Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 18 948 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kminisen | 2013-11-13 02:18 | |
![]() | Om någon vill bjuda den andra personen är det helt okej och en jättetrevlig gest oavsett om det är en date eller man går ut med vänner. Är det en date samlar ju den personen många pluspoäng så klart! ;) Men jag förväntar mig inte att någon jag träffar över ett glas rött eller en god middag automatiskt ska betala bara för att den personen kom med förslaget. | |
| irre063 - Ej medlem längre | 2013-11-13 20:59 | |
![]() | Håller med kliniken.;-) | |
| irre063 - Ej medlem längre | 2013-11-13 21:01 | |
![]() | Attans ordlista!!!! Jag måste lära mig att läsa innan jag postar!! Menade föregående skrivare.. Kminisen! | |
| kminisen | 2013-11-14 21:54 | |
![]() | Hahaha.....jag behöver också gå den kursen, irre063! Jag har skickat iväg otaliga meddelanden med ruskigt tveksamma budskap. Tur det finns folk med humor - och samma knasiga rättstavningsprogram!!! ;)) | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-11-14 22:28 | |
![]() | Självklart så bjuder jag. | |
| vase | 2013-11-15 00:08 | |
![]() | Hur bjuder du S- man? Du arb/äger/är delägare till ett attraktivt ställe o är väl god vinkännare? Precisera är du snäll. Jag bet. alltid om jag beställt en middag/ett arrangemang men förväntar mig det emotsetta åter. Så är det bara. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-11-15 00:13 | |
![]() | Men du och jag kommer aldrig gå ut tillsammans så det är inget problem. | |
| vase | 2013-11-15 00:15 | |
![]() | Nä jag vet!! För vi har innan disk viner. Må gott. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-11-15 00:17 | |
![]() | Jag vet inte vad disk viner är, men jag antar att det inte är drycker jag längtar efter. | |
| Xin Chao | 2013-11-15 01:53 | |
![]() | Som kvinna har jag alltid känt att mannen får ett konstigt överläge när han betalar middagen. Jag har också åtskilliga gånger varit med om att en man hänvisat till att han faktiskt betalat middagen och borde kunna förvänta sig ett mer intressant efterspel. Typ sex. Jag har upplevt det som att många män betalar middagen som en inteckning för att kunna ställa krav. En slags prostitution. Därför vill jag alltid betala själv. Eller göra helt klart att han inte köper mig med middagskostnaden. Och att kag betalar nästa gång. Jag är en mogen kvinna med lång livserfarenhet, så jag pratar inte om några enstaka tillfällen. Var försiktiga tjejer, är mitt budskap | |
| ig-apan - Ej medlem längre | 2013-11-15 02:13 | |
![]() | Mm. Alla män är potentiella våldtäktsmän. | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-11-15 03:40 | |
![]() | Oj, xin. Nog för att jag är för självgod för att känna mig underlägsen när någon annan betalar, men är det inte generellt så att man ligger beroende på om man har lust och inte beroende på vem som tar notan? Känner väldigt få som ligger av tacksamhet för en risotto. Sluta dejta Ulf Brunnberg så blir det nog bra. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-11-15 08:41 | |
![]() | Hahaha :) | |
| temperance | 2013-11-15 09:54 | |
![]() | Xin: Jag har svårt att tänka mig en kvinna som går på dejt med en karl som hon INTE kan tänka sig att ligga med. Det är väl själva desserten för båda, liksom? | |
| SkySpy_ | 2013-11-15 19:03 | |
![]() | Bjuder gör man ju lite beroende på om tjejen är trevlig. Hade ju aldrig bjudit om tjejen hade tagit för givet att bli bjuden. Minns en dejt jag hade då tjejen sa när middagen var slut. - Du tar notan va? Annars kan det kännas bra att bjuda. Lite manligt och gammalmodigt gentlemannamässigt. | |
| vase | 2013-11-16 18:58 | |
![]() | Sky-Spy! Delar delvs, är väldigt rak. Inget trams hit el dit, el gammalmodigt el tyckande. Männen är ofta chockade/frågande när jag tar notan rakt upp o ner - inget underförstått krav fr ngr sidor. Oo älskar intelligenta, äventyrslystna o smarta män!! | |
| Satyra | 2013-11-16 20:03 | |
![]() | Jag förutsätter aldrig att någon ska betala något för mig. Tycker till och med att det känns lite olustigt OM någon jag inte känner väl gör det, men det händer att jag ändå låter det ske. Om de insisterar. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-11-16 20:09 | |
![]() | Satyra, vad säger du om att tvätta håret med bakpulver? Du är ju hårexpert om jag inte minns helt fel. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-11-16 20:13 | |
![]() | Jag håller på dig, vase. Såna män, även godhjärtade och med bra självförtroende, som inte kissar på sig om de inte får känna att det är de som står för fiolerna. Jag skulle absolut inte kunna tänka mig att ligga med varenda dejt eller förhandlingspartner man kan gå ut med. Inte när jag var ung heller. Även om jag var långt ifrån nunnelik på den tiden. | |
| hfranke | 2013-11-16 21:20 | |
![]() | Äh, vill han betala så får han väl det. Jag betalar väl en annan gång. Men jag förutsätter det aldrig, om jag inte blir uttryckligen utbjuden, "får jag bjuda dig på middag". Känns som ett väldigt litet problem. Och jag skulle aldrig känna att jag var skyldig nån ett ligg för en måltid!!! | |