Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 894

Forumkategorier

Användare Inlägg  
-NAIK-2010-09-29 21:33
Antal inlägg: 7

Det är inget fel att gå på a-kassan. Det är ju bättre än att söka socialbidrag.

Tvålis - Ej medlem längre2010-09-29 21:33
Antal inlägg: 4429

JiZzMaSTeR89... Det var på grund utav det som jag sa upp mig efter flera månader på ett förhatligt ställe som sen figurerade i tidningarna som den sämsta arbetsplatsen i Västra Sverige i en serie som pågick i 3 dagar på första sidan på GP. Jag sa upp mig när min arbetsgivare gick över en moralisk gräns mot en av mina kollegor och fick leva utan pengar eftersom jag inte hade a-kassa tills dess att mitt andra barn föddes. Om vi nu ska tänka oss för innan vi dömer folk menar jag.... Tufft när du knappt kan handla mat till din familj på grund av att jag tog en match för enkollega.

Nerösktji - Ej medlem längre2010-09-29 21:33
Antal inlägg: 387

Jag funderar på att begå självmord. Hittar inget jobb, bor i skogen. Inget körkort och inga pengar. Lösning? Repet?

Klantanka2010-09-29 21:35
Antal inlägg: 36

Klart att det finns jobb! Inte kanske så glamorösa, ofta inte fasta. Men nog finns det jobb! Problemet är att det är ekonomiskt försvarbart att sitta hemma och låta bli att jobba än att vikariera på förskola eller liknande några timmar/dagar per vecka. Systemet är felande... Jag skulle inte heller gilla att sitta som telefonförsäljare (jag avskyr dem ju själv) men om alternativet är att vara utan pengar eller måsta bo kvar hos föräldrarna då jag verkligen vill vidare i livet så vore inte valet så svårt. Även ett skitjobb är en merit i jakten på ett bättre.

Jesper M2010-09-29 21:35
Antal inlägg: 1332

jobb finns det alltid så länge det finns befolkning runt omkring en. det handlar bara om ens egen inställning.
ett bra exempel är när jag själv hade varit arbetslös ett par månader och började jobba som flyttgubbe (ett jäävla slit för 100:-/h), jag körde på några månader och fixade in en kompis som inte hade jobbat på ett år typ.
han hade exakt samma möjligheter som mig sett till fysik och så men han kastade in handduken efter första dagen.... och återgick till "det finns inga jobb".

lite senare ljög jag om att jag kunde allt om kameror och lyckades få in en fot i en av göteborgs mest välsorterade kamerabutiker. jag såg till att lära mig det viktigaste fort som fan och nu säljer jag fotoutrustning som bara den, dock i en annan butik.

men som sagt det handlar bara om ens egen inställning, till 100%.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-09-29 21:36
Antal inlägg: 4050

Äh. Det är ju alla som bara tar vilka jobb som helst som bidrar till miljöförstöring, djurmord och så vidare.
Hur kan man jobba för ett företag som har en dålig miljöpolicy till exempel.
Såna människor borde skämmas. Särskilt om de sätter barn till den skitiga värld de själva har skapat.
Arbetslösa socialfall åker ju inte ens bil eller buss.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-09-29 21:36
Antal inlägg: 4050

"Jag funderar på att begå självmord. Hittar inget jobb, bor i skogen. Inget körkort och inga pengar. Lösning? Repet?"

Bo i kollektiv med folk som tycker om att laga mat? Det blir alltid lite över.

-NAIK-2010-09-29 21:37

Flytta till en stad, där finns jobben.

schmuppisch2010-09-29 21:38
Antal inlägg: 596

De enda som tar jobben som telefonförsäljare är ungdomar som inte har fler utvägar Har en killkompis på 26 som just tagit ett sådant arbete, han är äldst. Den närmast honom i ålder är 20.. Folk tar jobbet, letar vidare, slutar så fort de hittat något bättre och ber till gud att de aldrig behöver hamna där igen.
Jag är på Decilicous sida, skulle heller aldrig ta ett sådant arbete. Sälja min själ och ringa upp folk som hatar en? Nej tack. Då lever jag hellre upp era skattepengar :) *retas*

Nerösktji - Ej medlem längre2010-09-29 21:39

1: Kollektiv? Är det sånt där man delar dusch och fotvårtor?

2: Kan man flytta till stan utan pengar, och vara jobbsökande?

3: Repet låter ganska lockande.

JiZzMaSTeR892010-09-29 21:39
Antal inlägg: 330

@ Tvålis

Om du nu har den erfarenheten från telemarketing. Hur kan du då förnedra andra som ej vill hamna på en sådan arbetsplats? Grym dubbelmoral där!

-NAIK-2010-09-29 21:39

Larvbrud, du verkar ha en sund inställning till livet.

Tvålis - Ej medlem längre2010-09-29 21:41

JiZzMaSTeR89.. För att tjäna pengar att försörja min familj och mig själv? Varför trodde du att man jobbar?

Delicious - Ej medlem längre2010-09-29 21:41
Antal inlägg: 11661

Tvålis, Du hade antagligen större drivkraft om du hade barn att försörja och starkare psyke än mig. Det lär kosta samhället mer om jag skulle gå in i väggen än att gå på bidrag/a-kassa tills jag hittade ett jobb jag klarar. Jag förstår inte varför man ska vilja kasta sig framför ett tåg hellre än att gå på bidrag. För att andra mår dåligt av att betala skatt för att samhället ska fungera?

Klantanka2010-09-29 21:42
Antal inlägg: 36

"De enda som tar jobben som telefonförsäljare är ungdomar som inte har fler utvägar" Vad hade de tänkt sig för utväg då? Direkt på räkmackan från gymnasiet till ett välbetalt och precis-det-de-önskar jobb utan att ens behöva söka va? Jeez - mina ungar skulle inte få en chans att sitta hemma och gnälla och tycka synd om sig!

Delicious - Ej medlem längre2010-09-29 21:43
Antal inlägg: 11661

Titta istället på annonser på Arbetsförmedlingen. Är det rimligt att begära att man ska ha erfarenhet av att STÄDA?! Alla människor kan väl fan städa.

Tvålis - Ej medlem längre2010-09-29 21:45

Jag vet inte jag om starkt psyke jag... Har fått ta en del skit i livet när jag har jobbat som jag gärna hade sluppit. Varför tar man för givet att det är lättare för andra? Skillnaden ligger nog i att jag faktsikt aldrig har ansett att jag har haft ett val. Men tro mig, kulor biter lika bra på mig som på nån annan.

schmuppisch2010-09-29 21:45

Skatten betalas väl för att de som inte kan ska ha möjlighet att överleva? Shit. Hur mycket får jag för att ha varit med i AF 3 månader? 2000 kronor i månaden. Jag är supernöjd då jag endast haft 1050 innan men ändå. Det är inga STORA summor. Vi lever ju inte precis lyxliv utan vi håller oss flytande tills ett jobb vi faktiskt kan överleva dyker upp.

Nerösktji - Ej medlem längre2010-09-29 21:46

1: Kollektiv? Är det sånt där man delar dusch och fotvårtor?

2: Kan man flytta till stan utan pengar, och vara jobbsökande?

3: Repet låter ganska lockande.

schmuppisch2010-09-29 21:47

Jag hade kunnat jobba på McD, städa, jobba inom äldrevård, dela ut reklam.. men aldrig arbeta som en teleförsäljare. DET måste vara sveriges mest hatade yrke.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?