Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 360 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-23 18:52 | |
![]() | Nej vet ni vad, allt buhu att journalisten är för hemsk etc är lite väl tycker jag. Det är under 30 dagar till val. Politikerna är som flugor på journalisterna. Boström för en politik gällande frivilliga tester. Journalisten erbjöd inte honom något annat än det han anser är rätt i skolan. Varför är det synd om Boström? Han har till och med med stor sannolikhet bett om att få intervjun. Politiker är inga ömtåliga stackare. Dom utnyttjar massmedia extremt så här nära valet och han borde dels ha funnit sig bättre och dels varit bättre förbered. Hans insats här visar att han inte är redo det jobb hans politiker har tagit på sig. Så det är med världens minsta violin jag spelar för Boström. | |
| Mikael | 2010-08-23 18:52 | |
![]() | Videon är så himla rolig :) Direkt sköterskan räknat upp vilka droger som syns i testen blir han "svettig". Ren eller ej så borde han inse hur jävla dumt det ser ut när han precis slängt av sig kavajen i entusiasm. | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2010-08-23 18:53 | |
![]() | Han hade väl festat loss på en Tramadol... | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2010-08-23 19:06 | |
![]() | Haha, jag finner det utom tvivel att a) Bodström är ren och b) Detta kommer vara bortglömt på valdagen. Men låt mig förklara varför detta är lustigt. Det är lustigt för att Bodström är den största moralisten när det kommer till privata företeelser, och han tillhör dessutom ett parti som -- till skillnad från Mp och V -- tycker att man kan införa frivilliga drogtest i skolan. ( www.aftonbladet.se/n...76 59870.ab ) Detta försöker han tona ned nu när han har fått känna hur det är att vara en ''förpubertal kille med dålig självkänsla''. Fniss, men inget mer. (Bittes kyrkmammiga inlägg är dock stor humor, sånt man inte kan fabulera). | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-23 19:14 | |
![]() | Han kanske menar att det blir för svettigt... De som är för obligatoriska drogtester råder av samma förvirring som dom som självmant tar av sig skorna på flygplatserna för att visa upp att dom minnas inte har en bomb i dom. Bodström måste alltså av princip gått på nått Benzopreparat eftersom han var så seg i bollen att han inte fattade att det skulle gå åt käpprätt åt helvete hur han än bar sig åt om han ställde upp. Journalisterna ska dock ha jävligt mycket kredd - vilka geniala nyhetsmakare - dom kan nog vänta sig ett fett erbjudande från någon borgerlig PR-firma. | |
| Måns_E | 2010-08-23 19:21 | |
![]() | Tja, Bodström faller ju lite på eget grepp. Det är klart att han inte är så trovärdig när han å ena sidan vill införa "frivilliga" drogtest för skolungdomar men å andra sidan inte vill testas själv. Jag vet inte, men det är ju svårt att påstå att det direkt höjer Bodströms redan ganska tveksamma moraluppfattning. Bodström och integritet i samma mening, vilket skämt! | |
| Loppan65 | 2010-08-23 19:32 | |
![]() | Pinsamt....han skulle ha sagt nej direkt och då behållit hedern, då hade ingen behövt diskutera och spekulera...tycker att det här "osak katt" som så mycket annat inom politiken. | |
| Loppan65 | 2010-08-23 19:33 | |
![]() | "osar katt" :) | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-23 19:37 | |
![]() | Men Måns, du måste förstå att att det inte är samma sak att ställa upp på ett frivilligt test skyddat av läkarsekretessen och att ställa upp på ett "frivilligt" test påhittat av journalister. Både frivilliga och ofrivilliga test är dock åt fanken. Tycker man att man behöver drogtesta en skitunge så är och bör det vara fråga för psykiatrin och man får då se till att skicka ungen på BUP för ett vårdintyg. Det kommer att bli helt vrickat den dagen man kommer anses vare en tjackpundare bara för att man inte råkar vara mammas fina flicka med blond hästsvans, eller pappas prydliga pojke som springer till skolsyrran för att visa hur duktig man är. | |
