlägg: 18003

Min första kom aldrig igång utan de fick plocka ut tjurskallen med kejsarsnitt.

Andra födde jag utan någon bedövning alls, men behövde heller inget. Det gick så fort och gjorde inte ont. Jag sa på en gång att jag kunde föda hur många som helst...

Tredje begärde jag någon form av bedövning då jag hade så ont att jag inte kunde göra någonting. Så ont hade jag aldrig haft...

Så det är nog skillnad från person till person, men även från förlossning till förlossning. Som min andra förlossning var så hade jag kunnat ha hur många barn som helst, men nu handlar det ju inte enbart om att klämma ut de små liven

Håller med (någon som skrev tidigare) förlossning=orgasm.. nej!

Tess 082008-11-27 19:57
Antal inlägg: 18003

Kan också säga att jag vara skräckslagen inför förlossningen då jag väntade mitt första barn. Men ju längre tiden gick desto mer insåg jag att jag faktiskt måste klämma ut honom om han skulle komma ut... Och att smärtan faktiskt går över efteråt....

*lider med buisge*

MissT2008-11-27 20:05
Antal inlägg: 1110

Kul att ha något att se fram emot ;) Två månader kvar nu....

Gunilla No - Ej medlem längre2008-11-27 20:08
Antal inlägg: 1866

uisge beatha... :)

Nej, att föda barn var då verkligen ingen njutning! Visst - man "glömmer" (och det förvånansvärt fort) - men själva förlossningen var ett långt utdraget h-e. I mitt fall. Trots ryggbedövning.

Skugga2008-11-27 20:15

Hej Miss T, hur går det? Jag är inne o läser din blogg lite då och då och håller tummarna för dig! :)

Kirkelina2008-11-27 20:34
Antal inlägg: 972

Jag har fött tre barn och ingen förlossning var då den andra lik.

Första gången hade de proppat i min både sömntablett och lugnande så jag ville inte alls vara med, och hemskt ont gjorde det trots smärtlindringen.

Andra gick jättesmidigt och bra och jag hade inte alls lika ont som första gången och var heller inte så trött efteråt. Gick ut i skötrummet och var med när barnmorskan undersökte barnet, vägde, mätte och klädde på.

Tredje var hemskt segdragen, barnet ville aldrig komma ut trots dropp. Till slut fick barnmorskan lägga hela sin (ganska stora) tyngd på min mage och pressa ut flickebarnet. Jag var totalt slut efteråt.

Jag hade ingen annan bedövning än lustgas vid de två sista förlossningarna.

MissT2008-11-27 20:41
Antal inlägg: 1110

Skugga, det är OK med graviditeten men jag ligger på sjukhus, blir nog kvar till förlossningen :(

Skugga2008-11-27 20:42

Oj då, trist, men bra att allt är bra med barnet! :) Jag tänker på dig!

tinagu2008-11-27 21:16
Antal inlägg: 86

Förlossningar kan vara så olika, med mitt första barn låg jag i värkar i 4 dygn utan att något hände slutade med akut kejsarsnitt inte alls roligt. Till er som vill ha planerat kejsarsnitt tänk mer än en eller två gånger, det känns som man blir berövad på något, och man har lika ont efter ett kejsarsnitt som att föda vaginalt fast på olika vis. Det känns konstigt i kroppen när man har genomgått ett kejsarsnitt, det känns inte verkligt på något vis och man får inte den där första kontakten med sitt barn på samma sätt som man får när man föder vaginalt. Att jag kände så kan ju också bero på att det var akut snitt.

Med det andra barnet var det helt underbart fantastiskt (födde vaginalt)
jag skulle gärna få känna den där känslan igen att få föda fram ett barn till men vi har bestämt oss för att det räcker med två barn. Det går inte att förklara vad det är så underbart med att föda, visst gör det ont men det är en känsla som gör så att det känns så fantastiskt.

Giant Charm - Ej medlem längre2008-11-27 22:00
Antal inlägg: 112

Hoppas INTE att någon svag liten blivande mamma läser allt det här....
En del upplever skräck....andra har ont.....skriker o vrålar som besatta....då är det jobbigt att ligga i rummet brevid :(
Lätt som en plätt att föda barn om det är utan komplikationer det är bara att ta i för kung o fosterland...

ewaleena - Ej medlem längre2008-11-27 22:09
Antal inlägg: 1977

Miss T, det sa dom till mig också, med första barnet, och sedan skulle dom sätta igång mig veckan efter :) Fast sen blev jag snittad i alla fall..

ewaleena - Ej medlem längre2008-11-27 22:10
Antal inlägg: 1977

Vad heter din blogg, om man får fråga?

run-marie2008-11-28 15:56
Antal inlägg: 1806

MissT, stackare som ligger på sjukhuset redan, det måste vara jättetråkigt, men det är säkert det som är bäst för er båda just nu. Alla förlossningar är ju olika och man är olika när det gäller smärtgräns osv också.

Kommer ihåg att min mamma hade en barndomskamrat som fick 4 barn och alltid hade jättelätta förlossningar och att mamma tyckte det var lite orättvist. Du kanske får en sån där lätt, snabb och ganska smärtfri förlossning.

Tänker på dig, ha det så bra du kan. När är den egentliga terminen?

Kramar

KARR02008-11-28 18:52
Antal inlägg: 284

Hade någon gett mig valet att kunna dö i den stunden jag låg och krystade så hade jag nog faktiskt tagit den chansen

EssQ - Ej medlem längre2008-11-28 19:18
Antal inlägg: 1433

Ja fick ryggmärgsbedövning... men de hann inte värka så ja kan väl säga att ja typ bara hade lustgas...

Margana2008-11-28 19:23
Antal inlägg: 826

Jag har klämt ut 2 helt utan bedövning och 2 med ryggmärgsbedövning. Går det fort som med de 2 i mitten är det väl inga problem. Men när det drar ut på tiden och smärtan är så stark att man mår illa då går det ju inte, tyvärr.

Krystande är inte värst tycker jag för då går det så fort. Det är värre med de sista värkarna innan man öppnat sig.

Men oh ja....det är värt det. Finns inget som luktar godare än bebisar den första tiden innan man lyckats få den att dofta som resten av familjen. ;-)

hemliga anna2008-11-28 21:01
Antal inlägg: 626

det är spännande och en ruggit häftig känsla vad ens kropp klarar av. men det är inte fysiskt skönt att föda barn. mentalt en fantastisk upplevelse som jag aldrig skulle vilja vara utan.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?