Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 1 |
Mobilspel
Pågående | 20 068 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Prefixen | 2010-04-25 00:09 | |
![]() | Tack för alla svar :) | |
Snoosy | 2010-04-25 00:36 | |
![]() | Prefixen, menade du verkligen damma hyllor? Eller har dom flesta i detta forum tolkat ordet ''dammtorka'' till att damma hyllor. Det vore isf lite roligt hur olika vi ser på dessa ord :) Dammtorka, gör man med golv! | |
Snoosy | 2010-04-25 00:38 | |
![]() | Eller så har jag blandat ihop begreppen. Trodde dock TS menade att hennes sambo ville torka golven innan dammsugning. Men kan ha fel?? | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-25 00:39 | |
![]() | Jag ska skaffa rut-bidrag på måndag! orka jobba vid datorn..och samtidigt städa. | |
EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-04-25 00:45 | |
![]() | Det är helt naturligt att man dammsuger efter att det dammat - jfr göra nr 2 först, sedan torka. | |
JefautjOuer | 2010-04-25 00:58 | |
![]() | Damma först, sedan golven! Självklart! Oväntat många svar här , kite kul :) Vad som engagerar oss... | |
misscarface | 2010-04-25 01:15 | |
![]() | jag gör så här: dammsuga. damma. dammsuga igen :D hahaha | |
SheDeVille | 2010-04-25 02:48 | |
![]() | Tänk vad man kan bli engagerad av en så vardaglig sak som att städa :). Jag tänkte: Damm - ja vad är det egentligen? Googlade ju såklart. Damm: Damm är en bred beteckning för alla typer av partiklar av både organiskt och oorganiskt ursprung, som är så små att de kan hålla sig svävande i luften under kortare eller längre tid. Ju större yta partiklarna har i förhållande till sin vikt, desto längre tid kan de hålla sig i luften, när de virvlas upp från till exempel golvet. Det damm som finns i våra hus består för det mesta av döda, avstötta hudceller från människor och djur, men beroende på de aktiviteter som äger rum innehåller husdamm också pappersfibrer, tygfibrer, byggnadsmaterial, insektsrester, pollenkorn och svamp. När vi rör på oss så skapar vi damm - speciellt vintertid med mycket kläder på och torr hud som fnasar - och vi får det att virvla upp i luften. För att ställa saker på sin spets lite ;) så undrar jag om det inte vore det bästa att vi duschade och gjorde en helkroppsinsmörjning INNAN vi sätter igång med dammandet och dammsugandet? Vädra ska vi väl kanske inte heller göra för då kommer det damm utifrån in i huset/lägenheten. Jag har mitt sätt i alla fall: Damma med fuktig trasa, dammsuga och sen våttorka alla golv. Sen hoppar jag in i duschen och fräschar upp mig själv! | |
Jarnis86 | 2010-04-25 02:50 | |
![]() | -Har du en pool hemma? -Nej, men jag har damm under sängen. | |
xveganx | 2010-04-25 08:53 | |
![]() | Min gamla mormor lärde mig: Dammsuga först, sedan damma (och med damma menar jag våttorka hyllor, möbler osv) och skura golven sist! Det funkar så bra så;) | |
promenad - Ej medlem längre | 2010-04-25 09:00 | |
![]() | jag är helt ny med begreppet "damma" . Vilka redskap ska man ha? Jag dammsuger, sen svabbar jag. (mopp med såpavatten) Är det fel? | |
promenad - Ej medlem längre | 2010-04-25 09:48 | |
![]() | jag torkar av saker med fuktig trasa. Golvet svabbar jag, känns som att "damma" golvet är helt onödigt. | |
lindamamma | 2010-04-25 09:58 | |
![]() | När min son fick astma så sa allergiläkaren att för bästa resultat, så dammsuga först, sen vänta ca 1 timme sen fukttorka av alla hyllor fönster å bord, sen skura golven. det finns säkert en forskning/ studie om detta med som allt annat. | |
promenad - Ej medlem längre | 2010-04-25 10:01 | |
![]() | Skura golven? skura för mig är med borste och såpa? räcker det inte med mopp? | |
promenad - Ej medlem längre | 2010-04-25 10:04 | |
![]() | jag får städångest av detta | |
Prefixen | 2010-04-25 12:00 | |
![]() | Snoosy - Jag menade självklart damma hyllor osv :) Dvs, jag gör så här; dammsuga, damma hyllor osv, torka golv .. men min sambo vill: damma hyllor osv, dammsuga och torka golv .. | |
Örn-Björn - Ej medlem längre | 2010-04-25 12:11 | |
![]() | jag moppar med ett svep (eller sveper då) golvet först. Efter det dammsuger jag upp de små högar av eventuellt skräp som svepet fått med sig men inte fått upp. Sist dammar jag hyllor etc med en fuktig trasa! | |
ewokerna74 - Ej medlem längre | 2010-04-25 22:57 | |
![]() | Första dammar jag, sedan dammsuger jag, därefter våttorkar hyllor och fönsterbrädor och sedan tar jag och våttorkar golven sist! Ska man städa, ska man göra det ordentligt.. :) | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-25 23:01 | |
![]() | Attjoo!..jag borde..attjo..städa mer! | |
pläp | 2010-05-14 11:04 | |
![]() | Först dammar och våttorkar jag alla prylar och möbler, sedan dammsuger jag och tvättar golven. Dammar man sist kommer det ju att lägga sig på golvet igen. Skulle kännas helfel. | |