| Måns_E | 2010-08-23 19:41 | |
![]() | F I S T O Ja till skillnad från Bodström så tycker jag inte att man behöver testa ungdomar ö h t (vare sig "frivilligt" eller ofrivilligt) just för att det är... ja vad heter det nu... Integritetskränkande var det! Bodström däremot brukar ju inte vara så noga med integriteten (konstigt nog trots hans advokatbakgrund), men uppenbarligen så gäller den honom själv. Det är ju alltid något. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-23 19:50 | |
![]() | Måns. Då är vi halvöverens. Frivilliga tester är lika obegripligt som en frivillig våldtäktsrättegång. Att Bodström tog sig friheten att frivilligt avstå var helt korrekt ur alla perspektiv, frivilliga test bygger på att man själv, frivilligt, söker sig till testet. Att man sen så kan misstänka att den "frivilligheten" inte blir så frivillig i slutändan är en annan sak. Jävla massa fri vilja i den här tråden. | |
| multi74 | 2010-08-23 19:53 | |
![]() | Tror också att det är Benzo han vill dölja, men det kan även vara cannabis för det syns betydligt längre i urinet, kan ta upp till 6-8a veckor men försvinner ur blodet efter ca 3 dygn. | |
| kajix | 2010-08-23 19:57 | |
![]() | Jag tycker det är bra. Nu kan de som påtvingas en "frivillig " test med råg i ryggen hänvisa till bodström och integriteten. | |
| gubbi | 2010-08-23 19:57 | |
![]() | Jag tycker klippet är stor humor. Först säger TB ja utan omsvep, men direkt efter att preparaten som testet ger utslag för angetts, så kovänder han. Hans förklaringar är ju rent ut sagt skrattretande. Jag sätter en peng på fullt lagligt utskriven medicin. Jag respekterar också i så fall att han anser att orsaken till medicineringen är en privatsak - men ingen kan ju påstå att han skötte det särskilt snyggt, varken under eller efter händelsen. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-23 19:58 | |
![]() | ...det spelar ingen roll vad han rent hypotetiskt skulle kunna tänka sig att möjligtvis kanske villja dölja... | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-23 19:59 | |
![]() | men som gubbi säger - Han har skitit en rejäl guldskit i det alliansblå skåpet. | |
| Måns_E | 2010-08-23 20:10 | |
![]() | F I S T O Ja jag har väl inte skrivit att han inte har rätt att neka, det har han ju, dessutom så var det ju frivilligt. Men som sagt han blir ju inte så TROVÄRDIG, när han själv förordar att skolungdomar skall kunna testas. Det är väl en helt annan sak? | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2010-08-23 20:13 | |
![]() | Trovärdig och trovärdig. Klippet visar klart och tydligt att människan är en tönt. En riktig jävla nolla. Varför är det relevant? Därför Bodström har ett enda argument i sin arsenal, som på något obegripligt sätt fått det att rinna till i trosorna hos fetknopparna på betapet: att han är en snygg och skön snubbe. Han har ingen politik, ingen retorisk förmåga, ingen intelligens, ingen integritet. Så vi skrattar. Ha ha ha. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-23 20:16 | |
![]() | Jaapconrad har nog mer rätt än Måns_E. Han blir inte mindre trovärdig för att han inte ställer upp. Han har ju aldrig förordat tvångsmässigt frivilliga test. Att han inte fattar att frivilliga test i slutändan kanske inte blir så frivilliga gör honom dock till en tönt, och inte hycklare. Att han inte vågar ställa upp är också töntigt, men inte hycklande. | |
| gnuBrita | 2010-08-23 20:41 | |
![]() | micro113: Nu förstår jag inte vad du menar med det du skrev i första meddelandet. Ta drogtester från munnen? Det har jag aldrig hört talas om. Droger lagras inte i saliv, det existerar i blod och urin. DNA-prov tar man däremot från munnen, men då för att ta vara på hudceller i munhålan. Inte saliv då det finns väldigt lite DNA i saliv. | |