Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade62
Mobilspel
Pågående18 757

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tess 082011-01-23 18:15
Antal inlägg: 18003

Jag har inte läst igenom tråden, men svarar:
Jag rakar armhålor. Har någon gång struntat i det, men det blir oskönt och skavigt och kommer troligtvis att fortsätta raka mig där. Jag vet inte om jag skulle sluta om min parter ville ha lurv, där tror jag att jag skulle gå på min egen känsla.

Ben och bikinilinje rakar jag sporadiskt, men har märkt att det nästan gör ont när håret blir för långt...

cessely2011-01-23 18:16
Antal inlägg: 100

AMF: Om du aldrig har behövt smörja in dig eller använda krämer så har du antagligen en kropp som skapar tillräckligt med fetter för att smörja huden tillräckligt för att den inte ska bli sträv och strama... för många andra, speciellt om man lever ett aktivt liv och duschar varje dag, behöver smörja in huden för att den inte ska bli stram.

ang. rakning så tycker jag att man ska vaxa istället - för det håller längre och stubben blir inte lika vass, samt att efterhand så försvinner håret.

ang. hur fräscht det är med rakat så tycker jag att det gäller för båda könen... (och ja, både uppe o nere - ansiktsbehåring är dock välkommet) men det är ju min personliga åsikt

Larvbrud - Ej medlem längre2011-01-23 18:28
Antal inlägg: 4050

Alltså jag skämtade såklart förut. Fast jag vidhåller att man kan vara lika äcklig om man duschar sig torr som om man låter bli att duscha och håller sig mjuk. Hygien är överskattat som skönhetsmedel.

Orakade ben och tunna strumpbyxor är en märklig kombination vare sig man är kvinna eller manlig transvestit.

Thoron_ril2011-01-23 18:28
Antal inlägg: 305

jag rakar for att jag tycker det ar frashast. men om vi inte haft de idealen vi har och man inte vetat om alternativet med rakade armhalor sa hade jag kanske inte gjort det

annakarineli2011-01-23 18:30
Antal inlägg: 2519

Apropå behåring: För ett par år sedan utspelade sig följande scen med ett barn på mitt dåvarande jobb på en förskola: Det var en riktigt, riktigt het försommardag och jag hade för ovanlighetens skull en klänning med tunna axelband på mig på jobbet. Hade inte rakat mig under armarna på säg ett par dagar, men håret var ju inte långt precis. En millimeter kanske. Så sitter vi och äter och tätt intill mig sitter en liten flicka som rätt som det är utbrister: Frööööken.... Varför har du skägg under armen? ... Det har inte min mamma.... Hon har bara där nere... !

Larvbrud - Ej medlem längre2011-01-23 18:31

Hahaha.

cessely2011-01-23 18:33

larvbrud - jag har inte läst ditt tidigare inlägg... men rent generellt så blir man ju torrare om man duschar varje dag - kanske till och med flera gånger per dag - min hud klarar t ex inte av att producera tillräckligt med fett för min hud utan jag får alltid tillföra extra, blir dock lite bättre på sommaren...

behårade ben o strumpbyxor går fett bort! och alla som tar bort håren på benen - för Guds skull, sluta inte vid knät o gör någon lustig pudelklippning utan ta hela benen, tro det eller ej men det SYNS. o killar lägger faktiskt MÄRKE till "pudelvarianten".

AMF2011-01-23 18:38
Antal inlägg: 335

Angående dusch; att dusch VARJE DAG tror jag är förkastligt för huden!
Räcker att tvätta sig på utsatta ställen som armhålor, fötter och rumpa.
Naturligtvis dusch efter gympapass o liknande.
Själv duschar jag var tredje dag - kanske därför jag aldrig behövt smörja mig?

kverulanten - Ej medlem längre2011-01-23 18:40
Antal inlägg: 1130

Vilken tur att din pojkvän rakar benen innan han drar på sig strumbyxorna då, cessely.

cessely2011-01-23 18:42

Man behöver visst inte duscha varje dag. MEN då får man ta konsekvenserna, om man säger så.

Du har nog rätt i att du inte behöver smörja in dig just för att du inte duschar så ofta...

cessely2011-01-23 18:44

Kverulanten: Jag vet, jag har lärt honom allt jag kan. Men vi rakar inte - vi vaxar. Mycket bättre ;) Och förövrigt, vilken tur han har som har en så öppen flickvän som mig som stödjer honom och hjälper honom med sin transsexualitet
:-D

kverulanten - Ej medlem längre2011-01-23 18:49

Fint av dig, tycker jag. Bra att du är så open minded som du är - då vet jag att jag kan ragga på dig, kanska släpa hem dig efter krogen och veta att du kan tänka dig att ligga med mig FASTÄN jag inte rakat benen sedan i augusti :)

Larvbrud - Ej medlem längre2011-01-23 18:49

Att duscha och bada varje dag är inget problem så länge man inte är känslig för vatten eller har tendens till torr hy.
Nu har rätt många torr hy så de kanske kunde dra ned lite på den frenetiska tvätten och våga lukta svett, tänkte jag.

Skugga2011-01-23 18:49
Antal inlägg: 6559

Jag epilerar mig under armarna och benen och vaxar bikinilinjen, klarar inte av hyvel, huden blir irriterad och det kliar som bara den. Epilerar och vaxar man så behöver man inte göra det på långa vägar lika ofta heller och det blir ingen stubb. Tycker det är fräschare och dessutom mycket trevligare vid, hm, intima aktiviteter? ;) AMF, vad gäller torr hud och att duscha ofta så beror det inte BARA på duschfrekvensen, jag har alltid haft torr hud, även när jag var riktigt liten och inte duschade varje dag, då hade jag till och med eksem för att huden var så torr.

morsans syrr2011-01-23 18:49
Antal inlägg: 2311

Här rakas, epileras o noppas det!
:D

cessely2011-01-23 18:51

kverulanten: du får gärna ragga på mig, men hurvida du får släpa mig, med eller utan lurviga ben, det låter vi vara osagt ;-)

kverulanten - Ej medlem längre2011-01-23 18:53

Lika bra så va ;)
Nu ska jag koka pasta. Adjökens!

LenaG2011-01-23 19:07
Antal inlägg: 19975

Självklart rakas det under armarna...

www.cartoonstock.com...h0 099l.jpg

Delicious - Ej medlem längre2011-01-23 19:14
Antal inlägg: 11661

"tätt intill mig sitter en liten flicka som rätt som det är utbrister: Frööööken.... Varför har du skägg under armen? ... Det har inte min mamma.... Hon har bara där nere... !" Haha, skägg där nere

Kolb2011-01-23 19:24
Antal inlägg: 44

Gillar båda. Folk som rakar brukar däremot bli tokigt defensiva i onödan.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?