Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 693

Forumkategorier

Användare Inlägg  
FarbrorFenix2011-09-13 15:11
Antal inlägg: 124

Jag håller med att de kompletterar varandra. Nu efter hypen kommer säkert de mest omöjliga att försvinna också från WF så att det blir lite mer tempo och motstånd. Jag brukar rekommendera de som ger lite motstånd och verkar trevliga att pröva betapet.

Mindymoo2011-09-13 15:27
Antal inlägg: 1743

Precis, de kompletterar varandra!
Jag ser WF som ett tidsfördriv, t ex på spårvagnen eller när man väntar på någon. Lite tramsigt sådär.
Med betapet måste man skärpa sig på ett annat vis. Då blir det oftare spel i datorn än i mobilen.

Gautama2011-09-13 15:30
Antal inlägg: 6854

Jag har tipsat flera vänner om beta, de som har fastnat för WF. Men flera av dem tycker det är så bra att man kan lägga ett ord på WF och sen vänta med att lägga ett annat ord tills när de har tid. Hur länge håller spelen på där?
Har inte testat WF men det låter jobbigt med en match som kan hålla på i dagar?

FarbrorFenix2011-09-13 16:11
Antal inlägg: 124

Man kan inte starta ett spel och vänta sig att det skall bli intensivt direkt. 1 av 3 brukar vara hyfsat tempo, 1 av 3 långsamt och 1 av 3 avslutas aldrig (automatiskt efter 72 timmar om ingen lagt).

petidin2011-09-13 16:20
Antal inlägg: 94

Här har man fått sitta med töntstämpel i flera år för att man spelat betapet och så kommer "WF" och folk med sina telefoner vill tipsa mig om ett nytt roligt spel >_<

anbetabet2011-09-13 18:00
Antal inlägg: 32

Klippen som Lill-IT nämnde med svenska scrabble-mästaren:

www.tv4play.se/nyhet...id =2010756

www.tv4play.se/nyhet...id =2010837

www.tv4play.se/nyhet...id =2010957

www.tv4play.se/nyhet...id =2011417

Lill-IT2011-09-13 20:39
Antal inlägg: 31596

Väldigt vad detta får mycket uppmärksamhet överallt:
www.dn.se/kultur-noj...tv eteraner

"–&#8201;Den slumpade planen är onds­kan själv".

Fast det tycker inte jag.. den är roligast:)

ANDERStG2011-09-13 20:43
Antal inlägg: 7560

sverigesradio.se/sid...el =4693781

ANDERStG2011-09-13 20:45
Antal inlägg: 7560

www.aftonbladet.se/w...36 03781.ab

Belle1 - Ej medlem längre2011-09-13 20:51
Antal inlägg: 70

Jag tycker inte det är lika kul med wordfeud som med betapet och tycker det är skittråkigt att man kan hålla på o spela ett spel i 72timmar. Men kör nåt spel då o då iaf...

Poizon2011-09-13 21:26
Antal inlägg: 14

Har inte fattat hypen med WF, fast har nu iaf laddat ner det till telefonen, tänkte prova åtminstone. Ni som provat - kan man spela mot sig själv tills man blivit varm i kläderna?

Guldplate2011-09-13 22:54
Antal inlägg: 1212

Poizon:

Du kan inte spela mot dig själv utan du kopplas ihop med någon som annan som vill spela den typen av spel du valt. Att du inte är varm i kläderna spelar ingen större roll då det inte finns någon statistik att tillgå. Förlorar du så förlorar du och det enda är väl att det svider lite i en stolthet att förlora. =)

Annars tycker jag själv att WF börjar bli väldigt tråkigt. Motståndarna är för lätta. Förlora 2-3 matcher i början innan jag kom in i böjningslistan. Efter det har jag bara förlorat mot en enda person, och det är en van betapet-spelare.

Kirkelina2011-09-13 23:27
Antal inlägg: 972

Skrev till supporten angående den svenska ordlistan och fick följande svar:

We are aware of the problems with the Swedish dictionary. We have just updated it with 10 000 new words which should give a better playing experience.

We use the wordlist from dsso.se/

kvikvi2011-09-13 23:29
Antal inlägg: 86

Fortfarande ganska dåligt utbud, lite irriterande. Men all utveckling tar tid så det går att ursäkta.

Birgerkung - Spelvärd2011-09-13 23:56
Antal inlägg: 2392

Det är ju uppenbart att WF har gjort det spel som folk vill ha. Det långsamma spelläget passar tydligen de flesta.

Har testat Betapet Mini på datorn och tycker det är rätt dåligt. Den lilla spelplanen och få brickorna gör att det inte riktigt funkar. Och det är nog nästan ett krav idag att man lyckas göra appar för både Android och Iphone om det ska bli succé.

Hoppas att Betapet gör något liknande en dag.

-Passiflora- - Ej medlem längre2011-09-14 00:33
Antal inlägg: 94

Du kan spela Wordfeud med android också.

Prärieklocka2011-09-14 13:03
Antal inlägg: 11487

Jag har ingen Iphone, men min man har och jag sa till honom att skaffa Wordfeud. Han gjorde det igår och jag testade en första match. Hade trott att det skulle vara segare än det var. Min motspelare svarade rätt snabbt och vi tog oss igenom matchen under tiden jag satt framför teven igår kväll.

Nu undrar jag som är helt nybörjare på detta:

Är det vanligt att man spelar färdigt en match direkt (nu räknar jag inte matcher mot dem man känner) eller är det vanligaste att man spelar under lång tid?

Hur länge kan en match pågå?

Den jag spelade mot lade små ord på högst tio poäng och jag vann med väldigt mycket. Finns det något sätt att välja motspelare som är mer lik en själv, så att det blir en utmaning att spela? Och då menar jag än en gång inte vänner/folk man känner till.

Kan man passa sig ut en match så som här? Och tar det då typ en vecka ibland att göra så, om matchen går långsamt framåt?

Har hört att man kan ha 40 pågående matcher. Är det nån här som brukar ha det? Är det mest med såna ni känner i så fall?

Hur funkar egentligen valet av motspelare? Varför fick jag spela mot just den jag spelade mot, och kan nån välja mig plötsligt? (Alltså inte såna man känner).

Hoppas nån orkar svara på mina många och förvirrade frågor! Min man vet ingenting, han hämtade bara spelet till mig och själv har jag ju ingen Iphone och är inte så bra på att använda en sån.

Prärieklocka2011-09-14 13:26
Antal inlägg: 11487

Glömde en fråga:

Kan man från samma Iphone spela med två olika användarnamn? Alltså att jag skulle kunna ha mitt och min man sitt (för även han har börjat nu!)

Lightbringer2011-09-14 13:31
Antal inlägg: 352

1. Nej, det är inte speciellt vanligt att man spelar färdigt en match direkt. Inte enligt min erfarenhet åtminstone.

2. Den längsta matchen jag spelat har väl pågått i nån vecka skulle jag tro.

3. Vilken motspelare man får beror bara på slumpen (jag har inte hört något annat i alla fall), om man inte väljer en specifik som man kan namnet på.

4. Det vet jag faktiskt inte.

5. 30 matcher är max tror jag och jag spelar till 90% med personer jag inte känner.

6. Vem som helst kan välja att spela mot dig genom att skicka en inbjudan, men måste som sagt kunna ditt användarnamn.

Lightbringer2011-09-14 13:32
Antal inlägg: 352

Och den missade frågan:

Det ska väl fungera, det är bara att logga ut och in med olika namn.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?