Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 187 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-20 17:24 | |
![]() | Vi kvinnor har högre krav på oss själva än vad egentligen männen har,och ta inte upp små hormonstinta små grabbar nu!!!! | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-20 17:25 | |
![]() | nulltj:Sant det! | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-02-20 17:27 | |
![]() | nulltj: "Ja, samhället är ojämlikt, men det blir inte mer jämlikt för att kvinnor gör sig till förtryckta offer istället för att lägga energin på att ta oss dit vi vill. Man kan inte gnälla och tjata till sig jämlikhet, hur gärna man än skulle vilja." *Word* | |
| CallmeIngrid - Ej medlem längre | 2011-02-20 17:52 | |
![]() | Om man inte förstår att ojämlikheten baseras på en underliggande makstruktur mellan könen så är diskussionen fruktlös. Det är enbart att skrapa på ytan till problemet när man påstår att det är kvinnor som lägger press på sig själva, då har man inte förstått the big picture. Jag pratar inte om några offer, jag pratar inte om att skylla på män. Varför är det alltid så svårt att förstå att man inte behöver skuldbelägga män för att klandra könsstrukturerna? Herregud. Både män och kvinnor uppehåller dessa. Du säger att vi ska sluta "gnälla" och istället lägga energin på att uppnå det vi vill. Vad tycker du det löser, i det stora hela och i längden? För att nånsin få ett jämlikt samhälle krävs det att folk får upp ögonen för att det inte är jämlikt. Inte att kvinnor ska knipa käft och jobba hårdare än män, för fan. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-02-20 17:55 | |
![]() | Vad hjälper det om alla vet att samhället inte är jämnlikt? Vad ska vi göra när vi vet det? | |
| apbur | 2011-02-20 17:55 | |
![]() | Varför kan man inte gnälla och tjata till sig jämlikhet? Ta oss dit vi vill? Men om det går åt mer kraft från en kvinna, jämfört med en man, att ta sig dit hon vill pga strukturella problem så är väl just det ett tecken på att det är ojämställt? Ska man då uppmana kvinnor att kämpa sig dit hon vill som ett sätt att råda bot på strukturell orättvisa? Det verkar väl mer logiskt att gnälla och protestera då. Tycker det är konstigt att hålla med om att det finns orättvisor mellan kvinnor och män och samtidigt anse att kvinnor ska skita i det och kämpa på istället för att protestera. Det enda man säger då är ju att man tycker att det är bra som det är. Man kanske inte tycker att orättvisor är ett problem. Vore önskvärt att vara lite tydligare med det då. | |
| apbur | 2011-02-20 17:57 | |
![]() | Nu blev jag lite av ett eko. | |
| CallmeIngrid - Ej medlem längre | 2011-02-20 18:01 | |
![]() | Hoodman: försöka göra det jämlikt, förslagsvis? | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-02-20 18:03 | |
![]() | Hur gör vi det? | |
| Liftactiv | 2011-02-20 18:06 | |
![]() | Ta "karlakarlarna" och "hemmafruarna" av daga? =) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-20 18:12 | |
![]() | Då har jag väl inte förstått the big picture. Men heller aldrig haft några problem att komma dit jag vill. | |
| blankomblank | 2011-02-20 18:13 | |
![]() | nej men allvarligt talat. Det ser precis likadant ut på manliga arbetsplatser. Skillnaden är att man inte pratar om det på samma sätt. Min sambo har blivit mobbad på sin arbetsplats, han bet ihop, fokuserade på arbetet och höll tyst om det. Allt i förhoppningen att få avancera och lämna arbetslaget. Det tog nästan ett år innan han fullt ut berättade för mig om vad som hände, även om jag anat det ett bra tag. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-02-20 19:35 | |
![]() | Blankomblank säger det somjag också tänker. Det är en myt att kvinnor mobbar mer än män. Skitsnack faktiskt. | |
| silverbjälke - Ej medlem längre | 2011-02-20 21:03 | |
![]() | tjejer snackar mer skit om varandra och grupperar sig än män på en arbetsplats och i grupp. det är sällan det når den nivån bland män, de reder ut det på ett tidigare stadium och har inte den inbyggda intrig, grupperings, hierarki och skvallergenen :) på samma sätt. våra kvinnliga anställda arbetar hellre med männen än i en grupp bestående av kvinnor faktiskt mest av detta skälet. kvinnor i grupp är en tidsinställd intrig och tjatterbomb på ett annat sätt, fan vet varför ni gör så. men ni gör det mer och oftare än oss och ni gör det framförallt gentemot de andra tjejerna i gänget. | |
| Gautama | 2011-02-20 21:09 | |
![]() | Håller med Tvålis. Det enda som kvinnor är bättre på är att slå ner på sig själva. Skulle vilja se en man komma med något liknande påstående om sitt egna kön, "det är typiskt män". Det skulle de aldrig säga om sig själva. | |
| Foxstrot - Ej medlem längre | 2011-02-20 21:19 | |
![]() | Men det absolut värsta är dock att jobba med män som är värre än kvinnor i att snacka skit och jävlas. För det finns även sådana . | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-20 21:20 | |
![]() | Tycker vi börjar gå mot den utvecklingen,de största kärringarna kan lika gärna vara männen! | |
| JiZzMaSTeR89 | 2011-02-20 21:33 | |
![]() | Det där är återkommande när jag festar. Ungefär samma sak. Bjuder man in 1 tjej och resten killar funkar det galant. Men om man bjuder in fler så blir det alltid catfight mellan dem. I detta fall tror jag det handlar om uppmärksamhetsbehov. Går inte ha flera sådana på samma ställe, fan vad mycket skitsnackande det blir... | |
| JiZzMaSTeR89 | 2011-02-20 21:35 | |
![]() | Måste bara poängtera att det gäller inte alla tjejer. Finns många söta flickor som aldrig ställer till med problem :) | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-02-20 21:40 | |
![]() | Ja för män bråkar ju aldrig när de blir fulla. Det har man liksom aldrig sett, nä nä... När killar bråkar är det bara "bråk", men när tjejer bråkar blir det plötsligt "tjejbråk" och "catfight". Det är ju snarare den distinktionen som gör att tjejers bråk uppmärksammas mycket mer. | |