Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 624 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-20 21:04 | |
![]() | Inte speciellt eftersom tvivlet är så pass litet. Jag har fått tillräckligt för många bevis i mitt liv för att veta att det är som jag tror. Men 100% säker kan ingen vara. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-20 21:08 | |
![]() | Livet är en sjukdom med dödlig utgång. Det finns bara den saken som är säker. Vi ska dö. Jag är helt okej med det, är inte rädd för det ett dugg. Däremot så råkar jag ha det alldeles för underbart för att omfamna det faktumet. För mig finns inget efterliv förutom de genetiska spår jag lämnar efter mig och förhoppningsvis den glädjen som minnet av mig kan ge upphov till. Jag vet att de jag älskar i min närhet kommer att ha det bra även om det skulle råka hända. Visst kommer dom att sörja, men det kommer att gå över och dom kommer inte vara ensamma då dom är älskade av så många bra och fina personer. Men som sagt, jag har för fullt upp med att älska livet så av ren egoism och den tidsbrist de 100 år jag har bestämt mig för att leva innebär, så vill jag inte dö helt enkelt. Kärlek till livet är inte det samma som rädsla för döden. | |
| bobo flux | 2010-04-20 21:09 | |
![]() | BrokenString, nu blev jag nyfiken. Vad är detta för bevis? | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-20 21:15 | |
![]() | "Kärlek till livet är inte det samma som rädsla för döden." Mycket fint och klokt sagt tvålis:-) Bobo det är bevis som betyder något för mej som jag inte tänker prata om i forumet. Har försökt mej på det en gång men man blir rätt så nedslagen, hånad och dumförklarad för att man har en inre tro. Det känner jag inte för tyvärr, har inget behov av att hävda eller försvara min tro. Den värmer mitt hjärta och det är det enda som räknas för mej. | |
| apbur | 2010-04-20 21:17 | |
![]() | Nej, det är inte klokt sagt alls. Återigen. Kan man känna kärlek till något utan att samtidigt vara rädd att förlora det? Ge mig ETT exempel. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-20 21:21 | |
![]() | Jag förstår inte apbur, jag gav dig just ett exempel. Förstod du inte? Är det helt bortom din förmåga att greppa att det finns människor som inte alls känner eller tycker som du? Jag är inte rädd för att dö, men jag älskar att leva. Det är inte en motsägelse. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-20 21:27 | |
![]() | "Nej, det är inte klokt sagt alls." Haha, skojar du med mej eller? Jag tyckte det var klokt sagt, får jag tycka det apbur? | |
| bobo flux | 2010-04-20 21:28 | |
![]() | Tvålis, du menar alltså att du inte fruktar det som tar ifrån dig det du älskar? Jag kan köpa om du accepterar det faktum att du kommer att dö (vi ska ju alla den vägen vandra, och det hade varit mycket mer logiskt) men att acceptera något är inte detsamma som att man inte är rädd för det. Jag accepterar döden, men jag är lik förbannat fullkomligt livrädd för den. | |
| apbur | 2010-04-20 21:32 | |
![]() | Bobo, jag tror tvålis gör stor skillnad på att inte vilja dö och att vara rädd för att dö. Hon vill inte dö för att livet är henne kärt. Dock skrämmer det henne inte att förlora det som är henne kärt. Hon bara vill inte förlora det. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-20 21:32 | |
![]() | Vad är det med er två egentligen apbur och bobo?? Har ni så svårt att förstå att alla inte är rädda för döden bara för att ni är det? Ni frågar och frågar samma sak hela tiden som vi andra vore puckade som har den inställningen. Det är väl inget att diskutera ens utan ett faktum bara. Vrid inte på allt man säger utan acceptera faktum. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-20 21:33 | |
![]() | Vet du vad Bobo, det får du gärna vara för mig. Jag antar att vi kanske är olika. Är du livrädd så är du. Det är ditt dilemma. Jag har inte den problematiken och mår bra av det. Sen behöver inte du godkänna det för min del. Det är OK att du inte tror mig. | |
| bobo flux | 2010-04-20 21:40 | |
![]() | Tvålis, jag tvivlar inte på din upplevelse, däremot logiken i ditt resonemang. "Det är väl inget att diskutera ens utan ett faktum bara. Vrid inte på allt man säger utan acceptera faktum." BrokenString, detta är väl ett diskussionsforum? Ska jag helt plötsligt bara acceptera faktum? Är jag puckad om jag inte accepterar faktum? Hur tror du alla paradigmskiften och vetenskapliga framsteg har tillkommit i världen? Genom att folk bara har accepterat faktum? I så fall vore jorden fortfarande platt och skogen skulle vara befolkade av troll. | |
| apbur | 2010-04-20 21:41 | |
![]() | Broken, du behöver inte vara med och diskutera längre. Jag har redan fått svar. Du tvivlar lite, det tvivlet innebär ju att du ser ett möjligt scenario du absolut inte vill ska ske och det skrämmer dig. Du är alltså rädd för döden. Hade du inte tvivlat hade det varit oetiskt att låta dina anhöriga vara separerade när de lika gärna kan vara samlade på en och samma plats och uppleva harmoni och lycka. Ditt tvivel håller dig kvar i livet. Som så för många andra. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-20 21:46 | |
![]() | Jo det är ett diskussionsforum och jag har inte hävdat att man inte ska diskutera men att söndermala en annan människas känsla kring en upplevelse tror jag inte man kommer så långt med för den står fast med individen. Jag blir ju inte rädd helt plötsligt för döden för att ni ifrågasätter mej och inte alls tror på min känsla. "Du är alltså rädd för döden" Det där apbur vet jag inte ens om det är någon ide att svara på för jag antar att du försöker provocera mej när du sammanfattar mina känslor så kopiöst fel och tror dej veta något om mina känslor som jag inte själv vet. Antingen är det så att du provocerar annars är du dum på riktigt!! | |
| bobo flux | 2010-04-20 21:52 | |
![]() | BrokenString, jag ifrågasätter logiken i ett resonemang. Det är nog något man får vara beredd på om man ger sig in i en diskussion. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-20 21:54 | |
![]() | Finns det någon logik kring en känsla? | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-20 21:55 | |
![]() | Eller ja det kan det finnas men knappast kring en sådan komplex fråga som döden som ingen vet något om. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-20 21:56 | |
![]() | Vadå för logik? Varför skulle det vara logiskt? Det är inte ett resonemang. Det är känslor. Helt befriade från logik. Menar du Bobo att man måste vara rädd om det inte finns ett resonemang med logik? | |
| apbur | 2010-04-20 21:56 | |
![]() | Haha. Uppenbart är att du blev provocerad. Till ditt förtret gör det bara mig mer övertygad. Du får gärna tro att jag är dum. Det blir jag inte alls provocerad av. Inte så provocerad du blev av det jag påstod om dig. Undrar varför? | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-20 21:59 | |
![]() | Haha apbur så kul då att du lyckades provocera mej. Det lyckades du med, jag erkänner om det kan glädja dej, men inte på det sättet som du tycks tro. Mer att jag inte tycker om att någon provocerande motvallskärring sitter på nätet och analyserar mej och mina känslor och dessutom tror sig ha rätt. Skärp till dej om någon alls ska ta dej på allvar!! | |