Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 18 798 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Akegata | 2011-01-24 21:07 | |
![]() | Delicious: Man brukar visa brösten vid matbordet alltså? Check. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:10 | |
![]() | Har du ens sett någon amma nån gång? Man drar liksom inte av sig tröjan och visar pattarna och sitter så. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:10 | |
![]() | "Delicious: Man brukar visa brösten vid matbordet alltså? Check." Nu börjar vi nog närma oss vad det här egentligen handlar om. Vadå, "visa brösten"? Visar du dina armar? Bröst är inte konstigare. Bröst är nämligen inte i första hand en erogen zon. | |
| Akegata | 2011-01-24 21:12 | |
![]() | Delicious: Visst har jag det, och jag har sett deras bröst (ok, kanske bara ena, men stlil). Ahnad: Så det vore helt ok om kvinnor satt topless på en restaurang? | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:13 | |
![]() | Akegata: Var du tvungen att skapa ett nytt nick för att diskutera bröst? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:14 | |
![]() | Ammen fölååt. Jag glömde att brösten är skapade för män och titta och klämma på! En redig urringning har jag aldrig hört en man på restaurang klaga på. Kanske blir dom lite avis på bebisen. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:14 | |
![]() | Man visar inte brösten. Ett bröst kan synas när man ammar. Det är två helt olika saker. | |
| Akegata | 2011-01-24 21:15 | |
![]() | zlipzten: Det har jag inte gjort. Du kan ju kolla när jag skapade kontot om du vill. Delicious: Hmm, skrev jag det? Nej det gjorde jag ju inte. Så vad har det med saken att göra? Tycker DU det är ok om kvinnor sitter topless på en restaurang? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:17 | |
![]() | Varför skulle kvinnor sitta topless på restaurang menar du? | |
| Akegata | 2011-01-24 21:17 | |
![]() | Tvålis: Så vart drar gränsen? Får man visa ett bröst när man ammar ett barn, men inte annars? | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:18 | |
![]() | Akegata: Okej, men titta på bilden i första inlägget som den här tråden handlar om. Det visar ett litet barn som äter, en stolt mor och lite, lite hud. Det är väl inte detsamma som att gå topless? | |
| Akegata | 2011-01-24 21:18 | |
![]() | Delicious: Jag försöker bara reda ut i vilka situationer det är ok att vara "naturlig". | |
| henrik_l | 2011-01-24 21:18 | |
![]() | nä jag skojar inte! fy sjutton för offentlig ammning. Vad är egentligen syftet? Jag är 100 % säker på att det är för att man vill visa vilken duktig mamma man är och hur stressigt det är. Varför inte bara göra det hemma? Nä för då ser ingen! Jag vidhåller fortfarande att man borde få pissa i en hink offentligt på tex restaurang om morsorna ska få amma offentligt. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:18 | |
![]() | "Ahnad: Så det vore helt ok om kvinnor satt topless på en restaurang?" Varför skulle man sitta topless bara för att man ammar? Vi talar om bröst i samband med amning, glöm inte det. | |
| Akegata | 2011-01-24 21:19 | |
![]() | zlipzten: Nej, men vad är det diskussionen handlar om, den där bilden eller att amma offentligt (som texten till länken handlar om och trådnamnet antyder)? | |
| Akegata | 2011-01-24 21:20 | |
![]() | Ahnad: Varför är det mer ok att visa ett bröst när man ammar än när man inte gör det? | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:21 | |
![]() | Henrik_l: Så ammande mödrar ska hållas i hemmet, punkt slut? Låter värre än talibanernas lagar. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:22 | |
![]() | Du läser mina ord men förstår inte. Jag visar inte brösten. Jag ammar. När jag ammar, så kan bröstet synas som en bieffekt på det. Gränsen gäller i sådana fall hurvida man får eller inte får ta bebisar med sig utanför hemmet det första halvåret eller om mamma och barn ska hålla sig hemma. alternativt talar vi om hur mycket det är okej att missköta en bebis och strunta i dess grunläggande behov. | |
| Akegata | 2011-01-24 21:22 | |
![]() | "Låter värre än talibanernas lagar." Ok, nån måtta på bisarra uttalanden får det faktiskt vara. Att jämföra att man inte vill se ammande i offentliga sammanhang med att förbjuda kvinnor att synas (och att totalförbjuda musik, go figure) är faktiskt lite löjligt. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-01-24 21:22 | |
![]() | "Ahnad: Varför är det mer ok att visa ett bröst när man ammar än när man inte gör det?" Vänd på frågan: varför är det inte okej att visa brösten när du inte ammar - så har du svaret. Sedan är det en annan diskussion varför det inte är ok. Personligen anser jag att det mest är ett resultat av mäns preferenser. Tyvärr. | |