Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 660 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Megaherz | 2010-09-29 20:59 | |
![]() | Här finns det (ofta) en cirka 1 meter bred markerad cykelfil :) | |
| Robbian - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:16 | |
![]() | YamahaJet 2010-09-29 18:10: "Vilken knarkare var det som bestämde att cyklister ska cykla på bilvägen och blockera biltrafiken samt köra ihjäl sig mest hela tiden?" Hittade lite statistik från 2007. "Under 2007 dödades i Sverige preliminärt 473 människor i vägtrafiken. Jämfört med 2006 omkom färre personer som bilpassagerare (71 mot 79) men fler som bilförare (226 mot 208). Av de personer som dödades i trafiken i fjol var i övrigt 58 gående trafikanter, 23 cyklister, 15 mopedister och 61 motorcyklister." Det verkar knappast som att cyklister "kör ihjäl sig mest hela tiden". Snarare verkar det relativt säkert att cykla, åtminstone i jämförelse med att promenera och framför allt att färdas i bil. | |
| Robbian - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:22 | |
![]() | 58 fotgängare hoppade ut i vägen och blev överkörda av de stackars bilförarna. Dumma fotgängare. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:24 | |
![]() | Eller fulla. Kanske är fler som går på fyllan än som cyklar fulla. | |
| Robbian - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:25 | |
![]() | Styrstångsfylla är icke att förakta. Been there, done that. Men det blev bara en singelolycka. :-) | |
| Megaherz | 2010-09-29 21:30 | |
![]() | "Förbjöd" faktiskt min pojkvän att cykla hem aspackad häromdagen. Han blev grinig, men det kändes bäst så med tanke på att han knappt kunde stå upp xD och jag har blivit en "duktig" cyklist sen jag fick körkort. Dessutom är cykelvägarna så bra utbyggda här att det går hur smidigt som helst att cykla inne i stan. Egen "körbana", egna trafikljus. Funkar bra (förrutom när idioter PARKERAR på cykelbanan så vi måste kasta oss ut bland bilarna) | |
| teklakluck | 2010-09-29 21:33 | |
![]() | De där 23 cyklisterna blev bergis massakrerade på S:t Eriksgatan där trottoaren nästan är bredare än vägbanan. | |
| Robbian - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:35 | |
![]() | Jag har ärligt talat cyklat hem i sommarnatten redigt på lyset (inget lyse på cykeln dock) vid ett flertal tillfällen... i min ungdom. Det är en frihetskänsla som inte kan beskrivas, den måste upplevas. :-) Men barn, ta inte efter farbror. | |
| Megaherz | 2010-09-29 21:37 | |
![]() | Robbian: Jag med, men inte mitt inne i en vältrafikerad storstad! | |
| Robbian - Ej medlem längre | 2010-09-29 21:39 | |
![]() | Vem fan vill cykla i stan anyway? :-)) | |
| Megaherz | 2010-09-29 21:46 | |
![]() | När man bor där så :) | |
| lillakia | 2010-09-29 21:51 | |
![]() | Lustigt att detta ämne togs upp nu, för häromdagen körde jag på en smal väg (givetvis en sådan med parkering på höger sida :( ) i stan. Två cyklande idioter i bredd framför och inte kunde jag komma förbi :s Höll på att bli skogstokig, bråttom hade jag dessutom och fick fisa runt i 20 km i/h efter dessa fullkomliga vettvillingar! | |
| YamahaJet | 2010-09-29 21:58 | |
![]() | Jag fastade bakom två cpen som cyklade i bredd på 70-väg förut där folk oftast kör betydligt snabbare än så. När jag ÄNTLIGEN fick tillfälle att köra om klargjorde jag tydligt med signalhornet vad jag tyckte om deras beteende, varvid de blev fullkomligt rasande och gestikulerade vilt från cyklarna. Jag ångrar än idag att jag inte stannade framför dem och "tog diskussionen". | |
| Padu | 2010-09-29 22:03 | |
![]() | Håller med om att cyklister inte har på bilvägar att göra. Den regeln att de ska vara där måste vara en kvarleva från en svunnen tid då det fungerade, då bilarna var långt färre och långsammare. Man åker ju inte skateboard eller rullskridskor på bilvägar! | |
| slånbär | 2010-09-29 22:20 | |
![]() | YJ -Ja att du inte gjorde det ,då hade du kanske fått en välbehövlig utskällning. | |
| vigren | 2010-09-29 22:23 | |
![]() | YJ... Varför inte ta en cykeltur och kolla läget och kanske "rensa" lite i din arrogans... Syre brukar rensa hjärnan... | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-29 22:25 | |
![]() | Jag hajjar inte grejen riktigt. Vi bor på ett ställe där vägen till vårt hus är en sådan som uppenbarligen är extremt poppis för denna typen av aktivitet.... det börjar med ett fåtal entusiaster på våren och innan man hinner säga "Tour de France" så är klungorna i full blom. Men här finns det inga cykelstigar vid sidan av ännu så när dom ändå måste ta sig fårn a-b så finns det ju inte så mycket att göra.... Men sen börjar cyckelbanan... Men inte tusan tar dom den då heller för att deras svindlande 30 km i timmen inte rymms där..... Men kolla in aftonbladet idag... www.aftonbladet.se/n...78 69793.ab | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-09-29 22:33 | |
![]() | Tjaaa, man får väl utgå ifrån att domstolarna i landet vet vad de gör? | |
| gammal ost | 2010-09-29 22:40 | |
![]() | Största problemet med cyklismen är ändå att så många bryter mot 30 cm-regeln; Dvs. att inom 30 cm. från cykeln så MÅSTE frigolitbiten på huvudet avlägsnas. Att se alla dessa aningslösa svagbegåvade "friskusar" i kön på ICA eller i banken lalla omkring i sina cykelhjälmar är sannerligen tärande på ens mentala hälsa. Själva cyklandet är däremot en annan sak, kör tills gonggongen ljuder. | |
| YamahaJet | 2010-09-29 22:41 | |
![]() | Liksom alla barn spenderade jag väldigt mycket tid på en cykel när jag var liten, i en stockholmsförort. Promenad- och cykelgatorna är såpass väl utbyggda att jag aldrig någonsin under hela min barndom cyklade på bilvägen. Redan som tioåring begrep jag att det åker snabba bilar samt tunga bussar, lastbilar på vägarna och att det inte var en lämplig miljö för en cyklist. Likväl så envisas massvis med människor att cykla just på bilvägen i kommunen och ingen annanstans. Det finns en bilväg i utkanten av orten, på gränsen till nästa ort, som är så smal att två bussar eller lastbilar knappt kan mötas där - det är trångt även med personbil. Här finns en bred trottoar som ingen någonsin går på, men cyklisterna envisas ändå med att hålla sig på bilvägen istället för trottoaren och skapa kaos i trafiken, trots raka, överskådliga, helt tomma trottoarer. Jag tror helt enkelt vissa människor lider av något konflikthandikapp, som gör att man medvetet ställer till med problem bara för att hävda sin rätt och känna sig viktig. Bland dessa har vi cyklisterna som cyklar i bredd på bilvägen istället för att utnyttja cykelbanan eller cykelvägen alldeles i närheten. Av naturliga skäl kan man inte förhålla sig vänligt till dessa människor. | |